Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dermed skal jef få hvitere tenner! :lur: Så et program på tv i dag hvor det kom frem at det ikke var skadelig å bruke natron som blekemiddel på tennene. Det kunne brukes 2 ganger i uka, og det skadet ikke emaljen på tennene. Dette virket lovende, så jeg tenkte jeg skulle prøve det.

Andre som har prøvd og har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/554433-n%C3%A5-har-jeg-kj%C3%B8pt-natron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dermed skal jef få hvitere tenner! :lur: Så et program på tv i dag hvor det kom frem at det ikke var skadelig å bruke natron som blekemiddel på tennene. Det kunne brukes 2 ganger i uka, og det skadet ikke emaljen på tennene. Dette virket lovende, så jeg tenkte jeg skulle prøve det.

Andre som har prøvd og har erfaringer med det?

Oi, oppdater oss om virkningen! :)

Annonse

Dette er vel ikke akkuratt noe de fleste tannleger anbefaler. Det sliter faktisk på emaljen (som alt annet). Man bruker jo natronen som slipemiddel og derfor blir tennenen hvitere -.-. Men ja det funker for de fleste. Hvil vel heller anbefale bedre tannpuss og oftere prof rengjøring hos tannlegen som fjerner bakteriebelegg fra tennene.

AnonymBruker

Det funket i allefall :) Men kjenner den tæret litt på tannkjøttet. Litt sårt etter pussen, men det tror jeg er fordi jeg brukte litt vel mye natron. Tennene ble litt hvitere med en gang. Og smaken? Helt grei, ikke noe å bli hysterisk over i allefall :) Søkt litt rundt, og 2 ganger i uka skal være trygt.

Dette må prøves! Selvfølgelig er det ikke helt ufarlig for tennene, ellers hadde det ikke hatt noe virkning.

Men tro ikke at blekemiddel er bedre for tennene. Det er jo samme greia, så hvorfor ikke prøve natron når det nesten er gratis i forhold til blekemiddelet?

Annonse

jeg kjenner folk som har pusset tennene med litt natron og vann - og bare det - "hele" livet. De har aldri hull, aldri tannsten, friskt tannkjøtt, nydelig ånde, ja de har generellt et flott gap :ler:

Jeg har ikke testet det selv enda, men jeg vurderer å legge bort tannkremen til fordel for natron selv.

AnonymBruker

jeg kjenner folk som har pusset tennene med litt natron og vann - og bare det - "hele" livet. De har aldri hull, aldri tannsten, friskt tannkjøtt, nydelig ånde, ja de har generellt et flott gap :ler:

Jeg har ikke testet det selv enda, men jeg vurderer å legge bort tannkremen til fordel for natron selv.

Ja ikke sant? :) Bestemoren min prøvde hele tiden å "lure" meg til å pusse med natron når jeg var lite husker jeg. Men nektet den gang pga smaken. Overrasket meg at ikke smaken var mer ille enn det det var. Men bra det da :)

Jeg kommer i allefall til å fortsette med natron innimellom.

Ts.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...