Gå til innhold

Hva spiser dere i helgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei i :sol:

Overskriften sier det meste: Hva spiser du i helgen?

Nå har jeg spist sunt og trent godt i snart 6uker, men i helgene klarer jeg ikke la være!! Da faller jeg rett tilbake på slik måltidene var før jeg begynte å spise sunt.. :sjenert:

Lørda og søndag spiste jeg dette:

2brødskiver med brunost

kikertsalat med litt kylling

Pannekaker med bacon og sirup (2stk)

en liten skål smågodt

4cafecookies

2hvite rundstykker med smeltet smør og brunost

1 soft shake is

+3øl og 1boks cider...

også blir det kanskje hamburger til middag...

Dette gir meg litt dårlig samvittighet, er det greit å spise slik i helgene når jeg har et ganske stramt kosthold ellers?

Trener 5-6ganger i uken.

Vurderer å kutte sukker helt fordi jeg får mageknip med en gang jeg får i meg godteri, cookies, is...

Jeg syns også det er vanskelig å være den eneste i forholdet som vil fokusere på sunn mat, så om mannen min har handlet kommer han jo hjem med søtsaker og fet mat. Det er fryktelig vanskelig å holde seg unna når det først er i hus! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får i meg langt verre ting enn det, iløpet av fredag, lørdag og søndag, og jeg er som deg, sunn ellers i hverdagen. Min trening er 2 timer daglig med gåtur, i raskt tempo, Mandag-Torsdag, på fredag, lørdag og søndag trapper jeg litt ned, og går ca 50min-1 time.

Jeg spiser mye fisk, mye grønt osv, og får kun i meg mørk sjokolade 70% kakaoinnhold iløpet av hverdagen (noe som er dokumentert å ha helsebrigende effekt, og at man kan spise det året rundt om man vil).

Jeg har ingen helseproblemer, ser bra ut og er i form, så lenge formen er bra, så skal du ta det helt med ro, ingen grunn til dårlig samvittighet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet for det der hvertfall! Det der er ikke ekstremt i det hele tatt.

I helgene spiser jeg det jeg vil. Denne helga spiste jeg feks 8pakker kvikklunsj, så jeg koser meg skikkelig. Ble også masse øl, cola zero og litt sprit. Ellers spiser jeg stort sett det samme i ukedagene som i helgene. Det blir brødskiver, grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk og meieriprodukter, så det er godteriet jeg slipper meg løs med.

Ellers trener jeg regelmessig med sykkel, jogging, dans og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Lørda og søndag spiste jeg dette:

2brødskiver med brunost

kikertsalat med litt kylling

Pannekaker med bacon og sirup (2stk)

en liten skål smågodt

4cafecookies

2hvite rundstykker med smeltet smør og brunost

1 soft shake is

+3øl og 1boks cider...

også blir det kanskje hamburger til middag...

Vurderer å kutte sukker helt fordi jeg får mageknip med en gang jeg får i meg godteri, cookies, is...

Er det der alt du har spist? I så fall vil jeg tro at søtsuget demper seg betraktelig hvis du sørger for å i alle fall få i deg 3 måltider daglig med ordentlig mat. Hamburger kan forresten være helt kurant dersom du lager den selv, trenger ikke å være usunt i det hele tatt.

Selv spiser jeg vanlig frokost lunch og middag i helgene, men av og til har jeg godteri på søndagskvelden (kjøper meg en stratos eller noe lignenede).

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgene spiser jeg som vanlig, men på fredag eller lørdag unner meg enkelte ting jeg ikke spiser ellers, f. eks. is eller sjokolade.

Du spør om det er greit å spise det du listet opp i helgene hvis du ellers har et greit kosthold. Det er jo bare opp til deg hva du synes er greit eller ikke. Jeg ville begrenset meg, men min livsstil er annerledes enn din, vi har forskjellige mål med kost og trening osv.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å unngå å spise søppelmat når det er i hus. Hvis dette er noe som er viktig for deg bør du snakke med mannen om å kutte ut innkjøp av slik mat eller rett og slett trene opp stålviljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det der alt du har spist?

TS har ikke engang spist middag (jfr. hamburger til middag) og har allerede fått i seg mer enn dagsbehoved hva energi gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

TS har ikke engang spist middag (jfr. hamburger til middag) og har allerede fått i seg mer enn dagsbehoved hva energi gjelder.

Det sto jo lørdag OG søndag.. da er det jo kun 2 brødskiver, litt kikertsalat og 2 pannekaker som regnes som ordentilg mat egentlig. Og jeg er litt i tvil med de pannekakane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto jo lørdag OG søndag.. da er det jo kun 2 brødskiver, litt kikertsalat og 2 pannekaker som regnes som ordentilg mat egentlig. Og jeg er litt i tvil med de pannekakane..

Beklager, jeg tok feil da jeg overså at det stod lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kjenner jeg meg igjen i.. Mye var det synes jeg da. Men så får jeg panikk av en troika til dessert da.. Kan du ikke kose deg med litt nøtter eller frukt istedet? jeg pleier å heller gjøre det enn sjokkis og is og potetgull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...