Hariette Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Hei Vi skal bli foreldre til en jente i august. Fra før har vi Sofia på snart 2 år. Jeg og mannen min har forskjellig smak på navn. Jeg liker de litt mer tradisjonelle, mens han liker litt mer nymotens varianter. Det eneste vi begge er enige om er at det ikke skal være et "topp 10" navn. Navn er vanskelig og jeg trenger litt ny inspirasjon. Er det noen som har forslag til et jentenavn som kan passe fint sammen vårt første barn som heter Sofia? H
Sofie_22 Skrevet 16. april 2011 #3 Skrevet 16. april 2011 Jeg synes disse navnene er fine - Aurora - Nathalie - Frida - Alette - Louise - Synne
Thomasine Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 (endret) Hadde jeg fått ei jente skulle jeg kallt henne Augusta!! Tungt syes noen, jeg syns det er vakkert!! Dessuten risikerer du ikke at alle heter det... Kan fortelle mitt hemlige navn nå som jeg vet jeg ikke får brukt det likevel... Augusta Betydning: ærverdig, stor Forklaring: Jentenavnet er en feminin form av August, som er en kortform av Augustus, som er et latinsk navn som betyr "stor" eller "ærverdig", og kommer fra det latinske ordet "augere", som betyr "å øke". Popularitet: Kun 64 personer i Norge har jentenavnet Augusta som første navn(Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2011.) Endret 16. april 2011 av Thomasine
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #5 Skrevet 16. april 2011 Silje er et fint navn som ikke er oppbrukt, og klinger godt med Sofia
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #6 Skrevet 16. april 2011 Jeg har ei jente som heter Aurora selv, så jeg synes det er fint....og jeg heter Sofie, så det blir nesten det samme:-) Dog, har en mistanke om at Aurora begynner å bli mere og mere populært...det var nesten ingen som het det da vi døpte. Navn jeg ellers liker er Margrete Kristine Kristin Ingrid Jenny Othelie
Gjest SelvesteTerese Skrevet 16. april 2011 #10 Skrevet 16. april 2011 Tiril synes jeg er kjempefint får jeg en datter noen gang skal hun hete det
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #12 Skrevet 16. april 2011 Tiril synes jeg er kjempefint får jeg en datter noen gang skal hun hete det Tiril er kjempefint!
Zoë Castillo Skrevet 16. april 2011 #13 Skrevet 16. april 2011 Av de som allerede er nevnt her, synes jeg at Wilma og Augusta er helt klart penest. Wilma er nok favoritten, men jeg er usikker på om noen av disse passer så godt sammen med Sofia? Hvordan uttaler dere Sofia? Med lang o og trykk på første stavelse, eller lang i og trykk på andre stavelse? Jeg synes i allefall at søsken bør ha navn med trykk på samme stavelse, hvis de er 2-stavelsesord med a-ending.
Gjest Tjoms Skrevet 16. april 2011 #14 Skrevet 16. april 2011 Jeg syns Wilma høres ut som et hundenavn
Gjest Purple Haze Skrevet 16. april 2011 #15 Skrevet 16. april 2011 Alva er nydelig, syns jeg. Også liker jeg Hanna, Kristine, Maren, Maja, Anna. Det var de jeg kom på i farta.
Hariette Skrevet 16. april 2011 Forfatter #16 Skrevet 16. april 2011 Alva er nydelig, syns jeg. Også liker jeg Hanna, Kristine, Maren, Maja, Anna. Det var de jeg kom på i farta. Alva, Hanna, Maja og Anna er faktisk noen av navnene på lista mi!
Hariette Skrevet 16. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 16. april 2011 Av de som allerede er nevnt her, synes jeg at Wilma og Augusta er helt klart penest. Wilma er nok favoritten, men jeg er usikker på om noen av disse passer så godt sammen med Sofia? Hvordan uttaler dere Sofia? Med lang o og trykk på første stavelse, eller lang i og trykk på andre stavelse? Jeg synes i allefall at søsken bør ha navn med trykk på samme stavelse, hvis de er 2-stavelsesord med a-ending. Vi uttaler det rett fram. Uten verken lang O eller lang i - hvis det er mulig. Litt trykk på S'en kanskje. Jeg ble brått usikker. Uttalen varierer sikkert litt med sinnstemningen i huset også..
Hariette Skrevet 16. april 2011 Forfatter #18 Skrevet 16. april 2011 Fiona Har og fått sansen for Wilma. Fiona var et fint forslag.
sequin Skrevet 16. april 2011 #20 Skrevet 16. april 2011 Enig med Tiril, spesiellt Tiril-Eline! Neida.. Lillesøsteren min heter Hannah Margrethe, jeg elsker begge navnene! Kristine Eirill Silja Asta (betyr kjærlighet) Tomine Siril Isa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå