Gå til innhold

Stå i kø for flere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg irritert meg i lang tid over et fenomen som bare ser ut til å bli vanligere. Jeg står i en tilsynelatende ikke så lang kø, så plutselig kommer slekt og venner av de foran i køen og stiller seg med største selvfølgelighet sammen med sine kjente. Hvorfor mener folk at en person kan stå i kø for et ubegrenset antall andre? Eksempel: Jeg sto i kø foran et turistheis som tok 10 personer. Det gikk ganske tregt, men jeg telte personer og fant ut om tre heislaster ville det bli min tur. Men neida, for plutselig fikk mannen foran i køen besøk av kone og tre barn som smilte strålende til meg idet de lukket heisdøra i nesen på meg. Det samme skjer i innsjekkingskøer. Du er nesten fremme, så plutselig er den enslige mannen blitt til en familie på fem. Altså, jeg kunne også godt tenkt meg å holde av en plass i køen, og gå fritt rundt istedenfor å stå i kø. Men det går ikke når man reiser alene. Hvorfor skal folk slippe å stå i kø fordi de kjenner noen andre i køen? Dessverre har jeg aldri turt å si fra at folk får gå og stille seg bakerst i køen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også tenker mange ganger at nå skal jeg manne meg skikkelig opp og si noen sannhetens ord, men det blir alltid så kleint... uansett setter jeg umåtelig pris på de med full handlevogn på butikken som slipper meg forbi når jeg handler varer som får plass i hendene mine :jepp:

Skrevet

Enig!

Alle nordmenn skulle tatt seg en tur til småbyer i england; der kan de køkultur, og sier fra om man sniker eller lar den gamle damen med kun en sjokolade stå igjen til slutt...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også tenker mange ganger at nå skal jeg manne meg skikkelig opp og si noen sannhetens ord, men det blir alltid så kleint... uansett setter jeg umåtelig pris på de med full handlevogn på butikken som slipper meg forbi når jeg handler varer som får plass i hendene mine :jepp:

Jeg forventer ikke at jeg skal slippe foran fordi jeg har få varer heller. Det er kun en hyggelig gest om så skjer. Men jeg forventer at det ikke skal komme folk fra ingensteds og stille seg foran meg i køen. Synes ikke jeg er storforlangende egentlig. :)

En annen irriterende ting er at noen har medhjelpere som løper rundt i butikken og samler varer. Man stiller seg jo bak en som har få varer, og plutselig har han vogna full. For ikke å snakke om de som synes det er greit å løpe ut i butikken igjen og hente mer, mens alle venter. Still dere bakerst igjen, for søren!

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Det hadde ikke kostet meg en kalori å gi beskjed om at "Her er det faktisk kø." dersom personen foran meg i kassen på Rimi skulle finne på å invitere venner og bekjente frem til seg i køen.

Det er litt annerledes i innsjekkingskøen på flyplass, dersom det er snakk om en familie som reiser sammen, og far står i kø for kone og barn. Da hadde jeg nok ikke reagert på samme måte.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke kostet meg en kalori å gi beskjed om at "Her er det faktisk kø." dersom personen foran meg i kassen på Rimi skulle finne på å invitere venner og bekjente frem til seg i køen.

Det er litt annerledes i innsjekkingskøen på flyplass, dersom det er snakk om en familie som reiser sammen, og far står i kø for kone og barn. Da hadde jeg nok ikke reagert på samme måte.

Reiser de sammen og vil sjekke inn sammen, så får de stå i kø sammen.

Gjest Silvermist
Skrevet

Reiser de sammen og vil sjekke inn sammen, så får de stå i kø sammen.

Joda, jeg ser den, men i den situasjonen hadde jeg nok ikke sagt noe til vedkommende...Tror jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...