Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #261 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg har ikke nok data om dama. Altså om hun behandler meg med omtanke og respekt, og om forholdet ellers fungerer bra. Hvor kverulerende går det an å bli? Dette spørsmålet var om din tenkte partner som du kjenner godt, om du ville ha nektet henne å være med på en slik tur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #262 Del Skrevet 27. april 2011 Det må være noe dritt å være så tungnem også? Akkurat DET kan IKKE jeg uttale meg noe som helst om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. april 2011 #263 Del Skrevet 27. april 2011 Akkurat DET kan IKKE jeg uttale meg noe som helst om Nei, det er vel det som er vanskeligst med å være så tungnem Å se rekkevidden selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #264 Del Skrevet 27. april 2011 Hvor kverulerende går det an å bli? Dette spørsmålet var om din tenkte partner som du kjenner godt, om du ville ha nektet henne å være med på en slik tur? Det kommer an på hva slags tur det dreier seg om. Fylletur med venninner til Tyrkia etc. hadde vært helt utelukket, ja. Ser ingen god grunn til at vi ikke skal reise på ferier i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #265 Del Skrevet 27. april 2011 Nei, det er vel det som er vanskeligst med å være så tungnem Å se rekkevidden selv Jeg er ikke så dum som jeg ser ut, skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #266 Del Skrevet 27. april 2011 Jaha. Har regler og kontroll noen gang fungert i noen parforhold du har vært i? Eller appellering til å endre oppførsel? At man kutter dem ut, er jeg enig i. Kryss i taket, jeg er enig med Steinar i èn ting! Du Purple, at Steinar sier dette, betyr ikke at han gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #267 Del Skrevet 27. april 2011 Nei, jeg har krevd at hun må reise hit så vi får pratet i sammen. Skjer ikke dette så blir det ingen kontakt og da er hun historie. Jeg er altså ikke interessert i å fortsette slik det har vært hittil. Dette har du sagt mange ganger, Steinar. Du er ikke troverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #268 Del Skrevet 27. april 2011 Tror du at hun er et sånt medisinsk fenomen som bare blir yngre med åra da eller? Over 7 år har gått av hennes liv, like fullt som av mitt. Øh, nei, jeg tror at hun bor med mannen og barna sine. Hun er akkurat der hun var for sju år siden, det er du og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. april 2011 #269 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg venter på at alle broer er blitt til aske. Hvorfor det, når du kunne sitte og romantisere sammen med en lekkerbisken i slutten av tyveårene, mens dere griller marshmellows over flammene? Mens du har ventet i sju år på et bastant nei, et av to ord mange kvinner sliter med å uttale, har du gått glipp av sju år med ei nydelig jente som faktisk vil ha deg. Men som selvsagt hadde dumpet deg på minuttet den dagen du forsøkte å nekte henne å dra på helgetur med venninna... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. april 2011 #270 Del Skrevet 27. april 2011 Her hadde jeg tenkt å komme med noen argumenter for hvorfor det ikke lønner seg å la dama reise til sydenland selv om hun i utgangspunktet ikke har tenkt til å pule, men man blir jo bare latterliggjort og får personrettet mobbing mot seg... =( Og til suzy, - la meg se om jeg forsto det rett. Du var altså utro fordi at mannen din var redd for at du skulle være utro, og dermed var du utro? Fordi han var sjulu? Kanskje han kjente deg bedre enn du kjenner deg selv? Som sagt, dere kvinner har tusenvis av forklaringer på hvorfor dere er utro, - og den mest vanlige, altså den utløsende faktor, - er at mannen deres ikke stoler på dere!!?? Hvorfor det mon tro? Hadde dere vært trofaste og troverdige så kanskje heller ikke mennene deres hadde vært så sjalu og mistroisk med tanke på konsekvensene dere gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. april 2011 #271 Del Skrevet 27. april 2011 Prøv å forstå steinar da. Han vil jo bare ha det bra! Han ønsker jo bare noen kjøreregler for å unngå situasjoner hvor det skjer handlinger man ikke kan vedkjenne seg selv. Er det så farlig for kvinner? La gå at steinar er håpløs forelsket og betatt av en han mest sannsynlig aldri kommer til å få. Er det så skremmende? Har ikke alle mennesker slike fantasier da? Dere behøver ikke mobbe steinar bare fordi han utleverer dere selv. Steinar ønsker ingen vondt, - men av en eller annen grunn så forsøker dere å få ham til å føle seg dårlig fordi dere spiller på det dere tror er personligheten hans. Å bli trakassert fordi man har en personlighet er det sunt tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #272 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Tror du at hun er et sånt medisinsk fenomen som bare blir yngre med åra da eller? Over 7 år har gått av hennes liv, like fullt som av mitt. Er dette historien om Jakob, Lea og Rakel i ny versjon? Jakob var forelsket i og ville ha Rakel, men Laban sa at han måtte ta Lea først og så arbeide hos ham i 7 år, så skulle han få Rakel. Har du hatt en "Lea" først, og venter nå på "Rakel"? Dette er i kortversjon en fortelling fra Bibelen, til orientering for ikke bibelkjente . Endret 27. april 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #273 Del Skrevet 27. april 2011 Det kommer an på hva slags tur det dreier seg om. Fylletur med venninner til Tyrkia etc. hadde vært helt utelukket, ja. Ser ingen god grunn til at vi ikke skal reise på ferier i sammen. Jeg tenker selvfølgelig på den turen KateW fortalte om, den type tur. Du er den mest nedlatende mann jeg noensinne har vært borti. Er det vanlig at voksne damer, jeg snakker 30-40-årene, drar på fylleturer til sydlige land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. april 2011 #274 Del Skrevet 27. april 2011 Helt ufattelig... la meg si.. helt ufattelig fasinerende (tror jeg) at Steinar har klart å lage NOK en tråd, som i bunn og grunn handler om hans problemer med ei dame som fremdeles ikke vi ha ham!! man får liksom kommet seg innom både frustrasjon, oppgitthet, latterkuler og irritasjon gjennom enhver Steinar-tråd, så de er greie til pms-dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #275 Del Skrevet 27. april 2011 Og til suzy, - la meg se om jeg forsto det rett. Du var altså utro fordi at mannen din var redd for at du skulle være utro, og dermed var du utro? Fordi han var sjulu? Kanskje han kjente deg bedre enn du kjenner deg selv? Som sagt, dere kvinner har tusenvis av forklaringer på hvorfor dere er utro, - og den mest vanlige, altså den utløsende faktor, - er at mannen deres ikke stoler på dere!!?? Hvorfor det mon tro? Hadde dere vært trofaste og troverdige så kanskje heller ikke mennene deres hadde vært så sjalu og mistroisk med tanke på konsekvensene dere gjør? Suzy kan nok svare for seg selv, men jeg blir sint på hennes vegne. Hun ble MISHANDLET i ekteskapet/forholdet sitt. Ble det klarere for deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. april 2011 #276 Del Skrevet 27. april 2011 Ja, å være på kvinneguiden er uendelig mye mer spennende enn å se på paradise hotel. Her er man en del av intrigene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. april 2011 #277 Del Skrevet 27. april 2011 Suzy kan nok svare for seg selv, men jeg blir sint på hennes vegne. Hun ble MISHANDLET i ekteskapet/forholdet sitt. Ble det klarere for deg nå? Jeg visste ikke det, men da burde hun vel heller gått enn å ligge med en annnen mann og late som ingenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #278 Del Skrevet 27. april 2011 Øh, nei, jeg tror at hun bor med mannen og barna sine. Hun er akkurat der hun var for sju år siden, det er du og. Da var det tydeligvis meningen. Skjer det ikke, så skjer det ikke. For meg har det viktigste målet hele tiden vært at det rette skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2011 #279 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg visste ikke det, men da burde hun vel heller gått enn å ligge med en annnen mann og late som ingenting? Det kan du si. Dette er det vanskelig å forstå for folk som ikke har opplevd noe slikt selv, bare hatt "vanlige" diskusjoner, krangler, men ellers vært på samme nivå. Jeg har lang erfaring fra krisesenterarbeid blant annet, og vet mye om de mekanismene som trer i kraft i mishandlingsforhold. Jeg tror mange tror at mishandling dreier seg om "bare" hogg og slag, den psykiske nedbrytningen er verre, aldri å vite når angrepet kommer. Den mest bagatellmessige detalj kan utløse dette. Når man er i en slik situasjon, er det snublende lett å ta imot varme der den bys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #280 Del Skrevet 27. april 2011 Hvorfor det, når du kunne sitte og romantisere sammen med en lekkerbisken i slutten av tyveårene, mens dere griller marshmellows over flammene? Mens du har ventet i sju år på et bastant nei, et av to ord mange kvinner sliter med å uttale, har du gått glipp av sju år med ei nydelig jente som faktisk vil ha deg. Men som selvsagt hadde dumpet deg på minuttet den dagen du forsøkte å nekte henne å dra på helgetur med venninna... Ja, og da er det jo ikke sikkert at jeg vil ha henne vettu. Mine regler er akkurat like mye verdt som hennes regler. Som hun altså må respektere. Det siste jeg ønsker, er å lage ris til min egen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå