Gå til innhold

Husker du å rense filteret?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Godt tips i hverdagen:

alle vet (eller burde vite) at man skal tømme lofilteret i tørketrommelen (og vannbeholderen også hvis en har kondenstrommel), men husker du også at det antagelig er et filter som skal holdes et øye med på vaskemaskinen din?

Årene har gått og jeg har husket at jeg burde gjøre det, men har glemt det like fort igjen. I går gikk jeg resolutt ned på kne iført lommelykt og tørkepapir, fant luka nederst på vaskemaskinen min, satte en beholder under og åpnet dekselet forsiktig. Massevis av vann, lodotter, hår og seigt mørkt "slim" rant ut.

Jeg tok den løse delen ut, demonterte den og vasket alt rent med neglbørste og varmt såpevann - og gjorde rent i selve filterrommet også: NÅ er det gullende rent og pent igjen. En husmoderlig gjerning er gjort og min samvittighet er skinnende som en hvit tornado for en lang stund fremover.

Gode råd er gjerne dyre, men dette er helt gratis fra meg til deg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok den løse delen ut, demonterte den og vasket alt rent med neglbørste og varmt såpevann - og gjorde rent i selve filterrommet også: NÅ er det gullende rent og pent igjen. En husmoderlig gjerning er gjort og min samvittighet er skinnende som en hvit tornado for en lang stund fremover.

Hm, det er visst noen år siden den husmoderlige gjerningen du beskriver der ble utført i dette huset. :sjenert: Skal vurdere å bli hvit tornado etter påske.

Hvordan fikk du vasket inni selve filterrommet? Så vidt jeg erindrer så er det litt trangt der inne.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tager "liten kvinnelig puselanke" og tørkepapir med evt litt varmt vann på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tager "liten kvinnelig puselanke" og tørkepapir med evt litt varmt vann på. ;)

Æsj, min lanke er nokså bred... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt inn det du kan av fingre uten å bli sittende fast, og med tørkepapir ytterst, så blir det helt sikkert renere enn det var; og det er jo litt av poenget her. Tror at det kommer til å gå veldig bra jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi venter spent på oppdatering, når du "en vakker dag" måtte finne det for godt å utøve manøveren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter spent på oppdatering, når du "en vakker dag" måtte finne det for godt å utøve manøveren. :fnise:

Hvis jeg ikke blir sittende fast pga. før nevnte lanke. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

På den gamle maskinen min var jeg flink til å rense filteret ofte. Den vaskemaskinen jeg har nå har jeg aldri renset filteret på de 4 årene jeg har hatt den. Jeg prøvde nå, men klarte søren meg ikke å skru opp filteret. Hjelp, trenger en mann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke blir sittende fast pga. før nevnte lanke.

Bare si ifra så kommer cyberreparatørene og får deg løs igjen. ;)

Hjelp, trenger en mann
Hvis vi jenter trenger en mann, skal det da være av helt andre grunner! :opplyser: Dette skal vi kunne klare selv. Prøv igjen, min venn! ;)

Et godt tips er å rense filter hver gang man åpner en ny pakke med såpe

Jupp, et godt råd er det. Regelmessighet er av det gode.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Normalfordeling

Sorry, Margareth. Har ikke nubbesjans til å skur opp filteret. Ja, jeg har prøvd. Skikkelig dust for jeg skifter dekk selv, maler hus og skrur det som skrues kan, men her kommer jeg til kort. Mannen kan jo jobbe for føden? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, Margareth. Har ikke nubbesjans til å skur opp filteret. Ja, jeg har prøvd. Skikkelig dust for jeg skifter dekk selv, maler hus og skrur det som skrues kan, men her kommer jeg til kort. Mannen kan jo jobbe for føden?

Greit, vi får se bort fra denne lille hendelsen da. Hovedsaken er jo egentlig at maskinen blir tømt. Ellers er jeg veldig for at damer gjør de fleste tingene selv, hvis de kan. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det husker jeg faktisk innimellom, og da vasker jeg også ut gamle såperester fra skuffen til vaske- og skyllemiddel :rosaengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips i hverdagen:

alle vet (eller burde vite) at man skal tømme lofilteret i tørketrommelen (og vannbeholderen også hvis en har kondenstrommel), men husker du også at det antagelig er et filter som skal holdes et øye med på vaskemaskinen din?

Årene har gått og jeg har husket at jeg burde gjøre det, men har glemt det like fort igjen. I går gikk jeg resolutt ned på kne iført lommelykt og tørkepapir, fant luka nederst på vaskemaskinen min, satte en beholder under og åpnet dekselet forsiktig. Massevis av vann, lodotter, hår og seigt mørkt "slim" rant ut.

Jeg tok den løse delen ut, demonterte den og vasket alt rent med neglbørste og varmt såpevann - og gjorde rent i selve filterrommet også: NÅ er det gullende rent og pent igjen. En husmoderlig gjerning er gjort og min samvittighet er skinnende som en hvit tornado for en lang stund fremover.

du har hatt flaks da. en dag er det fullt der,og da flyter det på vaskerommet eller der du har maskinen.

Gode råd er gjerne dyre, men dette er helt gratis fra meg til deg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner lo fra tørketrommel hver gang den er brukt. Filteret vasket jeg ca 1 gang pr. mnd. Er livredd brann etter branntiløp i to tørketromler jeg hadde før :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...