Gå til innhold

Kjøkkenfliser & gulv


ZINA

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart få et nytt hvit høyglans kjøkken, og lurer på om dere har forslag til fargen på fliser og type gulv som jeg skal ha.

Hvor kan jeg få tak i fliser,gulv til rimelige priser?

Kom med tips og råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har disse flisene. Har også hvitt kjøkken. Veldig fint, synes iallefall jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har disse flisene. Har også hvitt kjøkken. Veldig fint, synes iallefall jeg :-)

Kjøkkenet var veldig fint!! Klarer ikke å se fliser:(

Hvor har kjøpt fliser og hvitevarer

Endret av ZINA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la fliser på golvet da vi byttet kjøkken. Men angrer veldig nå... Til tross for tykt lag med avrettingsmasse, sikkert 5-6 cm,så har flere av flisene sprukket som følge av bevegelser i huset.

Nå har jeg mest lyst til å bytte til denne varianten fra Fausfloor.

Golv

Dette er en veldig slitesterk og fuktbestandig "parkett". Vi har andre varianter der vi har pusset opp i det siste. Og det tåler å ligge på varmekabler.

Det som holder igjen er økonomien og tanken på å skulle fjerne de nåværende flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW!!! vegflisene var så fine:)

Har du også tenkt å ha fliser på gulvet? Jeg har blitt anbefalt gulvbelegg som tåler vask, og slitasje, men har ennå ikke bestemt meg.

:)

Jeg hadde egentlig lyst på flis, men siden vi har åpen løsning mot stuen, samt at vi bruker deler av stuen som barløsning på kjøkkenet, tror jeg det ville sett rart ut med flis en plass, og parkett på resten... Så har derfor parkett på kjøkkenet. Hvor smart valget var, er jeg heller usikker på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mørkegrå fliser som ser litt ut som skifer på kjøkkengulvet. Utrolig greit å ha gulv tåler en "støyt" på kjøkkenet. Jeg hadde parkettgulv på kjøkkenet der jeg bodde før og det ble tydelig slitt der jeg gikk mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!! vegflisene var så fine:)

Har du også tenkt å ha fliser på gulvet? Jeg har blitt anbefalt gulvbelegg som tåler vask, og slitasje, men har ennå ikke bestemt meg.

Jeg ville valgt et slitesterkt gulvbelegg! Det finnes mange fine varianter, bare pass på kvaliteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Dersom man har et lite kjøkken eller åpen løsning mellom kjøkken og stuen så hadde jeg valgt samme gulv på kjøkken som man har i stuen. Dersom man har parkett i stuen og fliser på kjøkken så vil det se oppstykket og rommene vil virke mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har et lite kjøkken eller åpen løsning mellom kjøkken og stuen så hadde jeg valgt samme gulv på kjøkken som man har i stuen. Dersom man har parkett i stuen og fliser på kjøkken så vil det se oppstykket og rommene vil virke mye mindre.

Det er jeg helt enig i! Jeg har ikke åpen kjøkkenløsning og har derfor valgt et annet gulv på kjøkkenet enn i stua. Jeg har samme fliser som på kjøkkenet i entreen og på grovkjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt fliser på kjøkkengulvet. For det første er det veldig hardt å gå på, og et mareritt for ryggen når man skal stå lenge og lage mat. For det andre knuser alt man mister (det har jeg desverre prøvd litt for mange ganger...). Vi har parkett på kjøkkenet vi har nå og det har ikke større slitasje enn resten av huset, og derfor har vi valgt det samme i huset vi renoverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: Hvis man får lyst til å bytte gulvet er det mye lettere å bytte parkettgulv enn å pigge opp fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...