Gå til innhold

sharm el sheik - kredittkort

Fremhevede innlegg

Gjest Tingeling ikke innlogget
Skrevet

Hjelp!

Vi reiser til sharm på torsdag, og jeg kom på at jeg ikke vet om det finnes minibanker etc. der. I el Gouna var det kun en minibank i byen, og den fungerte ikke alltid...

Noen som vet om det er greit å bruke kort, eller om man bør ha med USD?

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten var i Hurghada i mars. Vi var ikke så mye rundt om kring, men alle hoteller i området veksler stort sett all valuta. I allfall NOK og Dollar.

Om du vil være sikker kan su jo ta med deg dollar, for det går stort sett like greit som egyptiske pund, om ikke bedre.

Tor du ikke trenger å uroe deg, men å ha litt dollar med er nok ikke så dumt, selv om de sikkert gledelig veksler inn NOK på hotellet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Not to worry!

Finnes minibanker forskjellige steder i byen. US Dollar får du vekslet over alt. NOK veksler de på noen av veksle-sjappene i Naama bay (Som forøvrig er der du bør være, hyggeligst der)

Heldiggris som skal dra nå-- håper du får det fint!!

Skrevet

ja, tenkt så deilig du kommer til å få det. Turkist varmt hav, med masse flotte fisker. Sol og fin strand.

Pluss at det er mange muligheter for sport, og masse kultur å få med seg om du ikke liker å ligge på latsiden på stranden.. :briller:

S

Gjest Tingeling ikke innlogget
Skrevet

Takk for svar !

Vi gleder oss masse. har vært og kjøpt dykker-sokker for å unngå gnagesår når vi snorkler (fikk det i fjor), så nå er det bare pakkingen som gjenstår :briller:

Tingeling (som teller timer og minutter...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...