Gå til innhold

Pappvin med merkelig kork

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handlet inne en 3 liters rødvin og åpnet den i går kveld. Men det er umulig å helle av den uten at vinen strømmer ut. Det er en Oude Kaap, sørafrikansk vin og jeg har aldri sett en lignende tappekran. Noen her som vet hvilken teknikk man skal bruke? Kranen må skrus på en da blir det bare søl. Den skal bli med på hytta i påsken så håper noen vet hva jeg gjorde galt eller om pakningen er en feilvare...

http://www.klikk.no/mat/drikke/article558476.ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det på vinen vi har kjøpt også... har dessverre ingen råd, for jeg søler også, selv om jeg prøver å være forsiktig og holder hele krana over glasset. Kanskje man skal holde kartongen med krana opp når man åpner, og så helle? :klø: Idiotisk patent.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å holde kartongen opp ned, men likevel rant det masse vin utover kjøkkenbenken. Vinen skal bli med på hytta, men hvis mesteparten søles ut blir det noen frustrerende påskekvelder med søl og kanskje litt for lite vin. Tror dere det kan hjelpe å ringe polet og høre hvordan man skal få vinen i glasset og ikke utover klærne og halve kjøkkenet?

Skrevet

Da er det bare å håpe at du har en karaffel, så kan du jo dekantere jævelen. Da slipper du med et par tappeturer i løpet av kvelden, og da kan du stå over vasken med det.

Easy peacy

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å håpe at du har en karaffel, så kan du jo dekantere jævelen. Da slipper du med et par tappeturer i løpet av kvelden, og da kan du stå over vasken med det.

Easy peacy

Det er ikke så enkelt siden karaffelen på hytta har en mindre åpning enn et rødvinsglass. I går kveld måtte jeg sikte når jeg skulle sjenke et glass etter at jeg oppdaget tappesystemet og likevel ble det søl.

Jobber helt til fire i dag, når stenger polet så jeg kan ta med vin som ikke søler ut alt. Det er ikke innlagt vann på hytta og vi må hente vann i brønnen eller smelte snø og jeg er ikke så veldig glad i unødvendig husarbeid. Hvorfor selger de slike løsninger, vinen er god i utgangspunktet men jeg kommer ikke til å kjøpe pappvin av samme produsent igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være noe feil med den. Jeg har hatt denne selv og ikke noe problem, bare skrur litt forsiktig på krana.

Skrevet

Det er ikke så enkelt siden karaffelen på hytta har en mindre åpning enn et rødvinsglass. I går kveld måtte jeg sikte når jeg skulle sjenke et glass etter at jeg oppdaget tappesystemet og likevel ble det søl.

Jobber helt til fire i dag, når stenger polet så jeg kan ta med vin som ikke søler ut alt. Det er ikke innlagt vann på hytta og vi må hente vann i brønnen eller smelte snø og jeg er ikke så veldig glad i unødvendig husarbeid. Hvorfor selger de slike løsninger, vinen er god i utgangspunktet men jeg kommer ikke til å kjøpe pappvin av samme produsent igjen.

Aldrig får man vara riktigt glad, va!!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...