Gå til innhold

Yasmin


Dularfullar

Anbefalte innlegg

Jeg bruker p pillen Yasmin, og har brukt den i litt over et halvt år. Jeg har bestandig tatt to brett etterhverande, slik at jeg har hoppet over ennenhver mensperiode. Men hvordan er det å ta tre brett etterhverandre en gang i blandt. Er det skadelig? farlig? Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pantherinae

Jeg har gått på flere typer p piller, og går for tiden på yasminelle, Har snakket med gynekologen om dette, og hun sier det ikke er noe problem å hoppe over, menstruasjonen man får på p piller er ikke "ekte" menstruasjon. Du kan oppleve problemer med mellomblødninger om du går for lenge uten pause. Jeg går fint ett år av gangen uten pause, og min gynekolog sier at det er problemfritt ihvertfall. :) Jeg vet andre har blitt anbefalt å ta pauser innimellom, men tre måneder av gangen tror jeg ikke skal bli noe problem. For min del får jeg såpass store plager i forbindelse med menstruasjon at jeg har det bedre ved å hoppe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på flere typer p piller, og går for tiden på yasminelle, Har snakket med gynekologen om dette, og hun sier det ikke er noe problem å hoppe over, menstruasjonen man får på p piller er ikke "ekte" menstruasjon. Du kan oppleve problemer med mellomblødninger om du går for lenge uten pause. Jeg går fint ett år av gangen uten pause, og min gynekolog sier at det er problemfritt ihvertfall. :) Jeg vet andre har blitt anbefalt å ta pauser innimellom, men tre måneder av gangen tror jeg ikke skal bli noe problem. For min del får jeg såpass store plager i forbindelse med menstruasjon at jeg har det bedre ved å hoppe over.

Takk for svar :)

hovedgrunnen til at jeg startet på disse pillene var at jeg har såpass store smerter når jeg har mensen at gynokologen anbefalte meg til å bruke disse pillene for å hoppe over annenhver periode. Og hadde små mellomblødninger i starten, men ikke nå lenger.. iallefall enda.. håper det holder seg slik... har fprtsatt ikke helt vendt meg til å bare ha mensen annenhver måned.. hehe men GUD så deilig det er å slippe de greiene hver eneste mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i en studie med Yasmin og hvor lenge man kan gå på Yasmin, uten å få blødninger.

Har hørt av både leger og gynekologer at det er helt ok å gå på brett etter brett. Men etterhvert vil du nok få en blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekologer anbefaler meg 3 brett sammenhengende, har lavt jernlager og store smerter.

Det virker som de fleste gynekologer går god for 3 brett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...