Engel Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 Trenger masse tips til kjærlighetssanger som er enkle å synge (ikke går veldig høyt, kan synges uten piano e.l. til) og til pene kjærlighetsdikt eller "ord om bryllup/ekteskap". Skal få forloverene mine til å stå for litt "oppspriting" av vielsen vår (borgelig). Hun som skal synge skal kikke etter sanger, men ville gjerne ha tips så hun har litt å velge mellom.
Ingeborg Skrevet 4. november 2003 #2 Skrevet 4. november 2003 "Kjærlighetsrosa" kanskje - den kalles også "Mitt hjerte er ditt" "Hvis du vil ha mæ" av Halvdan Sivertsen "Gje meg handa di, ven" ... var de første jeg kom på
Livets datter Skrevet 4. november 2003 #3 Skrevet 4. november 2003 http://www.geocities.com/Wellesley/Atrium/.../ubetinget.html http://www.geocities.com/Wellesley/Atrium/...ubetinget2.html
wok Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Kari Bremnes har oversatt The rose til norsk, den er nydelig!
Gjest Madley Skrevet 4. november 2003 #5 Skrevet 4. november 2003 to night i celebrate my love for you.. Den har iallefall jeg lyst til å ha.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 hvor finner jeg tekst og sånt til disse da? Mange fine forslag!!
tuji Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Er du sikker på at dere ikke finner noen som kan spille piano til? Det er så mange flere sanger å velge mellom da!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Det er ikke noe piano på det sermonirommet hvor vi skal ha vielsen, derfor blir det ikke piano til... Gitar er et alt. hvis jeg finner noen som spiller det. Leya: Hvem synger "to night i celebrate my love for you.. "? Jeg fant teksten og den er nydelig, men jeg vet ikke om jeg har hørt den?
9na Skrevet 4. november 2003 #9 Skrevet 4. november 2003 Et av de aller fineste kjærlighetsdiktene jeg vet om,, og som skal leses under vår vielse, er "Lyset" av Halldis Moren Vesaas. Nå er det visst ikke lov til å legge ut hele dikt her, men det slutter med disse linjene: "Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind. Kjærleik gjer klok." Det blir ikke mye vakrere enn det!
Gjest MrsL Skrevet 4. november 2003 #10 Skrevet 4. november 2003 9na Skrevet: Tir Nov 04, 2003 16:41 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Et av de aller fineste kjærlighetsdiktene jeg vet om,, og som skal leses under vår vielse, er "Lyset" av Halldis Moren Vesaas. Nå er det visst ikke lov til å legge ut hele dikt her, men det slutter med disse linjene: "Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind. Kjærleik gjer klok." Det blir ikke mye vakrere enn det! Vet du om det går an å finne det på nett eller kanskje du har det og kunne tenkt deg å sende meg en pm Tenkte å ha et dikt i talen min til min kjære og har startet letingen etter dikt som sier akkurat det jeg føler
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2003 #11 Skrevet 4. november 2003 "Tonight I celebrate my love for you" blir sunget av Roberta Flack og en til, husker ikke navnet.
9na Skrevet 4. november 2003 #12 Skrevet 4. november 2003 Vet du om det går an å finne det på nett eller kanskje du har det og kunne tenkt deg å sende meg en pm Tenkte å ha et dikt i talen min til min kjære og har startet letingen etter dikt som sier akkurat det jeg føler :D Jeg har Halldis moren Vesaas samlede hjemme, kan sende det til deg på pm! Skal prøve å få gjort det snart!
9na Skrevet 4. november 2003 #13 Skrevet 4. november 2003 Vet du om det går an å finne det på nett eller kanskje du har det og kunne tenkt deg å sende meg en pm Tenkte å ha et dikt i talen min til min kjære og har startet letingen etter dikt som sier akkurat det jeg føler :D Jeg har Halldis moren Vesaas samlede hjemme, kan sende det til deg på pm! Skal prøve å få gjort det snart!
Isiselin Skrevet 4. november 2003 #14 Skrevet 4. november 2003 Og for oss som ikke får pm så ligger Lyset av Halldis Moren Ve4saas her. :-)
Gjest MrsL Skrevet 4. november 2003 #15 Skrevet 4. november 2003 Og for oss som ikke får pm så ligger Lyset av Halldis Moren Ve4saas her. tusen takk
la sposa Skrevet 5. november 2003 #16 Skrevet 5. november 2003 Under vielsesseremonien skal min forlover lese "om ekteskapet" fra Kahlil Gibrans<<Profeten>>. En link til en norsk versjon finnes her: http://www.vanillaart.com/bryllup/profeten.htm
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 5. november 2003 #17 Skrevet 5. november 2003 Fin tekst. La Sposa, men siden vi skal ha borgelig vielse så har jeg ikke tenkt å trekke inn Gud...
9na Skrevet 5. november 2003 #18 Skrevet 5. november 2003 tusen takk Regner med at du fikk teksten her, Ibe? Og at du ikke trenger den fra meg!
Gjest MrsL Skrevet 5. november 2003 #19 Skrevet 5. november 2003 Ja takk det gjorde jeg og tusen takk for at du ville ta deg bryet Diktet var fantastisk fint og kommer til å tenke vel og lenge på den Tenkte å klare å grave frem flere dikt så jeg hadde noen å velge i. Viktig at diktet jeg bruker sier akkurat det jeg føler
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå