Gå til innhold

"matt glass" maling?


vrimmel

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd sånn maling man kan bruke på vindusruter så de blir matte? (eller hva man skal kalle det?) slik at man ikke kan se gjennom det, men litt lys slipper inn alikevel - de har brukt det en del på Forandring Fryder - men jeg har aldri fått med meg hva de kaller det.. noen som har prøvd dette og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte slik maling i en hobbybutikk. Resultatet? Vel, det er vanskelig å få det jevnt. Jeg tok på - skrapte av igjen - på igjen...men er fremdeles ikke fornøyd. Det er rett og slett litt skjoldete! Men det gjør nytten sin, - jeg slipper å ha persienner nede (dette er på badet) og vinduet slipper inn lys.

Jeg skulle egentlig ha sånn folie som man kan klistre på, men den finnes ikke i den bredden jeg skal ha. Jeg er skeptisk til å skjøte på midten, så jeg vurderer å ta kontakt med noen som lager slikt til reklame, - og så få lagd etter mål.

Når den gjelder glassmalingen, er det ikke noe problem å fjerne den hvis resultatet ikke blir bra, - jeg hadde ikke verdens beste svamp - kanskje resltatet hadde blitt bedre hvis jeg hadde brukt en annen enn den som fulgte med malingen.

Glassmalingen (ihvertfall den jeg kjøpte) skal herdes med hårføner. Jeg har ikke herdet min (sikkert to mnd siden jeg malte...), og hvis jeg pirker borti den når det er dugg på vinduet smitter den av.

Hmmm, ..dette ble langt og rotete..håper du forstår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - godt å få litt råd ja:)

Jeg tenkte egentlig på om det er noen maling som er permanent som jeg kan bruke til dette - har tenkt å ta vinduet ifra hverandre (og bare ha det på den siden som går ut fra huset) jeg har blyinnfattet vindu på den siden som vender mot rommet, så om det ikke blir helt superjevnt så tror jeg ikke man vil merke det egentlig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...