Gå til innhold

Krøll med elektrisk anlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har gammeldags sikringsskap med skrusikringer. I dag fant jeg ut at vaskemaskinen ikke hadde skylt ferdig og trodde såklart at det var noe galt med maskinen. Fant imidlertid ut at den fungerer i naboens strømuttak, dvs. at det er noe galt med vår. Har byttet sikringer på den linjen (?) som vaskemaskinen går på, selv om de så fine ut. Men maskinen virker fortsatt ikke. Ifølge oversikten i sikringsskapet er det kun vaskemaskinen som går på denne.

Noen som vet hva som kan være feil?

Sikringsskapet ble sjekket for max 6 mndr siden og da ble også hovedsikringen skiftet. Elektrikeren sa også at det resterende så fint ut.

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være du har skifta feil sikring. Hos meg er det sånn at jeg har to rader med sikringer som hører til det samme. Når den ene ryker må den andre og skiftes som er rett under. Har og gammeldags sikringskap. Som regel ser du jo på sikringen om den lille dingsen i midten har spretta ut men ikke alltid. Lyser ikke vaskemaskinen i det hele tatt. jeg har problem med min maskin hvis filteret er tett. Den tømmer ikke skikkelig eller blir ikke sentrifugert i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her...

Testet maskinen når den var koblet til en annen kontakt som ikke går på samme linje og den funket helt fint. Så det er altså den det er noe galt med. Har skiftet både oppe og nede, slik du sier. Sikringene så som sagt ut som de skal, men hva vet jeg?!

Når maskinen er koblet til den kontakten vi bruker, er det ikke noe lys eller noe som fungerer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...