Gå til innhold

"Minibil"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en liten bil. Jeg skal for første gang kjøpe en splitter ny bil, altså en 2011 modell. Trenger en "konebil", som passer for meg og ei lita jente.

Er det noen som har en anbefaling å komme med? Jeg har sett litt på Kia picanto og Mitchubici Colt (eller hvordan det skrives). Liker det at Kia har 7 års garanti, men har ingen erfaring med merket.

Jeg har tidligere kjøpt ny bil hver eneste år, fordi jeg bare har kjøpt eldgamle bruktbiler hvor motoren havarerer. Derfor tror jeg at det blir mer lønnsomt med en nybil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Kia er en knitrende plastikkbil. Jeg personlig ville heller gått for en Peugeot 207, Polo, eller Mazda2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

For å ha med seg et lite barn, ville jeg heller valgt en større og tryggere bil. Man er mye mer beskyttet i en litt større bil.

Jeg ville helt klart valgt en Volvo C30. Den er ikke noen diger bil, men den er større enn en utrygg liten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini kanskje? Ligger liksom i navnet. :jepp:

Sikler selv på en Mini Cooper S Clubman. Digg liten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten Volvo av noe slag, f.eks c30(råstilig driftsikker liten sak).

Event. liker ihvertfall jeg Nissan veldig godt! Har selv en Note 2008 mod, men Juke eller quashqai er og tøff! Samtidig som alle er "mindre" biler som er så sikker som de kan være, billig i drift, forsikring, osv!

Jeg ville ihvertfall styrt unna Nissan Micra og lignende biler. De har ekstremt lett for å få sleng i spor, er vanskelig å rette opp og er små "bitcher" på vinterføre(er mitt synspunkt ihvertfall).

Føler meg og tryggere i Quashqaien f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lille-pus

Forstår jeg deg riktig TS, når jeg antar at budsjettet for ny bil ligger på 190.000 - 200.000 ?

Spør fordi jeg jo egentlig ville anbefalt deg en Volvo C30, men de ligger litt over 200.000.

Av de to du har listet så ville jeg prøvekjørt Mitsubishi'en først tror jeg :)

Uansett, bruk nettet til å finne potensielle kandidater. Du kan f.eks. bruke finn.no.

Så oppsoker du forhandlere av de kandidatene du ha endt opp med. Henter brosjyrer, blir litt kjent med selger-staben, spør om kommende og nåværende kampanjer, og ikke minst; prøvekjør !

Lån med hjem over helgen, og kjør, kjør, kjør.

Og... så synes jeg, tross prisen, at du skal sjekke en Volvo C30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av minibiler ville jeg sett på enten Toyota Aygo eller Fiat Panda. Aygoen fordi de er små, billige å både kjøpe og kjøre. I tillegg holder den seg godt i pris og ser faktisk litt tøff ut.

Fiat Panda ville jeg kjøpt fordi den er ganske stilig, og sjelden. Det er en god bil med lite feil, den kommer godt ut på statistikker, senest på ADACs "pannenstatistik", tall som viser hvilke biler som oftest får driftsstopp og må ha hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen.

Jeg endte opp med en KIA venga, er fornøyd hittils og tror jeg nok gjorde et godt kjøp (men det vil bare tiden vise).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...