AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #21 Skrevet 16. april 2011 Av de som allerede er nevnt her, synes jeg at Wilma og Augusta er helt klart penest. Wilma er nok favoritten, men jeg er usikker på om noen av disse passer så godt sammen med Sofia? Hvordan uttaler dere Sofia? Med lang o og trykk på første stavelse, eller lang i og trykk på andre stavelse? Jeg synes i allefall at søsken bør ha navn med trykk på samme stavelse, hvis de er 2-stavelsesord med a-ending. Det var da en særdeles merkelig regel å lage for seg selv. Det begrenser jo valgene noe. Jeg synes ikke søskens navn trenger passe sammen i det hele tatt, de er jo forskjellige individer. Når det gjelder Sofia så uttaler jeg det med trykk på i'en. Og o'en uttales som Å. Altså Såfiia.
Pink_tulip Skrevet 16. april 2011 #22 Skrevet 16. april 2011 Sofia er helt nydelig! Et av mine favorittnavn også... - sånn etter det vi skal kalle jenta vår som snart kommer. Her er noen forslag til lillesøsters navn: - Othilie - Julie - Mina - Mathea - Tomine - Emma - Malene Lykke til! Fortell gjerne hva dere ender opp med
Gjest Purple Haze Skrevet 16. april 2011 #23 Skrevet 16. april 2011 Alva, Hanna, Maja og Anna er faktisk noen av navnene på lista mi! Har ganske lik smak vi da.
Zoë Castillo Skrevet 17. april 2011 #24 Skrevet 17. april 2011 (endret) Det var da en særdeles merkelig regel å lage for seg selv. Det begrenser jo valgene noe. Jeg synes ikke søskens navn trenger passe sammen i det hele tatt, de er jo forskjellige individer. Når det gjelder Sofia så uttaler jeg det med trykk på i'en. Og o'en uttales som Å. Altså Såfiia. Årsaken til at vi har gitt oss selv denne regelen, er at vi bor på et sted hvor de fleste sier "stassjon" og ikke "stasjoon." (Trykk på første stavelse i stedet for på andre). Det er følgelig mange navn som blir veldig stygge: Eliiine blir Elline Sofiiie blir Soffie Navnet på jenta vår er faktisk ett av få som blir finest på "stassjon"-måten. Vi kan ikke kalle neste barn Eliiine, fordi at da er det garantert at det blir Ellline siden eldstejenta har et Ellline-navn. Dette er litt vanskelig for bla vestlands- og østlands-folk å tenke seg, men jeg håper dere forstår hva jeg mener. For de som sier alle navn "pent" (stasjooon) er jo ikke dette noe problem. Det er også en ørliten mulighet for at det stort sett bare er norsklærere som bryr seg om sånne bagateller... Endret 17. april 2011 av anti jante-June
Thomasine Skrevet 17. april 2011 #25 Skrevet 17. april 2011 (endret) Årsaken til at vi har gitt oss selv denne regelen, er at vi bor på et sted hvor de fleste sier "stassjon" og ikke "stasjoon." (Trykk på første stavelse i stedet for på andre). Det er følgelig mange navn som blir veldig stygge: Eliiine blir Elline Sofiiie blir Soffie Navnet på jenta vår er faktisk ett av få som blir finest på "stassjon"-måten. Vi kan ikke kalle neste barn Eliiine, fordi at da er det garantert at det blir Ellline siden eldstejenta har et Ellline-navn. Dette er litt vanskelig for bla vestlands- og østlands-folk å tenke seg, men jeg håper dere forstår hva jeg mener. For de som sier alle navn "pent" (stasjooon) er jo ikke dette noe problem. Det er også en ørliten mulighet for at det stort sett bare er norsklærere som bryr seg om sånne bagateller... Hahaha godt skrevet! Og jeg skjønner deg. Jeg hadde en annen "teit" greie...jeg ville at alle mine barn skulle ha like mange bokstaver i navnene sine...teit ja, men jeg klarte det!! Hahaha Og de skulle være internasjonale slik at det skulle være greit å uttale i de fleste utland. Vi reiser mye!! Endret 17. april 2011 av Thomasine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå