Perelandra Skrevet 16. april 2011 #1 Skrevet 16. april 2011 Jeg opplevde noe rart i går. Det virket som om mobilen slo ut mp3-spilleren, og den var død i flere minutter. Det skjedde på denne måten: Var på vei ut, og mens jeg gjorde meg klar, hørte jeg samtidig på ei lydbok på mp3-spilleren. Jeg hadde spilleren egen veske, og for å slippe å ha flere løse ting å tenke på, stappa jeg mobilen i ei sidelomme i veska. Den er akkurat stor nok til å romme begge. Dette har jeg aldri gjort før, men synes det var en smart løsning. Like etterpå fikk jeg ei melding og tok ut telefonen. Jeg svarte på meldinga, og la telefonen tilbake. Men da begynte mp3-spilleren å skurre, og så døde den helt. Alle knappene var døde, det var ikke mulig å restarte. Jeg tenkte det kanskje ville hjelpe å legge spilleren til lading selv om jeg visste den var nok strøm på den, men heller ikke det hjalp. Plutselig våknet mp3-spilleren til live igjen og fortsatte i det samme lydsporet som der den ble avbrutt. Det var som om den bare hadde blitt slått av på vanlig måte. Hva kan dette være? Betyr det at mobilen slo ut mp3-spilleren, og var det ekstra ille fordi jeg fikk ei melding? Betyr dette at jeg ikke må oppbevare mobilen og spilleren tett inntil hverandre? Eller var det rett og slett bare helt tilfeldig?
Cata Skrevet 16. april 2011 #2 Skrevet 16. april 2011 JHva kan dette være? Betyr det at mobilen slo ut mp3-spilleren, og var det ekstra ille fordi jeg fikk ei melding? Betyr dette at jeg ikke må oppbevare mobilen og spilleren tett inntil hverandre? Eller var det rett og slett bare helt tilfeldig? Jeg er ikke ekspert (kommer vel inn noen etterhvert), men synes det virker sannsynlig. Min gamle mobil påvirket TV'n når det kom tekstmelding. Da kunne jeg se at bildet på skjermen skurret litt. Hvis mobilen bare lå i standby var det helt greit bilde. Har jo også lest meg til at mobiler stråler mer når de er i bruk/mottar meldinger, så det virker ikke usannsynlig at det kan ha blitt for nær kontakt mellom de to enhetene. Men mp3'en burde jo ha slått seg inn igjen så snart meldingen var mottatt? Litt rart at det tok flere minutter.
Perelandra Skrevet 17. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2011 Jeg synes også det virker mest sannsynlig at mens jeg fikk meldinga, ble strålinga for sterk for mp3-spilleren. Det rare er likevel at spilleren døde ikke med en gang. Den døde ikke før jeg la mobilen tilbake i veske etter at jeg hadde svart på meldinga. Mp3-spilleren var død i ca. 4-5 minutter før den våkna til live igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå