Gå til innhold

Ustabilt humør

Fremhevede innlegg

Gjest ustabil
Skrevet

Har et veldig ustabilt humør om dagen. Jeg griner og har lyst å grine hele tiden. Fikk litt kritikk for noe jeg hadde gjort for noen dager siden, og gråt mesteparten av den dagen. Men dette burde ikke gå sånn inn på meg da jeg ikke er enig i det som ble sagt og ikke føler meg skyldig. Dette føles veldig vanskelig da jeg vanligvis aldri klarer å gråte. Dette ødelegger mye for meg om dagen da jeg plutselig begynner å gråte av div småting, og da begynner å tenke på ting som faktisk er vonde og som ville vært mer naturlig å gråte for. Bør vel legge til at jeg går til psykolog pga alvorlig depresjon. Hva kan jeg gjøre for å komme meg igjennom dette på best mulig måte? Ikke be meg vente til jeg skal til psykologen igjen. Det er over to uker til. Trenger noen tips nå...

Bør vel legge til at jeg heller ikke nå klarer å gråte da jeg føler for det. Bare da det plutselig kommer av 'ingenting'.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sender deg en klem og har det ofte på samme måte men jeg gråter bare når jeg er alene og ingen skal se meg. Vet ikke hvorfor, men liker ikke miste kontrollen og lever bak et lokk på mange måter. Det er forferdelig slitsomt. Så når gråten endelig får komme, bruker jeg å sette pris på det og føle meg litt bedre etterpå, men da unngår jeg å tenke på hva som utløste gråten og skyver bort følelsene.

Hvis du sliter nå kan det være lurt å sette ned tempoet og prøve å gjøre det litt koselig, lage te, tenne lys eller se noe du liker på tv. Bor du alene eller har du noen som kan støtte deg? For meg er denne påska ekstra vanskelig fordi jeg er helt alene i år. Jeg har valgt det selv, men jeg har vært for deprimert og hatt for mye angst til å dra hjem til foreldrene mine og bare tanken på å takle å være sosial sliter meg ut mentalt. Jeg prøver å tenke på andre ting og utsette å tenke på alt som bekymrer meg. Etter påska får jeg mye nytt å forholde meg til og prøver å samle krefter, men er redd jeg lett kan bli selvmedlidene eller at tankene låser seg for mye i negative ting og at depresjonen derfor er blitt verre og ansten større. Jeg føler at helligdagene låser ting og at det er ekstra vanskelig siden dagliglivet blir satt på en slags vent.

Håper noen her kan gi råd til deg.

Skrevet

jeg også gråter bare da jeg er alene, men bor alene så er mye for meg selv..

Tar det helt med ro om dagen og prøver å gjøre ting jeg liker. Prøver også å la meg selv gråte da tårene kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også og tror det har litt med påska å gjøre. Det minner om andre påsker som jeg delte med familie og venner det har skjedd mye på ett år der jeg har fått en helt ny livsituasjon og ingenting føles ikke som før. Jeg bruker å få tunge perioder hver vår og i år kom påska sent.

Hvis du går i terapi kan det være at gråtingen og humøret påvirkes av at gamle følelser dukker opp? Men når jula kan påvirke depresjon og ensomhet, antar jeg at påska også kan være en vanskelig tid for mange som sliter fra før.

Skrevet

Ja, det kan jo være pga behandlingen. For tror ikke det har noe med påsken å gjøre da den aldri har betyts noe særlig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...