waco Skrevet 27. april 2011 #281 Del Skrevet 27. april 2011 Det kan du si. Dette er det vanskelig å forstå for folk som ikke har opplevd noe slikt selv, bare hatt "vanlige" diskusjoner, krangler, men ellers vært på samme nivå. Jeg har lang erfaring fra krisesenterarbeid blant annet, og vet mye om de mekanismene som trer i kraft i mishandlingsforhold. Jeg tror mange tror at mishandling dreier seg om "bare" hogg og slag, den psykiske nedbrytningen er verre, aldri å vite når angrepet kommer. Den mest bagatellmessige detalj kan utløse dette. Når man er i en slik situasjon, er det snublende lett å ta imot varme der den bys. Javel. Min erfaring er ihvertfall at kvinner kan bruke krangling i forholdet som en unnskyldning til å være utro, - mens en mann gjerne tenker at krangling i forholdet er et argument for å være trofast. Særlig med tanke på at alle forhold har gråværsdager i samme mengde som solskinnsdager. menmen. Alle årsaksforklarer for seg selv at de gjør de rette handlinger så jeg har egentlig ingen mening om temaet. Men nå vet jeg at om jeg krangler med en dame jeg bor med, - så er det iorden å søke trøst hos andre kvinner jeg kan betro meg til og ligge med og forføre for selvtillits skyld dersom jeg har problemer i forholdet. Tenk om det var hun jeg bodde med jeg egentlig skulle ha betrodd meg til og ligget med og forført? Alle har jo sin moral allikevel, så samme hva jeg sier og mener så betyr det ingen verdens ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #282 Del Skrevet 27. april 2011 Det kan du si. Dette er det vanskelig å forstå for folk som ikke har opplevd noe slikt selv, bare hatt "vanlige" diskusjoner, krangler, men ellers vært på samme nivå. Jeg har lang erfaring fra krisesenterarbeid blant annet, og vet mye om de mekanismene som trer i kraft i mishandlingsforhold. Jeg tror mange tror at mishandling dreier seg om "bare" hogg og slag, den psykiske nedbrytningen er verre, aldri å vite når angrepet kommer. Den mest bagatellmessige detalj kan utløse dette. Når man er i en slik situasjon, er det snublende lett å ta imot varme der den bys. Signerer denne veldig. Det som skjer er at man blir så nedpsyket at man tror det er en selv som er vanskelig og unormal. Jeg har vært i et veldig likt forhold som Suze. Jeg var ikke utro, men jeg kysset en annen mann. Etter jeg hadde gjort det brøt jeg. Da så jeg lyset rett og slett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #283 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tenker selvfølgelig på den turen KateW fortalte om, den type tur. Du er den mest nedlatende mann jeg noensinne har vært borti. Er det vanlig at voksne damer, jeg snakker 30-40-årene, drar på fylleturer til sydlige land? Etter hva jeg har forstått så er det langt ifra uvanlig. Og det er faktisk skremmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. april 2011 #284 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tror det er vel så vanlig med kultur/shopping/avslappingsturer som fylleturer. De aller fleste av oss oppfører oss når vi er i et forhold, men vi kan likevel kose oss sammen med venninner og gå på kunstustilling eller show el. Forøvrig er jeg bare helt fascinert over at Steinar "forhold" til tolkningsdama har vært i 7 år og han ennå ikke skjønner at det forholdet bare finnes i hans hode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. april 2011 #285 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tror det er vel så vanlig med kultur/shopping/avslappingsturer som fylleturer. De aller fleste av oss oppfører oss når vi er i et forhold, men vi kan likevel kose oss sammen med venninner og gå på kunstustilling eller show el. Forøvrig er jeg bare helt fascinert over at Steinar "forhold" til tolkningsdama har vært i 7 år og han ennå ikke skjønner at det forholdet bare finnes i hans hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #286 Del Skrevet 27. april 2011 Etter hva jeg har forstått så er det langt ifra uvanlig. Og det er faktisk skremmende! Hva er skremmende med det? Vet du ikke mer om partneren din enn at du ikke VET om hun vil bedrive slikt, så er det skremmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #287 Del Skrevet 27. april 2011 Forøvrig er jeg bare helt fascinert over at Steinar "forhold" til tolkningsdama har vært i 7 år og han ennå ikke skjønner at det forholdet bare finnes i hans hode. Jeg har faktisk aldri trodd at vi har hatt noe forhold i det hele tatt. Men dette var altså planen å få til - et positivt parforhold. Noe hun også har vært med på. At det da viser seg at hun aldri klarer å bestemme seg for noe, kan ikke skyldes på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #288 Del Skrevet 27. april 2011 Hva er skremmende med det? Vet du ikke mer om partneren din enn at du ikke VET om hun vil bedrive slikt, så er det skremmende! Det finnes faktisk ingen garantier. Det eneste som finnes er risiko. Og riskene blir større desto mer man utsetter seg for fristelser og uheldige omstendigheter. Dette er ren logikk og sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #289 Del Skrevet 27. april 2011 Javel. Min erfaring er ihvertfall at kvinner kan bruke krangling i forholdet som en unnskyldning til å være utro, - mens en mann gjerne tenker at krangling i forholdet er et argument for å være trofast. Særlig med tanke på at alle forhold har gråværsdager i samme mengde som solskinnsdager. menmen. Alle årsaksforklarer for seg selv at de gjør de rette handlinger så jeg har egentlig ingen mening om temaet. Men nå vet jeg at om jeg krangler med en dame jeg bor med, - så er det iorden å søke trøst hos andre kvinner jeg kan betro meg til og ligge med og forføre for selvtillits skyld dersom jeg har problemer i forholdet. Tenk om det var hun jeg bodde med jeg egentlig skulle ha betrodd meg til og ligget med og forført? Alle har jo sin moral allikevel, så samme hva jeg sier og mener så betyr det ingen verdens ting. Du har åpenbart ikke forstått hva jeg skrev, eller så har jeg uttrykket meg usedvanlig uklart. Uansett er ikke denne tråden egnet for diskusjon om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. april 2011 #290 Del Skrevet 27. april 2011 At det da viser seg at hun aldri klarer å bestemme seg for noe, kan ikke skyldes på meg. Hun har bestemt seg for lenge siden, i en lang periode klarte hun likevel å tyne penger ut av deg, og dermed forble du en heller fjern del av livet hennes. Du snakket tidligere om mennesker som ikke VIL innse ting... har det slått deg at du i aller høyeste grad er nettop en av dem? Alle andre rundt deg, deriblant den innbilte potensielle dama di, har innsett for lenge siden at dette ikke er liv laga. Du har fått så mange signaler og tegn, samt klar tale, at det er ett under at du fremdeles nekter å innse at det ikke ER noe der. men du nekter altså med hud og hår og innse virkeligheten, og lar deg selv bli en bitter mann som skylder på alle rundt seg istede, ihvertfall så lenge de er av samme kjønn som denne personen som du så inderlig gjerne vil at skal ville ha ett forhold til deg. det er trist, og ganske patetisk, at du speiler dette over på alle andre og faktisk tror på det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #291 Del Skrevet 27. april 2011 Det finnes faktisk ingen garantier. Det eneste som finnes er risiko. Og riskene blir større desto mer man utsetter seg for fristelser og uheldige omstendigheter. Dette er ren logikk og sier seg selv. Nei. Det handler om kommunikasjon, oppdragelse og å stole på partner. Skikkelige folk puler ikke rundt når de er i forhold, skikkelige folk juger og bedrar ikke, skikkelige folk oppfører seg rett og slett skikkelig. De som har sex med andre som er i forhold, og endog gift, oppfører seg ikke skikkelig. Og fordi man på seg selv kjenner andre, så vil en slik tulling aldri stole på andre, fordi han ikke er til å stole på selv. DET er ren logikk og sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #292 Del Skrevet 27. april 2011 Mens du har ventet i sju år på et bastant nei, et av to ord mange kvinner sliter med å uttale Og din teori til hvorfor det er sånn er da ...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #293 Del Skrevet 27. april 2011 Tøyser? Jeg trodde du mener at det er til det beste. Det mener i hvertfall jeg. Som sannsynligvis er det viktigste Helt alvorlig Steinar, du tolker virkelig ALT bokstavelt. Hvorfor er du så motstander av å sjekke ut om du kan ha asperger eller om det feiler deg noe annet? 7 år er utrolig lenge av et liv, og det har du kastet bort på en dame som ikke liker deg, og som attpåtill utnytter deg og ber deg reise til helvete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #294 Del Skrevet 27. april 2011 Og din teori til hvorfor det er sånn er da ...? Mange kvinner og menn er redd for å si nei, da er det enklere å jatte med for så å bare håpe at den andre personen slutter å mase til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #295 Del Skrevet 27. april 2011 Alle andre rundt deg, deriblant den innbilte potensielle dama di, har innsett for lenge siden at dette ikke er liv laga. Du har fått så mange signaler og tegn, samt klar tale, at det er ett under at du fremdeles nekter å innse at det ikke ER noe der. Det har vært et langt lerret å bleke. Først forsøkte jeg lenge å forstå henne og hvordan hun egentlig fungerer. Så gikk det gradvis over i å finne ut om hun virkelig er et håpløst tilfelle eller ikke. Konklusjonen er nå ikke langt unna i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #296 Del Skrevet 27. april 2011 Mange kvinner og menn er redd for å si nei, da er det enklere å jatte med for så å bare håpe at den andre personen slutter å mase til slutt. Og hva er de så veldig redde for ved å si nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #297 Del Skrevet 27. april 2011 Og hva er de så veldig redde for ved å si nei? Har du aldri blitt spurt f.eks om å hjelpe til med noe også svart ja fordi du ikke har tør å si nei, eller at du føler deg slem hvis du sier nei? Har du aldri gnagd i deg tørr sitronkake hos en gammel bestemor fordi du ikke klarte å si "nei takk"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #298 Del Skrevet 27. april 2011 Det har vært et langt lerret å bleke. Først forsøkte jeg lenge å forstå henne og hvordan hun egentlig fungerer. Så gikk det gradvis over i å finne ut om hun virkelig er et håpløst tilfelle eller ikke. Konklusjonen er nå ikke langt unna i hvertfall. Og kjærligheten lever og blomstrer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #299 Del Skrevet 27. april 2011 Har du aldri blitt spurt f.eks om å hjelpe til med noe også svart ja fordi du ikke har tør å si nei, eller at du føler deg slem hvis du sier nei? Har du aldri gnagd i deg tørr sitronkake hos en gammel bestemor fordi du ikke klarte å si "nei takk"? Greit nok, men man holder ikke på med det i årevis. En mer sannsynlig teori i mitt tilfelle er nok at hun er redd for at jeg skal forsvinne helt ut av livet hennes. Og det har hun jo all mulig god grunn til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #300 Del Skrevet 27. april 2011 Greit nok, men man holder ikke på med det i årevis. En mer sannsynlig teori i mitt tilfelle er nok at hun er redd for at jeg skal forsvinne helt ut av livet hennes. Og det har hun jo all mulig god grunn til. Ja, pengene tenker du på. Har du gitt henne noe mer i det siste?Fikk hun noe ved påsketider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå