AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Jeg er usikker på om jeg kan ha fått hemoroider. Altså, jeg vet ikke en gang om jeg er gravid, men jeg er på overtid med mens, og har en god del symptomer. ca 8-9 dager etter den eventuelle unnfangelsen hadde vi sex igjen, og umiddelbart etter sexen opplevde jeg en sviende følelse midt melllom endtermen og vagina. Den gikk bort ganske fort igjen, så tenkte ikke mer på det. Har hatt store problemer med forstoppelse og treg avføring (drikke MYE vann og spiser godt med fiber), og nå i dag så er jeg ekstremt sår. Fordøyelsen min er normalt veldig velfungerende. Det er ikke i endetarmsåpningen, men litt lenger "ned". Kjennes litt ut som jeg har tørket meg med sandpapir. Gjør vondt å gå og sitte, svir/brenner skikkelig. Hvis jeg skulle være gravid, så er jeg ikke langt på vei, 4+3 kanskje. Er det mulig at dette kan være hemorioder, eller noe helt annet?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Hemoroider har ikke nødvendigvis noe med graviditet å gjøre, er mer en følge av at man ofte får forstoppelse/treg mage under graviditet. Tror ikke det inntreffer så tidlig i graviditeten. Hemoroider er litt sånne "utvekster" aktig, ofte rundt endetarmsåpningen... Kan blø! Har du kikka på deg selv der bak i et speil?? Du er ikke bare god gammeldags "sår i rumpa"?? Prøv å holde området rent og tørt, potetmel kan hjelpe eller salve fra apotek inotynol f.eks. Ellers har de jo hemoroide-salve på apoteket også.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 Hemoroider har ikke nødvendigvis noe med graviditet å gjøre, er mer en følge av at man ofte får forstoppelse/treg mage under graviditet. Tror ikke det inntreffer så tidlig i graviditeten. Hemoroider er litt sånne "utvekster" aktig, ofte rundt endetarmsåpningen... Kan blø! Har du kikka på deg selv der bak i et speil?? Du er ikke bare god gammeldags "sår i rumpa"?? Prøv å holde området rent og tørt, potetmel kan hjelpe eller salve fra apotek inotynol f.eks. Ellers har de jo hemoroide-salve på apoteket også. Det er ikke ved endetarmsåpningen, men mer midt i mellom "åpningene". Det er ikke utvekster eller blemmer, og blør ikke. Kan se litt ut som et bleieutslett babyer får. Har hatt to utbrudd siste 2 ukene, i dag kom det i forb med diare, sist gang rett etter sex :klø:
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Det er ikke ved endetarmsåpningen, men mer midt i mellom "åpningene". Det er ikke utvekster eller blemmer, og blør ikke. Kan se litt ut som et bleieutslett babyer får. Har hatt to utbrudd siste 2 ukene, i dag kom det i forb med diare, sist gang rett etter sex :klø: Det høres ikke ut som hemoroider. Jeg har selv hatt det, og det er mer som AB over her beskriver. Kanskje du bør ta en tur til legen/gynekologen din for å sjekke hva det er? Det tror jeg at jeg ville gjort! Det er som regel bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Greit å finne ut av hva det er dersom det skulle oppstå igjen og kanskje legen kan anbefale krem/medikamenter som kan behandle eller lindre. Håper du finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Det høres ikke ut som hemoroider. Jeg har selv hatt det, og det er mer som AB over her beskriver. Kanskje du bør ta en tur til legen/gynekologen din for å sjekke hva det er? Det tror jeg at jeg ville gjort! Det er som regel bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Greit å finne ut av hva det er dersom det skulle oppstå igjen og kanskje legen kan anbefale krem/medikamenter som kan behandle eller lindre. Håper du finner ut av det! jeg skal til legen neste uke. Syns bare det er så rart at det dukka opp samtidig som alle andre symptomer på graviditet, og siden det heller ikke er konstant, så ble jeg litt mistenksom. Hm, noen andre som har noen innspill på hva det kan være?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Jeg har forresten hatt underlivskløe (enda en grunn til å mistenke graviditet). Kan det være at dette "bleieutslettet" kan være en del av en soppinfeksjon? Tenker bare høyt her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå