Gå til innhold

Dere med spiseforestyrrelser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et inntrykk av netopp dette nemlig, siden en

i klassen min som har aneroksia ofte stirrer på kroppen min

med et misunnelig blikk. Gjelder dette mange med aneroksia/spiseforestyrrelser?

Jeg er slank, men ikke ekkelt tynn btw.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lett for å sette oss inspirasjoner :P

Altså, finne bilder av tynne mennesker eller velge ut noen vi vil se ut som.

Men mange er også slik at de ser på en de syntes har en fin kropp og finner feil ved den for å føle seg tynn selv.. Jeg er litt innenfor den kategorien, men vet om de som er mye værre en meg!!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg noen gang har funnet "levende inspirasjon", det er sjeldent jeg kan finne like tynne jenter IRL som inspirerer meg...

Det er vel kanskje heller slik at jeg kan se på andres kropper og finne feil ved deres, for så å tenke "Sånn skal jeg aldri bli" selv om personen er tynn og slank kan jeg granske dem for feil jeg absolutt ikke skal ha selv...

Høres kanskje slemt ut, men er helt ærlig :sad:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg noen gang har funnet "levende inspirasjon", det er sjeldent jeg kan finne like tynne jenter IRL som inspirerer meg...

Det er vel kanskje heller slik at jeg kan se på andres kropper og finne feil ved deres, for så å tenke "Sånn skal jeg aldri bli" selv om personen er tynn og slank kan jeg granske dem for feil jeg absolutt ikke skal ha selv...

Høres kanskje slemt ut, men er helt ærlig :sad:

Liker ærligheten din! Hadde vært interessant om du kunne poste et bilde av en du vil ha kroppen til!?

Skrevet

Kommer ikke til å poste bilde av hva jeg liker, syns det er ganske personlig egentlig...

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å poste bilde av hva jeg liker, syns det er ganske personlig egentlig...

Men synes du at "vanlige" jenter er tykke eller?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er det jeg ikke syns. Jeg syns mange kropper er fine, tror aldri jeg har sett en stygg kropp, tynne, tykke, normale, det er mange fine kropper på andre.

Det er _min_ kropp som aldri blir bra nok, og selv om jeg kan se en fin kropp kan jeg granske den for ting som ikke "passer inn" på den kroppen, det kan være en liten fillegreie som ikke betyr en dritt, men som jeg vrenger om i hodet mitt til å bli noe stygt som jeg aldri skal ha.

jeg syns alle disse kroppene er flotte og pene å se på, men ikke noe jeg ville brukt som inspo.

Gjest Diamant
Skrevet

Selv om jeg ikke har spiseforestyrrelser, kan jeg innrømme at jeg har et litt vrengt og usunt kroppsideale. Vi lever idag i en verden hvor syltynne modeller er vanlig og hvor slanking er et hett tema i så og si alle blader. Jeg synes alikavel det er mange som hetser tynne for det ene og det andre, og som ikke tenker over hva en spiseforestyrrelse virkelig er. For det er ikke slik at man automatis har en spiseforestyrrelse fordi man er tynn.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet. Bilder "til inspirasjon" vil bli slettet. Diskusjonen kan fortsette på generelt grunnlag, men vil bli stengt om lignende bilder og beskrivelser dukker opp.

Vennlig hilsen

SportyShorty, mod

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke ren aneroxi nå, men har bølgende spiseforstyrrelser. Sammenligner meg aldri med andre, har flest såkalt pene venninner og er rimelig vant til at det ikke er noen missekonkurranse på gang, men husker at jeg ofte tok meg selv

i å se litt på en av mine beste venninner i dusjen på ungdomskolen, syntes hun hadde så fine former. Følte meg ikke misunnelig tror jeg, og vet ikke om jeg så på henne med et kreavivt blikk, ble i alle fall facinert, mest over linjene og hvor vakker hun var (er).

Tror ikke jeg er en sjalu bitch, har også blitt kjent med pene damer og tror de merker at jeg ikke vurderer oss opp mot hverandre. Min kropp har ingenting med dem å gjøre, og deres kropp har ingenting med meg å gjøre, men jeg lever veldig i hodet og selv om jeg vet at jeg har et forvrengt spisemønster og bilde av meg selv, og ikke er fornøyd med kroppen min, (det har jeg faktisk vært, men nå er jeg i en fase hvor jeg føler den svikter meg, trodde jeg skulle være frisk hele livet til the end, men det er jeg ikke og jeg nekter å ta medisiner, ingen har googlet så mye som meg om bivirkninger og forskningsreslutater, og jeg er enig med de som er enig med meg...i alle fall når det gjelder hva jeg skal risikere eller ikke.

Men jeg skal ikke kuppe tråden, jeg vet ikke alderen deres og vet at det er et helvete å leve på minimalt, ble kommentert når jeg raste ned i vekt, det kledde ikke meg (og jeg ble såret, trodde jo at jeg så fin ut, men har sett bilder, jeg må ha noen kilo her og der...)

Men hvis jeg skal være misunnelig eller føle det, er det på de som ikke har spiseforstyrrelser, selv om det ikke er synlig tror jeg det er mange flere enn vi tror.

Hvis det kan gi pekepinn på hvor syk jeg har vært - å veie seg etter dusjen og trekke fra vekta på vannet i håret eller prøve på det. Det høres gresk ut når jeg skriver om det, men sånt kan jeg ikke dikte opp. Men å sammenligne meg med andre pene damer, jeg er bare glad på deres vegne og ...litt lettet fordi jeg ikke er alene om å være pen, for å sette det på spissen, det ville vært et problem, jeg kunne hatt et harem av menn jeg ikke vil ha oppmerksomhet fra. Pene damer er avlastende for alle. Og damer med et ikke så fotogent uttrykk som har fornuft og vett er også med i den klubben.

Endret av Alvina
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir sjalu når jeg ser kjempetynne jenter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dem er pene i tillegg blir jeg sjalu ja!

Henger meg veldig opp i hvordan andre jenter/damer ser ut.

Misunner ofte jenter i starten av tenårene som ikke har noen andre former enn litt pupper. De er tynne på en helt annen måte enn det vi som er fullt utviklet får blitt. Syns mange er kjempe fine der de tripper rundt i sine merkeklær som ser ut som om de er lagd til de kroppene, og ikke til normalt utviklede kropper. DE misunner jeg!

Vet dette er syke tanker, men det er sannheten.

Skrevet

Da jeg hadde det før, pleide jeg å kikke på vanlige folk og studere lenge for å skjønne hvorfor syltynne jeg skulle heller ønske meg en sånn kropp, mens jeg fortsatte å slanke meg for å oppnå den. Så skrudd var jeg!

Greia var jo at magen er helt flat, og jeg spiste mye og skjeldent og da er det mye lettere å se at magen er oppblåst, og da er man jo med andre ord feitere enn andre... uff er så takknemlig for at jeg slipper det der mer, unner alle andre å komme ut av det også. Begynn med jevne måltider og rockering, så er ting allerede på vei til å bli løst :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...