Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker diane p-piller pga uren hud, hjelper pillene også på sorte prikker? Eller bare på kviser?

Jeg har så utrolig mange sorte prikker i hele ansiktet, vet ikke hva jeg skal gjøre :( Det er ikke bare på nesen og haken, men i absolutt hele ansiktet, tett i tett! Føler jeg har prøvd alt nå, men ingenting funker :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både prikker og kviser forsvant etter noen uker, men huden var ille til det.

Har du kanskje nettopp startet på dem? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke begynt på dem enda, men jeg vurderer dem.. Kroppen min er ikke så glad i hormoner, legger fort på meg av den type prevansjon. Men om det kan hjelpe på huden min så får jeg heller trene litt ekstra :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du legger fort på deg bør du hvertfall ikke begynne på diane. Jeg går på det og la på meg mye etter at jeg startet med det. Har prøvd å slutte ørten ganger, men da kommer kvisene tilbake og enda verre enn før. Jeg vil ikke annbefale deg å begynne på dem. Diane og alle andre kvise piller virker så lenge du går på de når du slutter får du masse kviser igjen. Jeg angrer at jeg startet på dem og er sikkelig sur på legen som annbefalte meg dette. Jeg er 26 år og gruer meg til å slutte på de jævla pillene.

Skrevet

Kviser og sorte prikker ble borte på meg, og har ikke kommet tilbake :) jeg la heller ikke på meg så mye da jeg brukte Diane, la på meg mer av andre p-piller.

Det er forskjellig fra folk til folk

Skrevet

Jeg starta på diane i dag! Gleder meg til resultatet kommer (om det kommer). :P

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Jeg tror jeg vil begynne på de, skal gifte meg til høsten og da vil jeg ha finest mulig hud! Ang det å legge på seg, så legger jeg på meg av all prevansjon. Har hormonspiral nå og legger på meg av den også, så jeg passer på hva jeg spiser og trener ekstra, så det går fint så lenge jeg passer på..

Tok det lang tid før dere merket noen forskjell? Og fikk dere noen andre bivirkninger?

Skrevet

Yasmin er kanskje bedre for deg da? Man skal visstnok ikke gå opp så mye med dem. :)

Skrevet

Jeg la på meg av Diane. Og ble en hormonbombe :tristbla:

Men fikk veldig fin hud. Sorte prikker ble veldig redusert, men kanskje ikke heelt borte. Alle kviser gikk vekk, på ryggen også. Men fant ut at det ikke var verdt det.

Huff, det er ikke lett fikse dårlig hud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg av Diane. Og ble en hormonbombe :tristbla:

Men fikk veldig fin hud. Sorte prikker ble veldig redusert, men kanskje ikke heelt borte. Alle kviser gikk vekk, på ryggen også. Men fant ut at det ikke var verdt det.

Huff, det er ikke lett fikse dårlig hud.

Det er det jeg vurderer, om det er verdt det.. Jeg har lyst å bare gå på de i ett halvt år før bryllupet vårt, sånn at jeg har finest mulig hud da, å så slutte på dem etterpå. Men om jeg blir et skikkelig hormontroll så er det jo ikke sikkert at det blir bryllup engang :fnise: Nei det skal så absolutt ikke være lett! Husker når jeg var tenåring, så sa alle at det ble snart bedre, og det var bare puberteten blablabla.. Jada jeg har fortsatt like stygg hud jeg, og jeg er jo ikke akkurat i puberteten lenger :nei:

AnonymBruker
Skrevet

Yasmin er kanskje bedre for deg da? Man skal visstnok ikke gå opp så mye med dem. :)

Nei, nei aldri yasmin! Har gått på de, la på meg, ble et hormontroll og fikk faktisk mer kviser! Har hørt om flere som fikk mer kviser av yasmin.

Skrevet

Nei, nei aldri yasmin! Har gått på de, la på meg, ble et hormontroll og fikk faktisk mer kviser! Har hørt om flere som fikk mer kviser av yasmin.

Jeg har gått på yasmin i 9 år. La ikke på meg av de og huden min ble utrolig mye bedre av de. Jeg har akkurat gått over til diane for en knapp uke siden, for å se om den tar de siste 2-3 kvisene jeg til enhver tid har. Har enda ikke merket noen bivirkninger av diane, men som sagt har jeg gått bare en uke på de. Så gleder meg til å se om en 3 måneders tid :) Jeg merket ingen bivirkninger what so ever av yasmin de 9 årene, så man må nok bare finne ut hva som passer hver og en.

Skrevet

Ojda, ikke bra :( Antibiotika eller salver? Kanskje best å høre med legen din?

Håper det løser seg, og at bryllupet blir så fantastisk som du ønsker! :bryllup:

Gjest Raindrops
Skrevet

Lurer på å prøve dem selv, men jeg er så redd for humørsvigningene. Jeg går på microgynon nå, og har gjort det i et halvt år ellernoe, og jet tror dette er første måneden jeg ikke har vekslet mellom depresjon, gråting, ren apati og normal glede den første uka etter mensen. Noe sier meg at Diane ikke nødvendigvis kommer til å gjøre det noe bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på yasmin i 9 år. La ikke på meg av de og huden min ble utrolig mye bedre av de. Jeg har akkurat gått over til diane for en knapp uke siden, for å se om den tar de siste 2-3 kvisene jeg til enhver tid har. Har enda ikke merket noen bivirkninger av diane, men som sagt har jeg gått bare en uke på de. Så gleder meg til å se om en 3 måneders tid :) Jeg merket ingen bivirkninger what so ever av yasmin de 9 årene, så man må nok bare finne ut hva som passer hver og en.

Jeg tror egentlig det er sånn at de som reagere på hormonell prevansjon reagerer vel alle typer egentlig.. Det er jo hormoner alt sammen desverre. Skulle ønske det fantes en løsning som fikk kviser og dritt til å forsvinne for alltid! Lov å drømme :P

AnonymBruker
Skrevet

Ojda, ikke bra :( Antibiotika eller salver? Kanskje best å høre med legen din?

Håper det løser seg, og at bryllupet blir så fantastisk som du ønsker! :bryllup:

Jeg har prøvd anitibiotika flere ganger uten å merke noen forkjell, og salver har jeg prøvd drøssevis av, penger ut vinduet! Jeg bruker Md nå og det har hjulpet litt, men langt i fra nok.. Rens og salver vil jo uansett ikke ta de hormonelle kvisene. Jeg tror jeg vil prøve diane uansett, så får jeg bare slutte hvis det ikke funker :) Jeg trener jo uansett ekstra for å være fin til bryllupet, så kanskje jeg slipper unna å legge på meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på å prøve dem selv, men jeg er så redd for humørsvigningene. Jeg går på microgynon nå, og har gjort det i et halvt år ellernoe, og jet tror dette er første måneden jeg ikke har vekslet mellom depresjon, gråting, ren apati og normal glede den første uka etter mensen. Noe sier meg at Diane ikke nødvendigvis kommer til å gjøre det noe bedre.

Ts her, jeg har funnet ut at jeg vil prøve uansett :) Hvis det ikke går så bra så får jeg bare slutte, men tenk om det funker da, det hadde jo vært fantastisk! :rodmer:

Skrevet

Ts her, jeg har funnet ut at jeg vil prøve uansett :) Hvis det ikke går så bra så får jeg bare slutte, men tenk om det funker da, det hadde jo vært fantastisk! :rodmer:

Når skal du gifte deg? Mange blir verre før de blir bedre. Jeg ble sikkelig ille før det ble bra igjen, så tenk på det også. Og kvisene kommer som regel tilbake etter at man slutter, men dette gjelder vel alle p piller ikke bare diane. Uansett lykke til. Diane hjalp meg også, men jeg ble ført verre så mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Når skal du gifte deg? Mange blir verre før de blir bedre. Jeg ble sikkelig ille før det ble bra igjen, så tenk på det også. Og kvisene kommer som regel tilbake etter at man slutter, men dette gjelder vel alle p piller ikke bare diane. Uansett lykke til. Diane hjalp meg også, men jeg ble ført verre så mye bedre.

Skal gifte meg til høsten :) Tok det lang tid før det ble bedre?

Skrevet

Skal gifte meg til høsten :) Tok det lang tid før det ble bedre?

Ok start på de nå i nærmeste fremtid, ikke sikkert du blir verre men for å være sikker bør du ta deg god tid. Jeg la på meg, men gikk ned når jeg startet å trene ofte. Jeg fikk også veldig store pupper gikk vel opp 2 størrelser hehe dette pga de innholder mye mer østrogen enn andre p piller. Etter 3 månder var jeg veldig fin i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...