bukett Skrevet 24. april 2011 #81 Del Skrevet 24. april 2011 Mitt inntrykk er at usikkerhet og behov for bekreftelse har blitt bortimot en folkesykdom i dagens samfunn. Som skaper store problemer, også for andre som blir berørt. Kan du være mer konkret og eksemplifisere? Folkesykdom hos hvem da? På hvilken måte mener du at dette er en folkesykdom, hvordan utarter det seg? Mener du Farmen og Paradise Hotel - og Å-kjendiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. april 2011 Forfatter #82 Del Skrevet 24. april 2011 Nei, du har allerede svart at det ville gjort deg usikker. Men hva som gjør deg usikker klarer du ikke svare på, skjønner jeg. Og det andre jeg lurte på; Og hvordan tror du det er fysisk mulig å komme på å være utro i Pantheon, St. Peterskirken, Nasjonalgalleriet eller Vatikanmuseet? Tror du det ligger Italienere på lur med penisen fri og at det er alt som skal til for en kvinne? At hun da bare lirker seg ned og hopper i vei? Ja, det har selvfølgelig mye å si hva slags type ferie det dreier seg om. Den type ferie du nevner burde selvfølgelig bety mindre risiko og usikkerhet, enn når det dreier seg om en typisk bade- og partyferie. Som derfor heller ikke hadde blitt aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. april 2011 Forfatter #83 Del Skrevet 24. april 2011 Kan du være mer konkret og eksemplifisere? Folkesykdom hos hvem da? På hvilken måte mener du at dette er en folkesykdom, hvordan utarter det seg? Mener du Farmen og Paradise Hotel - og Å-kjendiser? Ja, dette A-Å kjendis-hysteriet og de såkalte reality-programmene, har blitt en folkesykdom. Spesielt blant kvinner tydeligvis. Man kan jo bare lure på hva det egentlig er som fascinerer??? Jeg orker ikke å se på sånt frivillig. Noe mindre reality finnes ikke. Og intelligent er det i hvertfall ikke. Trist å se at medlemmene i saueflokken er så hjernedøde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. april 2011 #84 Del Skrevet 24. april 2011 Ja, det har selvfølgelig mye å si hva slags type ferie det dreier seg om. Den type ferie du nevner burde selvfølgelig bety mindre risiko og usikkerhet, enn når det dreier seg om en typisk bade- og partyferie. Som derfor heller ikke hadde blitt aktuelt. Men hva er du usikker på? Og når du sier uaktuelt? Mener du at du skal bestemme hva kjæresten din får lov til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. april 2011 Forfatter #85 Del Skrevet 24. april 2011 Men hva er du usikker på? Og når du sier uaktuelt? Mener du at du skal bestemme hva kjæresten din får lov til? Som sagt, andres følelser er ikke til å stole på. Og selvfølgelig skal jeg være med på å bestemme hva kjæresten gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. april 2011 #86 Del Skrevet 24. april 2011 Så en kunst-tur til ROma ville du vært usikker på, fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #87 Del Skrevet 25. april 2011 Ferieturer, og ressurser som trengs til dette, brukes på paret i sammen. Hvis man aldri skal være i sammen, så er det ingen vits i å være i sammen. DER og i mange andre innlegg avslører du din uvitenhet om parforhold. Merkelig og snodig at du går imot alle samlivsråd fra "eksperter" gjennom mange år. Sett skilsmisse grunnene? Du snakker faktisk bare bullshit! Et forhold handler ikke bare om din fornuft, dine regler, din sjalusi, din respekt, dine følelser! Du blir nok værende singel, for erfaren er du IKKE. Og det vet du nok innerst inne, selvom du ikke vil si det. Det er bare dte at jeg har stille sett igjennom deg hele veien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #88 Del Skrevet 25. april 2011 Så en kunst-tur til ROma ville du vært usikker på, fordi? http://www.google.com/imgres?imgurl=http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1566/200904/PreviewComp/SuperStock_1566-463907.jpg&imgrefurl=http://www.superstock.com/stock-photos-images/1566-463907&usg=__wikN4XNZlX57knODhCfSP74pFh0=&h=350&w=263&sz=55&hl=en&start=21&zoom=1&tbnid=NVYz-gFHOnU8nM:&tbnh=177&tbnw=133&ei=df20TcCjK4XysgbNnKTgDA&prev=/search%3Fq%3Dmale%2Bart%2Broma%26hl%3Den%26biw%3D1024%26bih%3D509%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C349&itbs=1&iact=hc&vpx=412&vpy=143&dur=986&hovh=259&hovw=195&tx=98&ty=131&page=2&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:21&biw=1024&bih=509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #89 Del Skrevet 25. april 2011 Ja, dette A-Å kjendis-hysteriet og de såkalte reality-programmene, har blitt en folkesykdom. Spesielt blant kvinner tydeligvis. Man kan jo bare lure på hva det egentlig er som fascinerer??? Jeg orker ikke å se på sånt frivillig. Noe mindre reality finnes ikke. Og intelligent er det i hvertfall ikke. Trist å se at medlemmene i saueflokken er så hjernedøde. Hver gang en kvinne får oppmerksomhet, tror jeg at det skaper en pitteliten sjalusi og skadefry i deg. Jeg merker at du koser deg med å skade den kvinnen som får en type oppmerksomhet, som du ikke kan kontrollere! Du er stormannsgal! Og Personligheter som deg kommer jo på reality, jo? Like barn leker best, og krangler jo også mest om toppen av oppmerksomheten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #90 Del Skrevet 25. april 2011 Så en kunst-tur til ROma ville du vært usikker på, fordi? Kan du forklare meg hvorfor det ikke er normalt at et par reiser på slike turer i sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #91 Del Skrevet 25. april 2011 DER og i mange andre innlegg avslører du din uvitenhet om parforhold. Merkelig og snodig at du går imot alle samlivsråd fra "eksperter" gjennom mange år. Sett skilsmisse grunnene? Du snakker faktisk bare bullshit! Et forhold handler ikke bare om din fornuft, dine regler, din sjalusi, din respekt, dine følelser! Du blir nok værende singel, for erfaren er du IKKE. Og det vet du nok innerst inne, selvom du ikke vil si det. Det er bare dte at jeg har stille sett igjennom deg hele veien. Har jeg sagt noe om at det bare handler om meg? Men det handler OGSÅ om meg og mine regler, min sjalusi, min respekt, mine følelser! Og et kvinnfolk som ikke klarer å forstå og respektere dette, blir ALDRI aktuell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #92 Del Skrevet 25. april 2011 Hver gang en kvinne får oppmerksomhet, tror jeg at det skaper en pitteliten sjalusi og skadefry i deg. Jeg merker at du koser deg med å skade den kvinnen som får en type oppmerksomhet, som du ikke kan kontrollere! Du er stormannsgal! Og Personligheter som deg kommer jo på reality, jo? Like barn leker best, og krangler jo også mest om toppen av oppmerksomheten Stormannsgal, jeg!? hehe Nei, det er jeg i hvertfall ikke Men jeg mener faktisk at dama mi ikke skal trenge noen annen (mannlig) oppmerksomhet enn det jeg gir henne. Og dette vil kunne gjøre meg forbanna, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. april 2011 #93 Del Skrevet 25. april 2011 Kan du forklare meg hvorfor det ikke er normalt at et par reiser på slike turer i sammen? Kanskje han ikke er interessert i kunst, men heller har lyst på en fisketur med gutta? Eller en fotballtur til Liverpool. I et normalt og godt parforhold vil det være helt naturlig at man både drar på ferieturer som par, men også på turer med andre som deler interesser som ikke deles innad i parforholdet. Du har FORTSATT ikke svart på hva som gjør deg usikker. Klarer du ikke svare på konkrete spørsmål, Steinar? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #94 Del Skrevet 25. april 2011 Kanskje han ikke er interessert i kunst, men heller har lyst på en fisketur med gutta? Eller en fotballtur til Liverpool. I et normalt og godt parforhold vil det være helt naturlig at man både drar på ferieturer som par, men også på turer med andre som deler interesser som ikke deles innad i parforholdet. Her finnes det sikkert ingen almengyldig regel. Noen vil ha det slik, mens andre vil ha det sånn. Og for meg er det naturlig og fornuftig at paret reiser på ferie i sammen. Du har FORTSATT ikke svart på hva som gjør deg usikker. Klarer du ikke svare på konkrete spørsmål, Steinar? Det dreier seg bare om sunn fornuft. At dama skal reke rundt som om hun er singel, er bare helt uvettig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. april 2011 #95 Del Skrevet 25. april 2011 Mhm, det ene utelukker IKKE det andre, Steinar. Men det syns du kanskje er vanskelig å forstå? Altså, om man bruker en langhelg på venner, og en to ukers ferietur på partner, så betyr det for deg at man IKKE prioriterer partner? Stemmer det? Og HVA er det som gjør deg USIKKER med at dama di er alene i Roma og ser på kunst? Er det bare single som er kunstinteresserte mener du? Siden du sier dette er å reke rundt som om en var singel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #96 Del Skrevet 25. april 2011 Mhm, det ene utelukker IKKE det andre, Steinar. Men det syns du kanskje er vanskelig å forstå? Altså, om man bruker en langhelg på venner, og en to ukers ferietur på partner, så betyr det for deg at man IKKE prioriterer partner? Stemmer det? Og HVA er det som gjør deg USIKKER med at dama di er alene i Roma og ser på kunst? Er det bare single som er kunstinteresserte mener du? Siden du sier dette er å reke rundt som om en var singel? Når man er et par så prioriterer man det begge kan tenke seg å gjøre i sammen. Ellers er det ingen vits i å være et par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. april 2011 #97 Del Skrevet 25. april 2011 Du tuller nå, ikke sant? Skal jeg nekte min mann å dra på fotballtur til Liverpool, eller tvinge meg selv med, fordi det er sånn det er å være par? Hva om jeg skal jobbe den helga, så skal han sitte hjemme og sture? Eller om en venninne ønsker å ta meg med på tur til Roma, og se på kunst, så skal jeg si at næ, jeg er par, så jeg kan ikke? Og du har enda ikke svart på det jeg spør om. Hva gjør deg usikker med det? Tror du at på kunstutstilling ligger menn klare for å pule dama di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #98 Del Skrevet 25. april 2011 Du tuller nå, ikke sant? Skal jeg nekte min mann å dra på fotballtur til Liverpool, eller tvinge meg selv med, fordi det er sånn det er å være par? Hva om jeg skal jobbe den helga, så skal han sitte hjemme og sture? Eller om en venninne ønsker å ta meg med på tur til Roma, og se på kunst, så skal jeg si at næ, jeg er par, så jeg kan ikke? Og du har enda ikke svart på det jeg spør om. Hva gjør deg usikker med det? Tror du at på kunstutstilling ligger menn klare for å pule dama di? Du har vært singel for lenge. Du skjønner ikke poenget med å være et par. Når man er et par så prioriterer man å VÆRE et par. Og IKKE det å fortsette med å oppføre seg som når man var singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. april 2011 #99 Del Skrevet 25. april 2011 Og du har enda ikke svart på det jeg spør om. Hva gjør deg usikker med det? Tror du at på kunstutstilling ligger menn klare for å pule dama di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. april 2011 #100 Del Skrevet 25. april 2011 Du har vært singel for lenge. Du skjønner ikke poenget med å være et par. Når man er et par så prioriterer man å VÆRE et par. Og IKKE det å fortsette med å oppføre seg som når man var singel. Nei, Steinar, i motsetning til deg så vet jeg akkurat hvordan det er å være i et velfungerende parforhold. I et velfungerende parforhold er det helt legitimt og vanlig å BÅDE dra på ferier med partner, OG å være sammen med venner. Det ene utelukker ikke det andre. Jeg skal være helt konkret. Du skal jobbe en langhelg, hele helgen, dama di får spandert en weekendtur av en venninne, alle kostnader inkludert, det går altså ikke utover økonomi eller tid. Du er ikke hjemme, og hun har ingen kostnader med turen. Ville du fortsatt ment at hun da ikke prioriterte parforholdet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå