dettakænvi Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Hei! Den siste uka har jeg nemlig vært syk og ikke hatt lyst på noe mat.. Dermed har det blitt kanskje to-tre måltider pr dag! I tillegg har der ført til hard mage, veldig ubehagelig.. Er av de som ikke liker å gå rundt med så mye i magen, eller i tarmene.. * Kommer hard mage av at fordøyelsen min er blitt dårlig? * Finnes det en enkel og litt kjapp måte å få igang tarmsystemet igjen? Uten legemidler.. * Tar det lang tid før fordøyelsen blir ødelagt? Huff, er litt bekymra for den fordøyelsen min.. Har ikke lov til å trene heller pga at kyssesyken fortsatt ligger i kroppen min..
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Jeg anbefaler deg å spise ting som ikke er så hardt for fordøyelsen nå, f.eks er kjøtt og hvete tungt fordøyelig. Du kan f.eks prøve å spise daddler, og generellt spise mer lettfordøyelig mat. Når jeg har forstoppelse så spiser jeg så mye flytende som mulig. Eks lager jeg avokado-shake og drikker det gjennom hele dagen. Smaker godt, og setter i gang tarmen igjen på en skånsom måte. 1
Gjest *Maja* Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Drikk et par glass med sviskejuice, så lover jeg deg at det setter i gang ting etter et par timer 1
sequin Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Jess jeg skulle også til å skrive sviskejuice! Sviskejuice er nesten magisk mot hard mage
Gjest Pantherinae Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 Sviskejuice som Maja sier kan nok være lurt. Ellers spis mat som er lettfordøyelig, med fiber (f.eks. frukt), drikk masse vann. Selv om du ikke kan trene, kanskje du kan gå deg en rolig tur? Da jeg var dårlig etter kyssesyken og hadde treningsforbud sa legen at det var veldig bra om jeg fikk gått, det holder musklene i gang, og kan også få i gang tarmsystemet også. Det kan stoppe opp ved inaktivitet. Blir det veldig vondt, ta deg en tur på apoteket, er mye midler man ikke må ha resept på. De bak kassen har ofte peiling på de forskjellige typene, så spør de om hjelp. Om ingenting hjelper, så ta en tlf til legen. Håper det ordner seg snart! 1
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Dr OZ anbefalte å ta magnesium,pulver eller tabletter. Dette er jo noe vi alle mangler i kosten nå. Selv tar jeg 400 mg en til to ganger daglig ,og har aldri vært så god i magen,
frkharepus Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Drikk mye vann, spis kli og svisker, så skal du se det løsner.
PepsiMax Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Drikk masse, og spis feks svisker/druer/rosiner. Håper det hjelper, så du slipper å få vondt! Selv om du ikke kan trene så kan du sikkert ta deg en rolig gåtur hvis du føler deg i form til det. Da får du igang kroppen litt mer, og tarmene vil jobbe bedre Hvis ikke dette hjelper er det flere alternativer man kan få på apoteket uten resept som fungerer bra! Og det å ødelegge fordøyelsen er nok ikke noe som bare plutselig skjer nei! Det skal endel til!!
The Duchess Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Min søster har nettopp hatt langvarig problemer med hard mage. Hun prøvde absolutt alt uten nytte. Sviskesaft virket ikke på henne, heller ikke flytende parafin, men magnesium gjorde susen. Nå er hun lykkelig og lett i magen Anbefaler Magnesium. Selv får jeg en del luft i magen av magnesium, men det fungerer.
Gjest Myrte Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Hei! Eg brukar loppefrø.Får det på helsekost. Tar ei ts i vatn og lar det stå ein 20 min før eg et det. Vert ei litt geleaktig masse. Det funker kjempe bra!!! VAr veldig plaga med magen i begynnelsen av svangerskapet, ar ikkje hatt problem med treg mage etter eg begynte med det kvar kveld. =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå