Gå til innhold

Sølvkre, veggdyr og små biller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter nå å tenker på om jeg skal gasse ned hele leiligheten med insektspray siden vi skal på ferie. Vil ikke si vi er kraftig angrepet av noe, men har noen bedbugs, sølvkre på badet og en klan mikrobiller i kjøkkenskapet som nekter å la seg utrydde samma hva jeg kaster og støvsuger.

Noen gode og billige sprayer å anbefale? Bryr meg dessverre lite om miljøet denne gangen. Nå er jeg så møkklei av alle disse småkrypene. Herved blir det nedfryste klær og utestengte dyr fra soverommet. Og en dusj for meg her jeg sitter og klør etter en veldig blodfull natt for bed bugsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en tanke å ta kontakt med skadedyrkontrollen? Dem har produkter som tar knekken på en god og effektiv måte. Men, søvlkre er visst omtrent umulig å bli kvitt.

Bedbugs er visst og vriene å bli kvitt helt.

Jeg ville iallefall tatt kontakt med proffe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Om du faktisk har bedbugs:

It isn't enough to clean the mattresses and launder the sheets. Furniture should be overturned and cleaned. Carpeting, wood molding, door jambs, picture frames, and closets should be inspected as well. Bed bugs can hide behind loose wallpaper, in the crevices between carpets and walls, behind outlet covers, and inside light fixtures, smoke detectors, and even clocks. Removable, washable items can be laundered in very hot water. For those areas or items that cannot be laundered, smaller items can be wrapped in plastic and set in a hot place or in direct sunlight. The key is to raise the temperature to at least 120 degrees Fahrenheit for several hours to kill the eggs and the bugs. Vacuuming and steam cleaning may also be done, but any bags or canisters should be thrown away or emptied outside of the area immediately to prevent another infestation. Unfortunately, it's very hard to find all bed bugs and all bed bug eggs; that's why the best method of removing bed bugs, however, is through a professionally handled treatment.

Tror det er enklere å ansette noen som kan det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veggdyr må det skikkelig krutt til!! Jeg bodde sammen med de ekle krypene i England en gang, og grøsser bare jeg tenker på det.

Jeg hadde ringt skadeyrkonrollen da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke for sikkert om jeg har det. Våkner et par ganger i måneden med alt fra 1-5 bitt, samt jeg så et lite svartbrunt trekantet kryp i halvsøvne her ene natten. Jeg får tenke på å lage slike feller ved sengebeina og se om jeg får noe fangst.

Noen som vet hva det kan koste med skadedyrkontroll? Jeg får vel ringe over påske for en inspeksjon.. Hersen krypdyr altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser de ut: Fikset link.. ;)

Æsj, nå fikk jeg helt kløe! :gjeiper: De er ca en halv cm lange som voksne.

Sov med lyset på, så blir du ikke bitt..

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fikira

Sånn ser de ut: Veggdyr

Æsj, nå fikk jeg helt kløe! :gjeiper: De er ca en halv cm lange som voksne.

Sov med lyset på, så blir du ikke bitt..

Tror du må fikse linken, for veggdyr ser ikke ut som en bolero =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nydusjet i håndkle, midt på stuegulvet i flombelsyning.

Ja jøss, det her er artige saker. :ler:

Bra jeg ikke skal sove i natt, så får jeg støvsugd og byttet sengetøy til i morgen natt. Da håper jeg det føles bedre enn det gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, du må jo kontakte proffe nå. En venninne leide og oppdaget skrukketroll og sølvkre og biller, heldigvis tok husverten grep om det, men slike dyr trives i fukt så hele badet og halve kjøkkenet ble revet ned, i tillegg til at skadedyrfirma sprayet ned leiligheten med gift to ganger, alt måtte tørke i åtte uker. I mellomtiden bodde hun hos venner, også hos meg. Insektspray hjelper ikke. Det er de få dyrene du ser, mens det er hundretusner av dem i veggene. Ikke for å være ekkel, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :kose:

Har du katt..? Da kan dere jo håpe på at det er fuglelopper og ikke bedbugs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt spekulasjoner om fuglelopper før, da fikk katten loppemiddel og jeg støvsugde alt jeg kom over. Tror ikke jeg fikk noe bitt på et par måneder da, så det er jo fullt mulig? Jeg ble bare litt hysterisk med tanke på det krypet jeg så i sengen. Har ikke sett lignende eller lopper før. Er egentlig mest edderkopper jeg ser her, og de små gråaktige krypene som er så glad i melet. Kanskje noen mystiske kryp jeg aldri ser igjen, som flygende billesak, en gigantisk maur med masse farger? og ei svart marihøne eller to i løpet av året.

Skal kontakte skadedyrkontrollen så de kan inspisere litt, spesielt kjøkkenet tror jeg. Føler det alltid har vært kryp der.. Skrukketroll ser vi iblant, som regel kun når vi har hatt åpent vindu. Huset er ganske gammelt og rått, så at sølvkre trives her er jeg ikke overasket over.

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss tilbyr vel gratis inspeksjon om jeg husker riktig. De har også en insektsspray som funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å bli kvitt det du har i kjøkkenskapene så må all tørrvarer så som mel, sukkerh, havregryn mm oppbevares i plastbokser. Du skal ikke vaske, men kun støvsuge og ev. sette på varme. Vasker du så trives de bare enda mer. Husk alle kroker og lister. Demonter det du kan før du støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...