Gå til innhold

problemer i heimen

Fremhevede innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Jeg sitter fint i det, mye selvforskyldt også. Jeg har drukket alt før mye over en periode nå, og familien har så klart funnet ut dette. Har nå vært på vannvogna i noen mnd, uten problemer. Har gått veldig fint. Jeg betrakter ikke meg selv som alkoholiker iom at jeg skjønner alt selv. Drakk ikke hver dag eller noe sånt, men mye i helgene. Nå har det seg sånn at foreldre tropper opp i leiligheta mi i tide og utide og går gjennom alle skuffer og skap osv. Det er forsåvidt greit hvis de føler seg tryggere av det, men nå har jeg møtt en fyr. Utrolig irriternde når da de bare dukker og låser seg inn. Føler ikke at jeg har noe privatliv i mitt eget hjem.

Sikkert uoversiktlig innlegg da jeg skriver på mobilen, men hvis noen tar seg tid til å lese gjennom: Taakk! Råd og oppmuntring mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta fra dem nøklene eller bytt lås. Må da være måte på mangel til privatliv..

Gjest anonym
Skrevet

Synes det blir litt feil, sa jo for noen mnd siden at det var greit. Mye fordi de sa at de ikke stolte på meg, noe som er ekkelt å høre. Føler jeg på mange måter har bevist at dette å holde meg unna alkohol ikke er noe prob for og jeg gjør alt de ber om.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare bedt om å få nøkkelen tilbake. Hadde ikke godtatt den type innvadering av hjemmet mitt. Skjønner jo at de er bekymret, men det går en grense.

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Er det jeg mener også, men smålig bekymra for at de kommer til å ta det feil hvis jeg sier at jeg vil ha den tilbake. Har allerede prøvd å si til dem at de gjerne kan ringe først også har jeg forklart hvorfor, men det er ikke bra nok. Ah, what to do, what to do. Hvis noen med voksne barn leser : kom gjerne med innspill/deres synspunkt!

Ts

Skrevet

Jeg ville bedt om å få tilbake nøkkelen og heller si at de kan komme akkurat når de vil og at du slipper dem inn =)

Hvis de kommer uanmeldt og du slipper de inn, så blir jo det på akkurat samme måte som om de hadde låst seg inn, sånn for sjekkens skyld mener jeg.

Men du vil jo likevel få mer privatliv ved at de ikke bare plutselig står der midt på gulvet!

Gjest anonym
Skrevet

Ja, det kan jeg jo prøve å få gjennom. Slik som det er nå så kan de jo fort være der når jeg ikke er der. Og det er jo visse ting (som ikke har noe med dette å gjøre) som man ikke vil at foreldrene skal se. Jeg er så "barnslig' at jeg har en dagbok der ALT står.. fra venninneprob til sexliv til skole/jobb. Begynner jo å lure på om de har gått gjennom den også. Blir nervøs av dette her jeg ;)

Ts

Skrevet

Skjønner deg godt!

Håper det ordner seg for deg :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint du er kommet deg på rett vei. Men det er et vanlig problem at foreldre og og på rørende sitter igjen med mistenksomhet. Har en person vært langt og lenge under rusens kontroll, opplever de ofte at pårørende tar kontrollen over viktige deler av livet. Man er blitt stemplet på en måte. Be de ringe Alanon eller ring dit selv og spør hvordan du skal forholde deg. Du må kreve at de holder seg unna, nå har du gitt dem lillefingeren og de har tatt hele hånda. Det ordner seg sikkert, men ta en prat med dem og be om å få nøklene tilbake hvis de ikke ringer på forhånd og avtaler besøk.

Gjest anonym
Skrevet

Takk takk, var vel på tide å ta tak i det - og jeg tror hvis jeg hadde fortsatt sånn så kunne jeg endt opp som alkoholiker. Fikk tatt meg selv litt i skinnet og er edru på fester nå ;)

Takk for tipset, det skal jeg prøve!

Ts

Skrevet

Jeg ville ha forklart situasjonen, og dersom dem ikke sluttet med å "bryte" seg inn, satt foten ned og sagt at nå er det SLUTT og takk tilbake nøklene!

Gjest anonym
Skrevet

Har sagt at det er nok. Jeg blir litt revet i to veger av meg selv : vil så gjerne ha tilbake friheten, samtidig som at jeg vil gjøre som de vil siden de ikke stoler på meg.

Ah, godt å få ut litt frustrasjon i hvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...