Gå til innhold

Komme i bikiniform


Gjest baben

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg klare å få en fin kropp til bikinisesongen starter!?? (si 1.juni)

Har jo bare 1,5 måned på meg nå! :sjokkert::)

Gi meg noen konkrete tips og råd..! :smilbla:

Jeg veier ca 54 kg og er 170 høy, og trenger å miste litt fett her og der, spesielt på magen og overarmene, er jo der det ser styggest ut. Vil bli en del strammere. Vil ha flat og fin mage med litt markerte muskler. Og fine slanke overarmer. Trenger å stramme opp rumpa mi og.

Tips til hvordan jeg kan trene?

Har nettopp begynt å trene regelmessig, men trener ikke så mye i gangen. Blir 2-3,5 km jogg 4 ganger i uka også prøver jeg å trene 30 day shred vær dag (kommet til dag 6 på level 1).

Men føler ikke dette er nok?

Så trenger litt tips til hva jeg kan gjøre mer :)

Kostholdet mitt er litt anstrengt, er veldig glad i søtsaker.. :sjenert: Men prøver å spise sunnere.

Hvor mange kalorier bør jeg ligge på om dagen/ i uka?

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Hjelper ikke hvor mye du trener dersom du bare spiser drittmat. Såis variert og fornuftig, og unn deg snop i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å gå man-tor denne uken uten søtsaker men sprakk i går og i dag... Og jeg har spist mye. Men så har jeg ikke spist så mye utenom. Jeg holder meg under 2000 kalorier hver dag, stort sett. Men regner ikke så nøye på det. Lurer på om jeg skal begynne å gjøre det?

Hvor mange kalorier burde jeg i så fall ligge på hver dag, for å gå litt i underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Du bør etter mitt syn ikke gå særlig ned i vekt mtp. høye og vekt i startinnlegget. Jeg ville ha jogget intervall, trent styrke på de store muskelgruppene og begrenset snopet til lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

Du skal ikke forkusere på vekten, men å få ned fettprosenten og få opp muskelmassen...Dette gjøres ved å kun spise godteri på lørdager og begynne å trene 3-4 ganger i uka...anbefaler deg å starte med jogging for å få ned fettprosenten(jeg ble strammere på bare 4 uker ved hjelp av det) samt trene styrke i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør passe deg litt så du ikke går ned i vekt, for du ligger så vidt over grensen til undervektig (BMI). Sikkert ikke så mange som tenker over det, men undervekt har mange symptomer som kan være plagsomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe å si om jeg er "undervektig" - ikke at det er noe jeg vil være, er fornøyd med størrelsen på kroppen min bortsett fra magen og armene som har litt for mye fett nå, men jeg har alltid vært tynn og det er naturlig for meg å være det.

Men vekt er ikke viktig for meg, har ikke en vekt engang. Det jeg vil er å bli mer stram og fit. Gjerne ha litt synlige muskler.

:)

Trener jo 4 ganger i uka, men jeg trener kanskje ikke hardt nok?

Hvor mye bør jeg jogge liksom.. er ca 1 mil i uka nok? Eller bør jeg jogge 5 km 4 ganger i uka f.eks, da blir det 2 mil tilsammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Tror ikke det har noe å si om jeg er "undervektig" - ikke at det er noe jeg vil være, er fornøyd med størrelsen på kroppen min bortsett fra magen og armene som har litt for mye fett nå, men jeg har alltid vært tynn og det er naturlig for meg å være det.

Men vekt er ikke viktig for meg, har ikke en vekt engang. Det jeg vil er å bli mer stram og fit. Gjerne ha litt synlige muskler.

:)

Trener jo 4 ganger i uka, men jeg trener kanskje ikke hardt nok?

Hvor mye bør jeg jogge liksom.. er ca 1 mil i uka nok? Eller bør jeg jogge 5 km 4 ganger i uka f.eks, da blir det 2 mil tilsammen..

Jeg jogger 5-6 km 4-5 ganger i uka, samt at jeg gjerne tar noen økter med 30 Days Shred i tillegg...

Utover det så spiser jeg mye havregryn med rosiner, Ryvita knekkebrød, kylling og karboandedeig, bruker mye solsikkeolje i matlaging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å jogge 5km 4 ganger i uka, må bare finne meg en lengre løype. Men det blir kanskje litt hardt med så mye jogging.. Skal prøve og se det an i hvertfall. Så trener jeg 30day shred og. Men trenger kanskje litt mer styrketrening også.. Kanskje legger inn noen styrkeøkter og.

Vil prøve å kutte ned på karbohydratene, ligge på rundt 80 karbohydrater og 1800 kalorier hver dag. Høres det sunt ut? Eller bør jeg ha flere kalorier når jeg trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan prøve å jogge 5km 4 ganger i uka, må bare finne meg en lengre løype. Men det blir kanskje litt hardt med så mye jogging.. Skal prøve og se det an i hvertfall. Så trener jeg 30day shred og. Men trenger kanskje litt mer styrketrening også.. Kanskje legger inn noen styrkeøkter og.

Vil prøve å kutte ned på karbohydratene, ligge på rundt 80 karbohydrater og 1800 kalorier hver dag. Høres det sunt ut? Eller bør jeg ha flere kalorier når jeg trener?

Dette klarer du fin fint! Flink jente!

Men dette 30 days shred... Er det bra trening? Hva syns du? (Lurer på å sette i gang selv:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli litt vanskelig med bare 80 karbohydrater når jeg tenker meg om.. må regne litt på det.. Er så glad i spagetti og ris til middagen :P

Jeg er bare på min 7ende dag på 30day shred, så er ennå på level 1, og begynner å bli litt lei. Men jeg skrur av lyden på filmen og har på egen musikk heller, det er litt morsommere.

Merker at jeg har fått litt sterkere muskler da. Men ikke noe veldig mye. Jeg synes det er bra trening for å få en kickstart og komme i gang med trening hvertfall, er litt vanskelig å hoppe over når man "må" trene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Maja*

Dette klarer du fin fint! Flink jente!

Men dette 30 days shred... Er det bra trening? Hva syns du? (Lurer på å sette i gang selv:))

Jeg synes det er veldig bra...for meg er det en tilleggsøkt ved siden av jogging og boksing da det bare er 20 minutters økt...Det er litt kardio, litt mage og styrke...går i intervaller som en intens sirkeltrening...

Det er 3 levels...det blir hardere for hver level og du blir absolutt svett og god om du ikke jukser på øvelsene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den vekta og høyden er du vel allerede i bikiniform.

Nei.. Er ikke tjukk, men er uansett slapp. Er ikke det at jeg misliker kroppen min veldig nå, men har lyst å føle meg mer komfortabel på stranda og i små sommerklær. Lår som ikke disser så mye når jeg går, rumpe som ikke henger så mye, flat mage, litt slankere overarmer og mindre cellulitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...