Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #301 Del Skrevet 27. april 2011 Ja, pengene tenker du på. Har du gitt henne noe mer i det siste?Fikk hun noe ved påsketider? Ja, det er åpenbart at hun trenger og vil ha mer penger. Uten å ha fått mer. Men det dreier seg ikke bare om penger. Hun er rett og slett et veldig usikkert individ som ikke klarer å bestemme seg for noe. Samtidig som hun sitter fast i en situasjon der som ikke er liv laga. Men jeg har i hvertfall funnet ut at det ikke nytter å la henne bestemme seg for noe. For det klarer hun bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #302 Del Skrevet 27. april 2011 Og kjærligheten lever og blomstrer? Det ville være å overdrive. Siste beskjed jeg fikk var at jeg er en jævla drittsekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #303 Del Skrevet 27. april 2011 Det ville være å overdrive. Siste beskjed jeg fikk var at jeg er en jævla drittsekk. Dette er jo bare destruktivt og usunt, både for deg og henne. Du stamper mot brodden, for å bruke et bibelsk uttrykk igjen. Ta et mentalt oppgjør med deg selv, sett dere begge fri. Er du ute av stand til å fatte at det blir det beste for dere begge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #304 Del Skrevet 27. april 2011 Dette er jo bare destruktivt og usunt, både for deg og henne. Du stamper mot brodden, for å bruke et bibelsk uttrykk igjen. Ta et mentalt oppgjør med deg selv, sett dere begge fri. Er du ute av stand til å fatte at det blir det beste for dere begge? Jeg holder på. Jeg gir henne nå muligheten til å bygge bro eller brenne det som er igjen. Ved at jeg ikke kontakter eller svarer henne lenger. Dermed blir det hennes valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. april 2011 #305 Del Skrevet 27. april 2011 Og din teori til hvorfor det er sånn er da ...?Det er ikke teori, men empiri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. april 2011 #306 Del Skrevet 28. april 2011 Og til suzy, - la meg se om jeg forsto det rett. Du var altså utro fordi at mannen din var redd for at du skulle være utro, og dermed var du utro? Fordi han var sjulu? Nei, Wac-job, jeg var utro - ikke fordi noe som helst, men etter en lang stund i et jævlig ulykkelig forhold med en manipulerende psyko alkoholiker så kysset jeg en annen mann. Jeg vet ikke om du ikke fikk med deg den delen om at jeg ikke forsvarer utroskap, eller om du bare ser bort fra det? Kanskje han kjente deg bedre enn du kjenner deg selv? Dette må være noe av det drøyeste jeg har lest på lenge... Så du mener det er helt ok å psykisk mishandle et annet menneske fordi hun er kvinne og kan være utro mot deg en eller annen gang? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. april 2011 #307 Del Skrevet 28. april 2011 Suzy kan nok svare for seg selv, men jeg blir sint på hennes vegne. Hun ble MISHANDLET i ekteskapet/forholdet sitt. Ble det klarere for deg nå? Takk Purple - dette var mitt poeng - jeg ble psykisk mishandlet uten noen årsak eller noen annen grunn enn at denne mannen Jeg visste ikke det, men da burde hun vel heller gått enn å ligge med en annnen mann og late som ingenting? Jeg skrev det. Jeg skrev at jeg ble manipulert, mistrodd, brutt ned på alle plan otg at jeg trodder meg null verdt tilslutt - og alt dette uten at jeg hadde gjort noe galt. Og jeg skrev også at jeg KYSSET en annen mann. Jeg lå ikke med noen. Jeg kysset en annen mann på en lørdag og flyttet ut påfølgende mandag morgen, så det drøyde vel ikke overvettes lenge heller... Hadde vært moro om du faktisk leste det som ble skrevet før du kommed raljeringene dine Det kan du si. Dette er det vanskelig å forstå for folk som ikke har opplevd noe slikt selv, bare hatt "vanlige" diskusjoner, krangler, men ellers vært på samme nivå. Jeg har lang erfaring fra krisesenterarbeid blant annet, og vet mye om de mekanismene som trer i kraft i mishandlingsforhold. Jeg tror mange tror at mishandling dreier seg om "bare" hogg og slag, den psykiske nedbrytningen er verre, aldri å vite når angrepet kommer. Den mest bagatellmessige detalj kan utløse dette. Når man er i en slik situasjon, er det snublende lett å ta imot varme der den bys. Så sant. Jeg trodde veldig lenge at jeg ikke kunne gå, for han slo meg jo ikke og det var vanskelig å foklare hva det var som brøt meg ned for alle andre - det handlet jo om summen av en million enkeltepisoder og for en som kom utenfra og så en av dem ville det virket helt uforståelig at jeg hadde det som jeg hadde det. Men en million små drypp kan hule ut en stein... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #308 Del Skrevet 28. april 2011 Nei. Det handler om kommunikasjon, oppdragelse og å stole på partner. Skikkelige folk puler ikke rundt når de er i forhold, skikkelige folk juger og bedrar ikke, skikkelige folk oppfører seg rett og slett skikkelig. De som har sex med andre som er i forhold, og endog gift, oppfører seg ikke skikkelig. Og fordi man på seg selv kjenner andre, så vil en slik tulling aldri stole på andre, fordi han ikke er til å stole på selv. DET er ren logikk og sier seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #309 Del Skrevet 28. april 2011 Det er ikke teori, men empiri... Greit nok. Men du VET allikevel ikke årsaken(e) til hvorfor damer ikke klarer å si ja eller nei. Så hva er dine teorier som kan årsaksforklare dine empiriske erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #310 Del Skrevet 28. april 2011 Nei. Det handler om kommunikasjon, oppdragelse og å stole på partner. Skikkelige folk puler ikke rundt når de er i forhold, skikkelige folk juger og bedrar ikke, skikkelige folk oppfører seg rett og slett skikkelig. De som har sex med andre som er i forhold, og endog gift, oppfører seg ikke skikkelig. Og fordi man på seg selv kjenner andre, så vil en slik tulling aldri stole på andre, fordi han ikke er til å stole på selv. DET er ren logikk og sier seg selv. Ja, skikkelige folk oppfører seg skikkelig osv. Det har du helt rett i. Problemet er bare det at heller ikke du vet hvem disse skikkelige folkene er. Før etterpå. Så har vi dette problemet med at vi bare er mennesker. Som i praksis betyr at et menneske som alltid har oppført seg skikkelig, allikevel vil kunne gjøre feil under de "rette" omstendighetene. Dette faktum forstår ikke du (og sikkert en hel del andre folk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #311 Del Skrevet 28. april 2011 Noen av oss vet at vi aldri ville pult en italiener på kunstutstilling i Roma. Noen av oss vet at vi har moral og etikk så grunnleggende nedlagt i oss at vi ikke kunne vært utro. I møte med en ny partner vil dette kunne være noe en kan garantere. I et forhold vil en også kunne garantere dette. At du puler gifte kvinner sier ikke noe om alle andre, det sier KUN noe om deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #312 Del Skrevet 28. april 2011 Noen av oss vet at vi aldri ville pult en italiener på kunstutstilling i Roma. Noen av oss vet at vi har moral og etikk så grunnleggende nedlagt i oss at vi ikke kunne vært utro. I møte med en ny partner vil dette kunne være noe en kan garantere. I et forhold vil en også kunne garantere dette. At du puler gifte kvinner sier ikke noe om alle andre, det sier KUN noe om deg. Det er betenkelig at du ikke innser at du faktisk bare er et menneske. På den annen side så er nok dette noe man finner ut av med årene. Men er du smart, så hører du på det jeg sier som vet bedre enn deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #313 Del Skrevet 28. april 2011 Det eneste du vet bedre enn meg, er at du puler folk som er gift. Jeg har vært i en situasjon hvor jeg traff mannen i mitt liv, han var gift. Jeg hadde ikke sex med ham. Fordi min etikk og moral tilsier at det gjør man ikke. Så jeg vet bedre enn deg, faktisk, Steinar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #314 Del Skrevet 28. april 2011 Det eneste du vet bedre enn meg, er at du puler folk som er gift. Jeg har vært i en situasjon hvor jeg traff mannen i mitt liv, han var gift. Jeg hadde ikke sex med ham. Fordi min etikk og moral tilsier at det gjør man ikke. Så jeg vet bedre enn deg, faktisk, Steinar. Problemet er at man ikke engang selv kan forutse sin egen oppførsel med absolutt sikkerhet, basert på tidligere erfaringer. Som sagt, hvis omstendighetene er de "rette", så kan absolutt alle gjøre feil. Tilogmed du. Fordi man bare er et menneske. Og dette faktum at man bare er et menneske, skal man derfor ikke undervurdere. Man skal derimot ta sine forholdsregler. Get it? Forhold ... regler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #315 Del Skrevet 28. april 2011 Det handler om å kjenne seg selv godt nok, til å vite hva man faktisk er i stand til å gjøre mot et annet menneske. Jeg er ikke i stand til å ha sex med et gift menneske og ødelegge et forhold. På tross av, som jeg skrev at dette var mannen i mitt liv. Du er i stand til det, og forsøker endog å forklare og FORSVARE DET, da får du ta forholdsregler ut i fra dette, og jeg ut i fra min virkelighet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #316 Del Skrevet 28. april 2011 Det handler om å kjenne seg selv godt nok, til å vite hva man faktisk er i stand til å gjøre mot et annet menneske. Jeg er ikke i stand til å ha sex med et gift menneske og ødelegge et forhold. På tross av, som jeg skrev at dette var mannen i mitt liv. Du er i stand til det, og forsøker endog å forklare og FORSVARE DET, da får du ta forholdsregler ut i fra dette, og jeg ut i fra min virkelighet. Du innbiller deg tydeligvis at du er et slags over-menneske. Men jeg kan garantere deg at du tar feil. Som 'waco' skrev her tidligere: "Derfor er det viktig for oss gutter og unngå damer som ikke helt kjenner seg selv." Vi menn trenger altså å passe oss for kvinner som ikke innser sine egne begrensninger. Damer som gjør sine feil på min bekostning, DET VIL JEG IKKE HA NOE AV! Ellers takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #317 Del Skrevet 28. april 2011 Ok, Steinar, du og jeg har begge hatt sjansen til å ødelegge noen andres ekteskap. Jeg gjorde det ikke, du gjorde det. Med andre ord jeg støtter ikke utroskap, du gjør det. Jeg har altså vært i en situasjon hvor jeg har måtte gå langt inn i meg selv og se hva jeg var i stand til, og jeg er IKKE i stand til å ha sex med noen som er gift. Du er. Hvem av oss tror du da er mest attraktiv som partner, når det gjelder troskap? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. april 2011 #318 Del Skrevet 28. april 2011 Åh! Åh! ÅH! Spør meg - jeg vet det - jeg vet det!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. april 2011 #319 Del Skrevet 28. april 2011 Åh! Åh! ÅH! Spør meg - jeg vet det - jeg vet det!!! Ja, Suze, hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. april 2011 #320 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Du innbiller deg tydeligvis at du er et slags over-menneske. Men jeg kan garantere deg at du tar feil. Som 'waco' skrev her tidligere: "Derfor er det viktig for oss gutter og unngå damer som ikke helt kjenner seg selv." Vi menn trenger altså å passe oss for kvinner som ikke innser sine egne begrensninger. Damer som gjør sine feil på min bekostning, DET VIL JEG IKKE HA NOE AV! Ellers takk! Ærlig talt, Steinar - nå synes jeg du skal slutte å generalisere og skjerpe deg litt. Det finnes faktisk mennesker her ute som har ryggrad og egen vilje. Det finnes mennesker som faktisk har et avklart forhold til hva de synes er rett eller galt, og som klarer å styre seg og ikke gjøre at de måtte få lyst til på et øyeblikks impuls. Noen av oss har noen etiske leveregler som det er viktig for oss å leve etter. Selv om du ikke klarte å holde fingrene unna en gift dame når sjansen bød seg for deg, betyr ikke det at alle andre er like vilje- og prinsippløse. Dessuten snakker du om damer på en måte som virkelig er helt forkastelig! Hvis du ønsker deg noen å dele livet med, burde vu virkelig ordne opp i holdningene dine. Hvilken dame med vettet i behold vil ha en fyr som sier slikt som: Vi menn trenger altså å passe oss for kvinner som ikke innser sine egne begrensninger. Damer som gjør sine feil på min bekostning, DET VIL JEG IKKE HA NOE AV! Ellers takk! ? Du omtaler kvinner som om de var viljeløse idioter, og det er ikke noe sjakktrekk hvis du ønsker deg en livsledsager, Steinar. Her har du et sitat du kan sutte litt på: Feminism is the radical notion that women are people. mvh blodfeministen Pøbelsara Endret 28. april 2011 av pøbelsara 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå