Gå til innhold

Noe er galt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 20 som aldri har hatt reglemessig menstrasjon bortsett fra da jeg gikk på p-piller. Jeg får mensen et par ganger i året, og klager ikke på det. For tre uker siden hadde jeg mensen.

Problemet er at for noen dager siden (tirsdag) fikk jeg sterke menssmerter. Jeg pleier vanligvis ikke å ha det. Smertene gikk heller ikke over, det har gjort vondt i tre-fire dager nå. Og da jeg gikk på do i dag morres blødde jeg! Ikke mye, men litt.

Hva er det som skjer? Jeg er vandt med å ha 3-4 måneders opphold mellom hver gang jeg har mensen, og plutselig får jeg sterke mensmerter og mensen mindre enn tre uker siden sist gang? Skikkelig vondt gjør det også. Jeg skjønner ingenting. Noen som vet hva som er greia?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være gravid?

Har du blitt sjekket for den sjeldne og uregelmessige menstruajonen din?

Siden du har så uregelmessige så er det ikke rart og uvanlig om den plutselig kommer etter kort tid. Det har jeg opplevd selv.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg tror ikke jeg er gravid, da ville jeg vel ikke hatt mensen uvanlig mye?

Til andre AB: Kanskje, men de andre symptomene stemmer ikke for meg.

Uff, det blir bare værre og værre dette. Gjør skikkelig vondt!

AnonymBruker
Skrevet

Nå blør jeg mye mer enn vanlig også! Må skifte tampong hele tiden! Uff blir litt nervøs jeg, kan det være en spontanabort? Hadde ubeskytta sex for en måneds tid siden, da tok jeg riktig nok en angrepille, men de er jo ikke 100% sikre.

AnonymBruker
Skrevet

Noen blør når de er gravide, derfor spurte jeg om du kunne være gravid. Hvis du tar en test nå så blir den positiv, selv om du kanskje har en SA.

Da kan du ihvertfall bekrefte/utelukke en ting.

Man behøver ikke å ha hverken alle eller mange symptomer på PCOS, men sjeldne og uregelmessige menstruasjoner er hovedsymptomet. Jeg synes du burde tatt deg en tur til en gynekolog.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd! Jeg tror kanskje jeg må få sjekket ut dette ja, det er veldig ulikt meg å ha mensen så ofte og ha smerter, det har jeg aldri slitt med før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...