Gå til innhold

Hybelhus med felles bad


xinnia

Anbefalte innlegg

fortiden bor jeg på ett hybelhus hvor det er felles bad. Har en hund som jeg liker å holde ren, bruker å bade den 1 gang i uken.

Ene beboer oppdaget oss da vi kom ut av dusjen, og ble fly forbannet, badet var for mennesker ikke dyr.

Selvsagt vasker jeg badet etter oss. Fikk brev fra utleier om at de anbefaler meg om ikke å gjøre det.. kan de nekte meg det?

må sies at det faktisk røykes på badet tilstadighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fortiden bor jeg på ett hybelhus hvor det er felles bad. Har en hund som jeg liker å holde ren, bruker å bade den 1 gang i uken.

Ene beboer oppdaget oss da vi kom ut av dusjen, og ble fly forbannet, badet var for mennesker ikke dyr.

Selvsagt vasker jeg badet etter oss. Fikk brev fra utleier om at de anbefaler meg om ikke å gjøre det.. kan de nekte meg det?

må sies at det faktisk røykes på badet tilstadighet..

Du må bare respektere dette. Noen liker ikke tanken på at et dyr har dusjet der.

Samtidig må jeg si at jeg villet bli fly forbanna om noen røkte på badet jeg skulle bruke.

trykk opp en lapp om advarsel om røykingen, at det er forbudt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er vel ikke noe bedre som klager på røyking på badet? Noen liker ikke hundehår, andre liker ikke røyk. Litt satt på spissen kanskje, men i et saklig innlegg der du klager på at noen ikke liker det du gjør, bør du ikke klage på andre :gjeiper: Du burde kanskje enten la være å bade hunden der, og si du liker ikke de røyker der (kompromiss? - ingen gjør noen ting) eller fortsette å bade hunden der og argumentere med at de røyker der...? (kompromiss - alle blir sure?) I bunn og grunn blir ingen fornøyde når man bor i kollektiv e.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke OK (noen av delene). Jeg hadde blitt skikkelig sur, reagerer masse på hundehår og får ødelagt hele dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Ser ikke helt det store problemet så lenge du vasker ordentlig etter deg. Regner med beboeren du deler bad med ikke er allergisk da du har hunden i leiligheten ellers, så da burde det være ok etter min mening, og hvertfall ikke noe å bli fly forbannet over.

Var jeg deg ville jeg tatt en prat med utleier og spurt om det var noe du ikke får lov til, eller om det bare var en anbefaling å ikke gjøre det, og så tatt det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke du skrevet hvilken hund det er du har, men jeg tenker litt på mengden hundehår som blir skylt ned i sluket. Fortere vil det kunne tette seg. Så du burde skru opp sluket og få ut de hårene som sitter der etter du er ferdig med hundevasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vaske hunden en gang i uken?! Det hørtes voldsomt ut. Spesielt på vinteren! Det er på ingen måte nødvendig eller anbefalt og vaske hunden så ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Det er da ingen fare for hunden å bli badet en gang i uken eller oftere for den saks skyld så lenge man bruker skikkelige produkter til dette formålet. ( har hund i seng og møbler og da vil jeg ha ren hund)

Og selvsagt fjerner jeg hår og skitt fra både sluk og ellers på badet og sprayer på ajax for bad slik at det ikke lukter våt hund der.

Så egentlig bør det ikke være noen grunn til å nekte meg dette.. Skal ta en prat med utleier.

Ville bare høre hva som var normene.. om det fantes noen skjellig grunn til å nekte. Som jeg skjønner så lenge det er lov til å ha hund her bør det vel da også være lov til å vaske hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg hevet hunden i dusjen, dette er vel egentlig fordi jeg selv har hund som kan vaskes ofte på grunn av pelsen.

Men jeg ville heller ikke ha bodd et sted hvor jeg delte bad med noen andre, da det alltid vil være noen som reagerer negativt på dette. Jeg ville hatt større problemer med å dusje i samme dusj sammen med mange andre fremmede, enn min egen hund. :fnise: Tenk om noen av de som dusjer har fotsopp? Ugh..

Og hvem røyker på badet???? Det må da bli en slapp sneip ut av all dampen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg delt bad med andre hadde jeg ikke brydd meg om hund på badet såfremt det gjøres skikkelig rent etterpå. Røyking hadde imidlertid vært helt uakseptabelt (på alle fellesrom). Dette er da ut fra rent egoistiske hensyn, da jeg reagerer kraftig på røyk, men fint tåler hund. Men, siden det også er mange som er allergisk mot hund, skjønner jeg godt at du bes om å ikke ta hunden dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...