Gå til innhold

Fastlegen

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Fastleger er vel mest til for å hjelpe folk med sykdommer, medisiner og den slags.

Med hva med rådgivning, at man snakker om hvordan man har det, kan få råd og lignende.

Nesten som en psykolog da på en måte.

Sist jeg var hos legen var jeg utrolig nedfor, men bare en samtale med legen gjorde at jeg kom meg raskt opp igjen og kunne åpne meg og fortelle om det jeg hadde på hjertet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel kunne bestille en utvidet time for samtale en gang eller to, men så tror jeg nok at du blir henvist til andre typer samtalepartnere hvis det er grundigere prating som trengs. Synd at ventetiden er lang hvis en da ikke vil betale mere og få time "på dagen" hos privatpraktiserende.

Gjest bente85
Skrevet

Du skal vel kunne bestille en utvidet time for samtale en gang eller to, men så tror jeg nok at du blir henvist til andre typer samtalepartnere hvis det er grundigere prating som trengs. Synd at ventetiden er lang hvis en da ikke vil betale mere og få time "på dagen" hos privatpraktiserende.

Har snakket med legen min i forhold til at min samboer har tvangslidelse. Føler bare så greit å snakke med en som forstår, og som også kan gi meg en bedre forklaring som jeg skjønner.

Har vært med min samboer til samtale hos DPS og en fagkonsulent der, men det blir bare for vanskelig.

Det blir vel vanskelig for at vi sitter der begge to, og at spørsmålene jeg får de klarer jeg ikke bestandig å svare på.

Og for det tredje føler jeg vel at det blir et slags "avhør", h*n sitter der med en forventning om at jeg skal svare, og får vedkommende ikke svar, blir det spurt igjen, kanskje på en enda vanskeligere måte.

Har blitt rådet til parterapi, men jeg får inntrykk av og det skjer også at det som er vanskelig er ikke så lett å snakke om hjemme.

Derfor kan man bli litt fort lei seg og vet ikke helt hva man skal gjøre.

Holder meg til tanken at min samboer kan bli sendt til Østmarka sykehus i Trondheim for å få hjelp der.

Søknaden skal sendes i Mai.

Har en tro på at det kan funke, og at det kan gjøre ting bedre for oss begge, men også sammen som et par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...