Gå til innhold

Oppskrift på salat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi tenker å gå til innkjøp av grill, og til grillmat så elsker jeg en salat med mye godt innhold :) Noen her som kan gi meg en killer-oppskrift på en salat? Kan inneholde alt fra oliven til fetaost, rødløk, pasta osv osv, og gjerne oppskrift på en god salatdressing som vi kan ha ved siden av :)

På forhånd, takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Jeg følger ingen oppskrift, men når jeg lager salat har jeg oppi det som jeg har lyst på der og da. Pleier å ha salat, mais, agurk, tomat, paprika i flere farger, løk, ananas, fetaost, avokado, chili, vårløk, ruccola osv. Er egentlig bare fantasien som setter grensen. Pleier også å tilsette egg, pastaskruer, skinkebiter og kylling hvis jeg ikke skal ha noe annet ved siden av.

Jeg har pleid å ha balsamico dressing (balsamicoeddik og olivenolje) på salaten, men har nå i det siste laget en dressing av creme fraiche, majones, et par hvitløkspedd, salt og litt pepper. Fantastisk godt!

Endret av idakaroline
Skrevet

Jeg bruker isberg, ruccola/spinat, evnt. fersk persille, rødløk, kanskje mais, cherrytomater, agurk, paprika, sukkererter, fetaost, oliven, marinerte hvitløksfedd, soltørket tomat, avokado, ristede pinjekjerner, og en dressing av olivenolje og balsamico. Men det er viktig å ikke tilsette dressingen før rett før servering, hvis ikke blir salaten slapp. Det er også godt med et par finhakkede fedd hvitløk eller finhakket chili.

Skrevet

Min mor dyrker sin egen salat i hagen, så i sesongen bruker jeg helst den. Sånn ellers synes jeg babyleaf mixen fra bama er supergod (se bilder av den her: http://www.consuming.co/2011/03/baby-leaf-mix-fra-bama/ )

Jeg pleier å tilsette agurk i terninger, torrito tomater delt i to, reddik, sorte oliven, marinerte hvitløksfedd (jeg bruker de i chiliolje, siden jeg synes oljen setter en ekstra spiss på smaken), litt sopp - f.eks champignon. Av og til har jeg litt ost på toppen. Bruker ofte potetsalat istedenfor dressing, og blander den inn rett før salaten skal spises. Kanskje ikke så spennende, men smaker supergodt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...