Gå til innhold

Hvitevarer!


ZINA

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for et nytt kjøkken fra Maxbo, men vil selv bestille hvite varer. Det er alltid noen tusener å spare når man gjør det selv. Heller bruke de ekstra pengene på noen ekstra kjøkken aparater.

Takker alle som kommer med tips til hvor jeg kan få tak i disse produktene til rimelige priser. Gjerne hvis dere kjenner til noen nettbutikker som også gir rabatter ved stor bestilling:

kokeplate,innbygningskjøleskap, innbygningsovn, integrerbar oppvaskmaskin.

Please hjelp!!

Endret av ZINA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå rundt i butikken og få prisoverslag (få det printet ut), ta med til neste butikk og hør om prisoverslag der og gir de ett dårligere sier du at på den butikken fikk jeg tilsvarende til.... De kan ofte redusere prisene ganske bra. Det går også ann å sende mail til nettbutikkene når man kjøper mye samlet får man som regel grei "rabatt"...

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for et nytt kjøkken fra Maxbo, men vil selv bestille hvite varer. Det er alltid noen tusener å spare når man gjør det selv. Heller bruke de ekstra pengene på noen ekstra kjøkken aparater.

Takker alle som kommer med tips til hvor jeg kan få tak i disse produktene til rimelige priser. Gjerne hvis dere kjenner til noen nettbutikker som også gir rabatter ved stor bestilling:

kokeplate,innbygningskjøleskap, innbygningsovn, integrerbar oppvaskmaskin.

Please hjelp!!

Skal du ha bosch eller Siemens hvitevarer sparer du

MYE ved å kjøpe i Danmark. Veldig mye.

...og ikke hør på Siemens Norge når de sier danske hvitevarer ikke kan brukes i Norge. For det er bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Tussilago_2 og Henkie for tipsene .

Spm. til Henkie: Hvordan kan jeg bestile fra danmark? nettbutikk? Send gjerne linker.

Tar fortsatt imot flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får du hvitevarer billigere med kjøkkenet når du kjøper kjøkken så jeg ville sjekket priser hvor maxbo også som skal levere kjøkkenet til deg for å ha noe å sammenligne med.

Skal du ha pakkepriser må du nok sende de forskjellige nettbutikkene en mail for å få det da det ikke går noe automatikk i det når du bestiller på nett med rabatter.

Skal du ta inn hvitevarer fra utlandet så vil du få toll, moms, frakt og tollbehandlingsgebyr på toppen av dette samt at danskekrona er sterkere enn den norske så du er obs på det når du bestiller.

Og Siemenens/Bosch i Norge er ikke akkurat velviljen selv om du kjøper fra utlandet og det skjer noe med produktene så du skal prøve å få dekket noe på garanti og reklamasjon her i Norge.

Kontakt nærmeste elektrobutikk og få de til å regne på pris for deg også.

Og pris kommer også ann på merke du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat bestilt oss hvitevarer selv. Skrev opp ei liste over hvilke hvitevarer vi ville ha, og ga de til Expert og Elkjøp for å få en pris. Selv endte vi opp med å måtte betale 54 000,- og fikk da et avslag på over 18 000,- ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Consensio: Ja jeg mente hvitevarer.

Takker alle jentene som kom med gode råd. Jeg har fått pakkepris fra maxbo ( Gorenje merke), men fant ut at jeg sparer 3 tusen hvis jeg bestiller fra best.buy.

Vet ikke om jeg skal satse på det merket, eller noe annet.

Kan jeg få spørre deg Sweetpea25 om hva dere har fått av varer for den prisen. Tenkte å bruke dagen på notere hvilke kjeder jeg skal kontakte imorgen for å få best pris.

Har dere tips til en combi kaffemaskin( espresso, og vanlig kaffe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven snakker tullball. Det er IKKE toll på hvitevarer til Norge fra Danmark. Du må betale norsk moms, men får tilbake den danske så det går opp i opp.

Se elgiganten.dk (samme som Elkjøp) eller hvidevarebanditten.dk

De leverer varene hjem på døra om du vil

Siemens og bosch ligger 50-70% under norske priser

Eks 80 cm induksjonstopp. 13990 her. 5800 i dk

Integrert kaffemaskin. 19900 her. 8800 i dk

Integrert ovn med pyrolyse. 14.200 her. Ca 6000 i dk

Toppmodellen av stekeovn (den med "heis") koster 27.900 her. Ca 10.000 i Danmark

Alle priser er omregnet til norske kroner

Så: skal du ha Siemens eller bosch er det MYYE å spare

IKEA sine hvitevarer koster nesten det samme i Norge /Danmark så da kjøper du likegodt i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven snakker tullball. Det er IKKE toll på hvitevarer til Norge fra Danmark. Du må betale norsk moms, men får tilbake den danske så det går opp i opp.

Se elgiganten.dk (samme som Elkjøp) eller hvidevarebanditten.dk

De leverer varene hjem på døra om du vil

Siemens og bosch ligger 50-70% under norske priser

Eks 80 cm induksjonstopp. 13990 her. 5800 i dk

Integrert kaffemaskin. 19900 her. 8800 i dk

Integrert ovn med pyrolyse. 14.200 her. Ca 6000 i dk

Toppmodellen av stekeovn (den med "heis") koster 27.900 her. Ca 10.000 i Danmark

Alle priser er omregnet til norske kroner

Så: skal du ha Siemens eller bosch er det MYYE å spare

IKEA sine hvitevarer koster nesten det samme i Norge /Danmark så da kjøper du likegodt i Norge.

Oh! Takk Henkie:)

Det høres så BRA ut!!! Skal gå inn på sidene og se nærmere etter de forskjellige varene.

Kom gjerne med flere tips! :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Consensio: Ja jeg mente hvitevarer.

Takker alle jentene som kom med gode råd. Jeg har fått pakkepris fra maxbo ( Gorenje merke), men fant ut at jeg sparer 3 tusen hvis jeg bestiller fra best.buy.

Vet ikke om jeg skal satse på det merket, eller noe annet.

Kan jeg få spørre deg Sweetpea25 om hva dere har fått av varer for den prisen. Tenkte å bruke dagen på notere hvilke kjeder jeg skal kontakte imorgen for å få best pris.

Har dere tips til en combi kaffemaskin( espresso, og vanlig kaffe)

For den prisen fikk vi vaskemaskin, koketopp, stekeovn, micro, helintegrert kjøleskap og oppvaskmaskin fra Miele. Samt fryser fra Whirlpool :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feks Siemens HB73A4540S (pyrolyse innbyggings ovn) koster 12.490,- i norge

4.989,- i Danmark (5.237,- norske) Se HER

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks Siemens HB73A4540S (pyrolyse innbyggings ovn) koster 12.490,- i norge

4.989,- i Danmark (5.237,- norske) Se HER

Tusen takk igjen Henkie for linken. Det er SÅ fristende å bestille derfra.

Man får mye for pengene. Hvis det er andre gode og rimelige hvitevarer i forhold til Norge kan jeg bestille derfra, bare kom med tips. Skal sende mail til de med liste over ting jeg ønsker meg.

Litt usikker på om jeg skal gå for induksjonovn. Da må jeg ut til inkjøp av nye gryter, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei!

Induksjonstopp må du IKKE være tvil om.

Det MÅ du ta.

Sikkert mange av de gamle grytene som kan brukes, og de få som evt ikke kan brukes gir du til Fretex. Deretter kjøper du nye hos feks IKEA i 365 serien. Gode, fine og rimelige gryter :)

Dropper du induksjon gjør du en meget stor tabbe.

Skal du kjøpe i Norge har Euronics et godt pakketilbud fra bosch for tiden.

Alternativt er jo IKEA rimelig dersom du vet hva du bør kjøpe.

Induksjonstopp som er bra heter Framtid hin4ft og ovn du bør velge heter framtid ov10. Kjøleskap og oppvask kan du også kjøpe hos IKEA. Der finner du bare en modell som passer deg. Alle er ok nok

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...