AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Jeg vil ikke bli bombandert med en masse råd om å enten dumpe han eller sette meg ned å snakke skikkelig med han, da dette enda ikke er et problem. Men jeg vil gjerne høre erfaring fra andre Mannen min bruker mye fritid på dataen sin. Kan sitte nesten hele helgen på den. Vi skal ha barn iløpet av året og jeg regner med det endrer seg. Jeg har bare lyst til å høre om andres erfaring på denne punktet. Har du hatt en mann (eller dame) som har brukt mye tid på dataen, men at det avtok når barnet kom? Han gleder seg veldig til å bli pappa
Kara W Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 Både jeg og mannen har brukt mye tid på dataen. Jeg ville ikke kalt det ekstreme mengder, og ettersom vi ofte gjør det sammen (enten spiller sammen, eller bare sitter vedsidenav hverandre på hver vår PC, så har det ikke gått (så mye) utover forholdet. Den første tiden med baby synes jeg kanskje mannen kunne brukt litt mindre tid forran skjermen, men det stammet nok mest fra at han ikke visste hva å gjøre og følte seg litt nyttesløs. Med barn nummer to var ting på plass, og PCen har ikke kommet i veien for barneoppdragelsen, føler vi. Men når vi blir slitne er alenetid med PCen det første vi drømmer om. (Skrevet med en 3-åring på fanget.)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Både jeg og mannen har brukt mye tid på dataen. Jeg ville ikke kalt det ekstreme mengder, og ettersom vi ofte gjør det sammen (enten spiller sammen, eller bare sitter vedsidenav hverandre på hver vår PC, så har det ikke gått (så mye) utover forholdet. Den første tiden med baby synes jeg kanskje mannen kunne brukt litt mindre tid forran skjermen, men det stammet nok mest fra at han ikke visste hva å gjøre og følte seg litt nyttesløs. Med barn nummer to var ting på plass, og PCen har ikke kommet i veien for barneoppdragelsen, føler vi. Men når vi blir slitne er alenetid med PCen det første vi drømmer om. (Skrevet med en 3-åring på fanget.) Takk for svar Kara W Det er godt å høre at det går ann å balansere det! Ser nå at jeg slapp å bli bombandert med noe som helst, for det var visst ikke noe interessant tråd
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Jeg tror det er viktig å involvere mannen så tidlig som mulig, og ikke henge over han og kritisere han for alt du ville gjort anderledes. Om du får mannen til å forstå at han kan håndtere små barn like godt som ethvert annet menneske, så vil han med forsholdsvis stor sikkerhet få mye støre interesse for barnet enn for data.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #5 Skrevet 17. april 2011 Jeg tror det er viktig å involvere mannen så tidlig som mulig, og ikke henge over han og kritisere han for alt du ville gjort anderledes. Om du får mannen til å forstå at han kan håndtere små barn like godt som ethvert annet menneske, så vil han med forsholdsvis stor sikkerhet få mye støre interesse for barnet enn for data. TS som skriver. Jeg har tenkt å la han gjøre ting på sin egen måte og involvere han fra dag en. Kanskje han spiller ekstra mye nå, fordi han vet at det blir annerledes når barnet kommer.
Harlekin Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Jeg har en mann som har spilt mye data helt siden før jeg traff ham. Jeg er vant til det, og trives selv godt i eget selskap med data, TV, bøker, tegning osv. Derfor var ikke dette noe problem før barnet kom. Etter barnet kom har det blitt en liten kilde til konflikter, siden jeg synes han spiller for mye data. Dette har vi diskutert mye, og han har absolutt forbedret seg. Jeg har funnet ut at det hjelper å komme frem til klare avtaler, og at jeg ikke maser eller går rundt med anklagermine. Han spiller mindre data nå enn i begynnelsen, for nå er jo barnet veldig morsomt å være sammen med. En ammegal unge som bare vil henge på mamma hele tiden, er jo ikke like interessant å bare sitte og se på.
Umuriel Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Han finner nok ut at han må prioritere annerledes når babyen kommer Har vært i akkurat samme situasjon selv, med mann som har data som jobb og hobby. Nå foregår hjemmejobbingen og hobbysyslene stort sett kun etter barnets leggetid.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Jeg vil ikke bli bombandert med en masse råd om å enten dumpe han eller sette meg ned å snakke skikkelig med han, da dette enda ikke er et problem. Men jeg vil gjerne høre erfaring fra andre Mannen min bruker mye fritid på dataen sin. Kan sitte nesten hele helgen på den. Vi skal ha barn iløpet av året og jeg regner med det endrer seg. Jeg har bare lyst til å høre om andres erfaring på denne punktet. Har du hatt en mann (eller dame) som har brukt mye tid på dataen, men at det avtok når barnet kom? Han gleder seg veldig til å bli pappa Man endrer seg ikke automatisk når man får barn. Det tar tid, og man må være innstilt på det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #9 Skrevet 17. april 2011 Kroneksempelet på noen en diskutere FØR en planlegger barn.
liv Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 og min x mann klarte ikke prioritere andeledes - wow avhengig
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #11 Skrevet 17. april 2011 Kroneksempelet på noen en diskutere FØR en planlegger barn. Og som alle vet så er det ikke alltid ting er planlagt! Og nei, det var ikke slurving med prevensjon, men svikt i prevensjon. Det er fint å høre erfaringer fra begge sider Mannnen min gleder seg veldig til å bli pappa og leser blader og bøker om temaet og er veldig interessert Så jeg håper dette går over av seg selv! Han hadde en lite tilstedeværende far og vil ikke bli slik selv. liv: snakket dere (du og din x-mann) om dette før dere fikk barn?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #12 Skrevet 17. april 2011 Og som alle vet så er det ikke alltid ting er planlagt! Og nei, det var ikke slurving med prevensjon, men svikt i prevensjon. Det er fint å høre erfaringer fra begge sider Mannnen min gleder seg veldig til å bli pappa og leser blader og bøker om temaet og er veldig interessert Så jeg håper dette går over av seg selv! Han hadde en lite tilstedeværende far og vil ikke bli slik selv. liv: snakket dere (du og din x-mann) om dette før dere fikk barn? Mann deg opp, eventuelt kvinn deg opp til å snakke med partneren din.
liv Skrevet 17. april 2011 #13 Skrevet 17. april 2011 Tema ble snakket opp og ned i mente men mye snakk og lite handling...
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #14 Skrevet 17. april 2011 Mann deg opp, eventuelt kvinn deg opp til å snakke med partneren din. Jeg har jo sagt at det kommer jeg ikke til å gjøre. Han har sagt at han gleder seg til å bli pappa og vil blir en engasjert pappa. Og etter hva "liv" skriver her så er det ikke alltid det hjelper Jeg vil ikke ta opp dette før det eventuelt er et problem. Tema ble snakket opp og ned i mente men mye snakk og lite handling... Synd å høre Men jeg så i dagboken din at du har en "ny" samboer som gjør pappajobben og det er fint! Exen din var kanskje en som ikke var med på ting også pgs dataen?
liv Skrevet 17. april 2011 #15 Skrevet 17. april 2011 Han gjorde ikke så mye annet enn å spille og hadde noen hundre onlinedøgn så det at han lovet å bare spille etter leggetid var vel for mye å håpe på.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #16 Skrevet 17. april 2011 Han gjorde ikke så mye annet enn å spille og hadde noen hundre onlinedøgn så det at han lovet å bare spille etter leggetid var vel for mye å håpe på. Det er ikke så lett å vite på forhånd Min man har heldigvis ikke problemer med å slå og, og har vi noe bedre føre så er han alltid med på det istede. Og mulig han spiller litt ekstra nå pga at han vet at det blir mindre når barnet kommer.
Harlekin Skrevet 17. april 2011 #17 Skrevet 17. april 2011 Det er fint å høre erfaringer fra begge sider Mannnen min gleder seg veldig til å bli pappa og leser blader og bøker om temaet og er veldig interessert Så jeg håper dette går over av seg selv! Han hadde en lite tilstedeværende far og vil ikke bli slik selv. Jeg vil si at dette er et godt tegn
FangeLiv Skrevet 17. april 2011 #18 Skrevet 17. april 2011 Noen ganger har jeg bare lyst til å kaste hele dataen ut i fjorden! Men ja, han bruker mye mindre tid på det etter at barna kom. Med tre som krever sitt så stopper det seg liksom litt av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #19 Skrevet 18. april 2011 Jeg vil si at dette er et godt tegn Tar det som et godt tegn jeg også Noen ganger har jeg bare lyst til å kaste hele dataen ut i fjorden! Men ja, han bruker mye mindre tid på det etter at barna kom. Med tre som krever sitt så stopper det seg liksom litt av seg selv. Haha, kanskje det er det du bør?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2011 #20 Skrevet 18. april 2011 Har dere i et godt forhold? Er de noe som ikke er bra i forholdet siden han gjør dette, en slags flukt fra virkeligheten dere har sammen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå