Gå til innhold

Periodevis "spiseforstyrrelser"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 22 år, 160cm og 55 kg.

Er slank og får ofte komplimenter for kroppen min, vennene mine sier jeg er heldig som er så slank. problemet er at i perioder synes jeg selv at jeg er 'slapp i fisken'. Jeg synes det tyter ut her og der, og da setter jeg igang med trening og mindre kcal. De dagene jeg ikke trener får jeg sykt dårlig samvittighet, og jeg måler kcalinntaket. De dagene jeg har spist "for mye" får jeg en helt jævlig følelse inni meg.

Andre perioder er jeg fornøyd og gir faen i hva jeg spiser, og ligger rundt 55-57 kg. Nå har jeg gitt faen siden jul, og har kommet inn i denne dårlig samvittighet-perioden igjen.

Vil helst vege litt for lite,så jeg kan kose meg med god samvittighet. Det optimale for meg vil være å vege ca 50 kg,som jeg vegte for et par år siden.

Har alltid spist det jeg vil, uten å legge på meg. Inntil jeg da begynte med dette tullet. Legger ikke på meg noe særlig når jeg spiser det jeg vil, men problemet er at jeg vil ned disse 5 kg ca. Og jeg sliter så sykt med meg selv når disse tankene kommer. Jeg greier ikke å nyte noenting.

noen som har det slik selv eller har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sleit med det samme, spiste, spiste og spiste.

Meldte meg på Grete Roede kurs og fikk kontroll over maten. Gull verdt!

(Nå spiser jeg lavkarbo, men det hjalp veldig å gå på Grete Roede ifh til min overspsing/spiseforstyrrelser).

AnonymBruker
Skrevet

Har du gode rutiner til vanlig? Jeg merker det er mye enklere å unngå slike perioder om jeg har en matplan for dagen. Samme med trening, sett av noen dager der du skal trene.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jepp; siden du har så bra utgangspunkt så er trening tingen for deg...da kan du med god samvittighet kose deg med litt ektra mat uten dårlig samvittighet...dessuten så er det kun trening som på sikt vil gi deg strammere kropp....ikke sulting :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...