Gå til innhold

Smakfull fiskemiddag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lyst til å dele din beste oppskrift på fiskemiddag? Jeg tar gjerne imot! :spise: Sunnhet er bonus ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å gjøre det enkelt. Stek fiskestykket i panne, del i biter, bland olje, persille, sennep og sitron til dressing og bland alt sammen i masse salat.

Skrevet

Dette er fantastisk. :)

4 porsjoner

Laksewok

600 g laksefilet

1 ss olivenolje

100 g spinat

150 g brokkoli

1 løk

1 gulrot

2 ss chilisaus søt

3 ss Soya-saus

3 ss fiskesaus

1 ts salt

1/2 ts pepper

100 g nudler tørre

2 ss koriander

Slik gjør du:

Kok nudler som anvist på pakken. Rens og skjær gulroten i strimler, løken i båter og del brokkolien i mindre buketter.

Skjær fisken i 2-3 cm terninger.

Varm oljen i en wokpanne og stek fiskestykkene raskt ved sterk varme i ca. 2 minutter. Legg dem over på et fat og dryss salt og pepper over.

Stek gulroten og brokkoli raskt i 2-3 minutter. Bland sammen chilisaus, soyasaus, fiskesaus og finhakket koriander, og tilsett det i woken. Bland forsiktig inn fisk og nudler og vend inn spinaten helt til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Wok med laks er veldig godt, som hun over skrev. Jeg liker alt av fisk, bokna fisk, fiskekaker i brun saus, fiskesuppe, stekt fisk med raspet gulrot og løk, og noe nesten ingen andre har smakt; saltet utvannet sild med potet, rå løk, kålrabistappe og syltede rødbeter.

Fiskegrateng? Plukkfisk? Fiskesuppe? Du kan jo google.

AnonymBruker
Skrevet

lag hvitsaus, ha i løk og paprika, kok opp, ha i fiskestykker av torsk eller sei, trekk til fisken er gjennomkokt (20 minutter?). Serveres med mandelpoteter :) Nyydelig :)

Skrevet

Jeg elsker pannestekt ørret. Det er fantastisk godt og man kan bruke hva slags tilbehør man ønsker. Man kan velge om man vil surre ørretene i noe, egg og mel eller noe annet. Jeg bruker dillsaus og nypoteter ved siden av :)

Så er ovnsbakt sei med pesto utrolig godt. Og hjemmelagde fiskepinner og fiskekaker. Jeg kan tipse deg om ei utrolig bra nettside med oppskrifter på fisk: www.godfisk.no Jeg hater HATER reklamen, men hjemmesiden er faktisk ganske god.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk folkens ;)

Flere? :D

Ønsker gjerne noen oppskrifter der fiskesmaken ikke er så tydelig

AnonymBruker
Skrevet

* med torsk, helt :D

Skrevet

Legg torskefilet i ildfast form, kutt opp purre, sopp og tomat, krydre med salt og pepper, fyll på med matfløte (trenger ikke dekke fisken) og legg ost på toppen. Stekes i ovnen til osten ser fin ut. Serveres med kokte poteter.

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng er ubeskrivelig godt :)

Skrevet (endret)

Fin barnevariant:

Trefarget fiskerett

2 dl trefarget pastarør---

kok den og legg på bunnen¨av ildfast form

kok 1 brokkoli i 3 min, del den og legg oppå pastaen

Tomatsaus:

1/2 boks tomater

1/2 hakket løk-

litt hvitløkspulver

1 ts oregano

1/2 ts salt

1/4 ts pepper

1 ss olje

Bland sammen og koki 5-10 min

Hell over brokkolien

Del 200 gr fisk (pleier å bruke torsk) i biter og legg over

og så er det hvitsaus,

1 ss margarin

smeltes, rør inn 2 ss hvetemel

spe med 2 1/2 dl melk

ta i litt, la det koke opp. og så litt og litt

ha i 1 ss ost

ha 1/2 ts paprikapulver

1/2 ts salt

1/4 ts pepper

ville kanskje hatt i ordentlig paprika i terninger

strø over med revet ost

200 grader i 30 min

Endret av Tussilago_2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!

Har tenkt på å lage en bolognese-saus med torsk i stedenfor kjøttdeig. hvordan er det tror dere?

Skrevet (endret)

Torsken går jo veldig fort i oppløsning, så jeg ville gjort det litt annerledes og laget tomatsausen først og kanskje bakt den i ovnen sammen med torsken.

Ellers finner du massevis av torskeoppskrifter her:

http://trinesmatblogg.no/tag/torsk/

Endret av Zzyzx
Skrevet

Tomatsuppe med sei er i alle fall veldig godt :) Og jeg er i utgangspunktet ikke så glad i hvit fisk.

AnonymBruker
Skrevet

Har du oppskrift på det? :D fra bunnen? :)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...