Gå til innhold

Soleksem


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått soleksem allerede, i april.. Fikk det samme i fjor i syden, men det klødde ikke noe særlig. I dag klødde det. Er på en måte små hvite "humper" med en rød prikk i. Er det soleksem? Kan man gjøre noe med det? Vil jo sole meg i sommer.... Tror dere man kan få hjelp av de på apoteket? Legen gidder jeg ikke dra til, han har så lang ventetid uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om du har reseptfri kortison salve så kan det lindre (smør 2 tynne lag 2 ganger pr.dag)

Aloe vera hjelper litt,kremen kjøler ned. Ellers er rådet unngå sol på steder du får eksem og kanskje prøv en annen solkrem med høyrer faktor men som ikke tetter igjen porer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg betakaroten på helsekosten :) sleit mye med soleksem før, men etter å ha brukt dette hver sommer i noen år så har jeg ingenting selv uten betakaroten :) betakaroten gjorde også så det ble mye mindre/nesten ingenting de årene jeg gikk på det! Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der sa kråky en viktig ting jeg glemte! Solkrem gjorde soleksemen min mye værre..

Det kan hjelpe å smøre på eurax også da det først er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Frister ikke så veldig å kle på seg, eller holde seg inne hele sommeren.. Kjøpte solkrem på apoteket, vet ikke om det kommer pga den, men brukte ikke den samme i fjor. Får prøve betakaroten og se hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...