Gå til innhold

- Synes de voksne burde gjort noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat DET reagerte jeg på da jeg leste denne artikkelen. Når man er 20, er man ikke da en av de voksne selv?

Ellers kan man jo si mye om produksjonen av tv-serien "gullungene", men det jeg lurer på akkurat her er: Er det ikke på tide å se seg selv som voksen når man er 20?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha helt enig. Hvis man blir mobbet når man er 20 år, bør man klare å si ifra selv, og jeg vil si at man er voksen når man er 20. Er jo litt morsomt at hun sier det på den måten, men kanskje hun ikke føler seg voksen.

Og det heter jo gullungene, så jenta er kanskje vant med at foreldrene ordner opp for henne fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Ja, det gjorde jeg absolutt. Jeg sa rett ut til produksjonsselskapet at jeg ble mobbet, og det var litt sårende at heller ikke de voksne gjorde noe med det, sier hun. "

Hun har jo prøvd å ordne opp selv ser det ut som, kanskje ikke rart hun søkte støtte fra de "voksne" på settet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også den og tenkte det samme. Altså, mobbing ER jo ikke greit, men....når man er 20 så mener jeg faktisk man er voksen, og da må man prøve å ordne opp selv. Men syntes forsåvidt det sto respekt av at hun valgte å trekke seg. Da tok hun i allfall konsekvensene av at hun mistrivdes i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe reagerte og på det, og tenkte tilbake på hvor umoden man egentlig var som 20 åring, så skjønner hun ikke omtaler seg selv som voksen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat DET reagerte jeg på da jeg leste denne artikkelen. Når man er 20, er man ikke da en av de voksne selv?

Ellers kan man jo si mye om produksjonen av tv-serien "gullungene", men det jeg lurer på akkurat her er: Er det ikke på tide å se seg selv som voksen når man er 20?

Hun var negativ og ødelagt. At foreldre kan ødelegge barna med vitende og vilje?

Hun klarte ikke å delta, og så ikke grunn til å støvsuge, det var ikke hennes liv. I en alder av 20 år.

Hun der skal få problemer den dagen hun blir voksen.

Skal tro hvilken oppdragelsesmetode hun vil bruke på event. egne barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra at hun ikke omtaler seg selv som voksen for det har jeg ikke inntrykk av at hun er. Så det er jo egentlig positivt at hun har litt selvinnsikt. Når det er sagt er det jo egentlig på tide at hun blir voksen i det minste tar mere ansvar får seg en jobb og en hybel slik at hun kan bli litt mer selvstendig.

Om en vil omtale seg selv som voksen eller ikke synes jeg en skal få bestemme selv. Det er ikke noe jeg reagerer på. At noen 14 åringer kaller seg voksne er heller ikke noe jeg reagerer på. Jeg synes det blir feil og dømme og si noe om at det er en ikke, for det går mere på modenhets stadiet de føler de er på, og det synes jeg en skal respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at nettopp desse er med i Gullungene. Og det er fordi de ikke er voksne. Hvis en av de hadde kalt seg selv som voksen, ville jeg bare ledd tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk si at disse ungdommene er såpass umodne at de ikke kan kalles voksne. Jeg er i samme aldersgruppe som dem og jeg anser meg selv som voksen, men jeg er langt mer moden. Jeg har jobb, studerer, bor sammen med min kjæreste gjennom mange år, har hund og forpliktelser. Disse ungdommene vet ikke hvordan de skal grille en mais en gang, eller slå på vaskemaskinen.

Det er mye feil med dette programmet syns jeg. Blant annet så syns jeg at de foreldrene som skulle bedømme ungdommene, kunne ha tatt grep når de så den mobbingen som foregikk. Vi ser jo ikke alt som foregikk i de få programmene som er laget av serien, men allikevel så viser det til mye negativitet og ord-slenging i serien. Jeg mener at selv om at denne Martine er helt urimelig på mange grunnlag, så kunne foreldrene faktisk ha prøvd å gjort tilltak for å bedre situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med på denne serien. Så bare første episode og fant ut at det var best for temperamentet mitt at jeg ikke så flere episoder. :fnise:

Det er trist å høre at noen følte seg mobbet. Og ja, noen burde grepet fatt i dette, som foreldrene eller produksjonsteamet.

Men jeg synes likevel det blir feil å være 20 år og si at "de voksne" burde gjort noe, og på den måten ekskludere seg selv fra de voksnes rekker. Det finnes mange 30-åringer som ikke føler seg voksne heller. Skal de også kunne skjule seg bak at "de voksne burde hjelpe meg" når de opplever problemer?

Jeg synes ikke det. Jeg tenker at uansett hvor umoden man er som person så er man voksen når man er 20 år, i den forstand at man må ta ansvar for eget liv. Den eller de som ble mobbet burde absolutt fått hjelp, for hjelp kan vi trenge uansett hvor voksne og modne vi blir. Men å vinkle det i retning av at man selv er et barn når man er 20 høres veldig feil ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man 20 år, så blir man vel regnet som voksen selv?! Men så umoden som de folka der var, så vet jeg ikke... Det er uansett noe hun burde ordnet opp i selv.

Har sett på den serien der.. Er enig i at Simen slang mye unødvendig dritt, noe av det var kanskje godt ment, men i et feil tonefall, og Martine var jo sur og negativ "hele" tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...