Gå til innhold

Usikkerhet

Steinar40

Anbefalte innlegg

Og du har enda ikke svart på det jeg spør om. Hva gjør deg usikker med det? Tror du at på kunstutstilling ligger menn klare for å pule dama di?

Bor damer på kunstutstillinger 24 timer i døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Steinar, i motsetning til deg så vet jeg akkurat hvordan det er å være i et velfungerende parforhold.

I et velfungerende parforhold er det helt legitimt og vanlig å BÅDE dra på ferier med partner, OG å være sammen med venner. Det ene utelukker ikke det andre.

Det vil altså være helt individuelt. Og for noen så utelukker det ene det andre.

Jeg skal være helt konkret. Du skal jobbe en langhelg, hele helgen, dama di får spandert en weekendtur av en venninne, alle kostnader inkludert, det går altså ikke utover økonomi eller tid. Du er ikke hjemme, og hun har ingen kostnader med turen.

Ville du fortsatt ment at hun da ikke prioriterte parforholdet?

Skal jeg være helt ærlig så syns jeg at dette konkrete eksemplet ditt var veldig abstrakt :ler:

Av den enkle grunn at det er veldig lite sannsynlig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor damer på kunstutstillinger 24 timer i døgnet?

I mitt tilfelle tråkket vi rundt og så på kunst fra ti om morgenen, til ti om kvelden, kun avbrutt av matpauser, før vi stupte i seng (hver vår) klokken halv elleve.

Så, hva med det hadde gjort deg usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altså være helt individuelt. Og for noen så utelukker det ene det andre.

Skal jeg være helt ærlig så syns jeg at dette konkrete eksemplet ditt var veldig abstrakt :ler:

Av den enkle grunn at det er veldig lite sannsynlig hehe

Hvordan mener du det ene kan utelukke det andre?

Nei, dette er et konkret eksempel. Dersom AKKURAT det jeg beskrev hadde skjedd, hadde du nektet dama di å reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle tråkket vi rundt og så på kunst fra ti om morgenen, til ti om kvelden, kun avbrutt av matpauser, før vi stupte i seng (hver vår) klokken halv elleve.

Det kan jeg ikke uttale meg noe som helst om uten at det dreier seg om et virkelig forhold. Først da vet man hva man føler seg usikker på og av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mener du det ene kan utelukke det andre?

Man får ikke i pose og sekk i dette livet.

Det er fordeler med å være singel, og det er ulemper med å være singel.

Det er fordeler med å være et par, og det er ulemper med å være et par.

Nei, dette er et konkret eksempel. Dersom AKKURAT det jeg beskrev hadde skjedd, hadde du nektet dama di å reise?

Det blir som å spekulere i at jeg skulle kjøpt meg et nytt hus hvis jeg vant 10 millioner i Lotto :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i et virkelig forhold, hva ville gjort deg usikker med den nevnte situasjonen?

Det kom helt an på mitt forhold til og med denne dama.

Gjorde hun meg usikker, så blir jeg usikker på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke i pose og sekk i dette livet.

Det er fordeler med å være singel, og det er ulemper med å være singel.

Det er fordeler med å være et par, og det er ulemper med å være et par.

Det blir som å spekulere i at jeg skulle kjøpt meg et nytt hus hvis jeg vant 10 millioner i Lotto :ler:

Det er ingenting som tilsier at man ikke kan reise på turer både som par, og alene med venner, det handler ikke om å oppføre seg som singel, det handler om å prioritere begge deler.

Nei, dette er et helt konkret eksempel som har hendt meg. Det er ikke som å vinne noe som helst. Jeg spør deg om du hadde nektet meg den turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom helt an på mitt forhold til og med denne dama.

Gjorde hun meg usikker, så blir jeg usikker på henne.

Men da er du jo damned if you do, damned if you don't, for det er ikke det dama gjør som gjør deg usikker, det er DIN usikkerhet. En tur hvor man kun traver rundt og ser på kunst, sover hele natta og gjentar er ikke en trussel for noen andre enn en usikker mann som ikke vet hvordan parforhold fungerer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tilsier at man ikke kan reise på turer både som par, og alene med venner, det handler ikke om å oppføre seg som singel, det handler om å prioritere begge deler.

Ja, jeg forstår at du vil ha i både pose og sekk (prioritere begge deler). Men det er altså ikke nødvendigvis mulig i virkeligheten. Og da prioriterer man parforholdet.

Nei, dette er et helt konkret eksempel som har hendt meg. Det er ikke som å vinne noe som helst. Jeg spør deg om du hadde nektet meg den turen.

Det kan ikke bli noe mer enn ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er du jo damned if you do, damned if you don't, for det er ikke det dama gjør som gjør deg usikker, det er DIN usikkerhet. En tur hvor man kun traver rundt og ser på kunst, sover hele natta og gjentar er ikke en trussel for noen andre enn en usikker mann som ikke vet hvordan parforhold fungerer.

Feil.

Om jeg blir usikker på dama eller ikke, har bare med hennes oppførsel å gjøre. Altså om hun viser meg omtanke og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du spekulere litt, da? Dersom du spekulerer, hadde du nektet henne det?

Dersom man har en velfungerende økonomi, og et velfungerende forhold, så er det IKKE å få i både pose og sekk og dra på en og annen helgetur med venner. Har man IKKE råd til det, så prioriterer man partner. Det at du antar at man ikke skjønner såpass med mindre man får det forklart av deg, sier litt om hvor lite du forstår om hvordan verden fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil.

Om jeg blir usikker på dama eller ikke, har bare med hennes oppførsel å gjøre. Altså om hun viser meg omtanke og respekt.

Og å tråkke rundt på kunstutstillinger hele dagen, og sove hele natta er en uakseptabel oppførsel, eller mangel på omtanke og respekt, fordì?

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tilbrakte hele dagen med å sikle på aktbilder og statuer av nakne menn, vel? Dah! :skratte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du spekulere litt, da? Dersom du spekulerer, hadde du nektet henne det?

Dersom man har en velfungerende økonomi, og et velfungerende forhold, så er det IKKE å få i både pose og sekk og dra på en og annen helgetur med venner. Har man IKKE råd til det, så prioriterer man partner. Det at du antar at man ikke skjønner såpass med mindre man får det forklart av deg, sier litt om hvor lite du forstår om hvordan verden fungerer.

Problemet er heller det faktum at jeg VET at ikke alle forstår såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva i det jeg skriver får deg til å tro at jeg ikke forstår såpass?

Og du klarer ikke spekulere?

Du gir inntrykket av å ville ha i pose og sekk. Og at du har vært for lenge singel.

Leve i et parforhold er noe helt annet enn å være singel.

Og det er ikke mulig å spekulere uten å ha tilstrekkelig med data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan mene og tro hva du vil, Steinar. Men den dagen du får ei kjerring på fast abbonnement, skal jeg love deg at du vil bli desperat etter å selv spandere en borteweekend på henne for å studere marmortissefanter. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir inntrykket av å ville ha i pose og sekk. Og at du har vært for lenge singel.

Leve i et parforhold er noe helt annet enn å være singel.

Og det er ikke mulig å spekulere uten å ha tilstrekkelig med data.

Du vet ingenting om hvor lenge jeg har vært singel. Jeg derimot vet at du aldri har vært i et parforhold, så hvem av oss som vet best hvordan ting fungerer kan vi jo gjerne spekulere i.

Jeg har IKKE behov for pose og sekk, det er nemlig ikke pose og sekk å få til flere ting i livet.

Det handler om kommunikasjon, prioriteringer, respekt for partner, stole på partner og arrestere sin egen usikkerhet.

Data: Du jobber en hel helg, hun får en gratis tur. Hadde du nektet henne å reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...