AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Jeg er 23 år, aldri gått på noen hormonell prevensjon. Vurderer å begynne på p-piller, ikke for prevensjonen sin skyld (er singel og puler ikke rundt da uansett), men vil kun bruke pillene for å mere vite når mensen kommer og for at jeg kan utsette den. Er dette egoistisk gjort av meg? Tenker i forhold til kroppen min. Den har sikkert ikke godt av pillene, eller mener at den sikkert har det bedre uten piller og med en normal syklus. Og med alle bivirkningene. Og er redd for at når jeg slutter på pillene, så får jeg uregelmessige menser og aldri vet når de kommer, og kroppen må ha tid på å vende seg til normalen igjen. Hva mener dere om alt dette?
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Nja, det er lite miljøvennlig iverfall, men jeg forstår tankegangen. Ser ikke på det som mer egoistisk enn de som bruker det kun pga at de ikke gidder annen prevensjon. Men om det kun er for å vite når mensen kommer kan du sette deg inn i FAM. Med litt trening kan du forutse eggløsning og mens svært nøyaktig, uten bivirkninger. Ang uregelmessig mens etter hormonbrukt. Jeg gikk fra svært stabil, til 3 år med rene heisaturen. 2 år uten eggløsning eller mens, og så et år med bare rot. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Tror kroppen har det bedre uten pillene. 1
Gjesten Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Hvis du allerede har en stabil syklus er det ikke mye å hente, men hvis du har en litt tilfeldig syklus, er det gull med disse små pillene som stabiliserer det. For meg ble det også mindre og de fjernet alt av menssmerter. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå