Gå til innhold

Er grønnsåpen skadelig

Fremhevede innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Jeg har et lite problem, nemlig at jeg har tomt for dusjsåpe/shampo. Jeg har også tomt på kontoen.

Men det jeg lurer på er om man kan dusje med noe av den andre såpen man har hjemme? Feks grønnsåpen eller oppvaskemiddel?

Det blir bare til jeg får noen fler penger og kan handle noe dusjsåpe igjen.

Og vil andre merke om jeg vasket håret med grønnsåpen? Vil håret bli skadet av grønnsåpen?

Lurer, men vil helst dusje med noe mer enn vann, spesielt siden håret ville sett mistenkelig ut hvis jeg ikke vasket det med noe på en god stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsåpe er vel noe av det tryggeste du har i skapet som du kan vaske deg med, vil jeg tro :-)

Skrevet

Grønnsåpe (den rene) er veldig desinfiserende samtidig som den er mild. Jeg pleide å legge svakte grønnsåpe-omslag på beina til hesten min ved sårskader o.l, helt fantastisk. Men bruk bare pittelitt :)

Skrevet

Takk :) Da satser jeg på å lukte litt grønnsåpe en stund. Må jo være bedre med furunålduft enn å lukte vondt med fett hår. Ellers har jeg sunlight oppvaskemiddel som jeg har vasket hendene med. Men jeg ville ikke ta det i håret. I dag dusjet jeg med bare vann og tok på deo, men jeg må nok vaske bedre i morgen. Får prøve forsiktig med grønnsåpen og håpe ingen merker noe...

Skrevet

Å, jeg vet ikke om jeg ville brukt den med furunål, den inneholder tilsetningsstoffer som kan gi deg reaksjoner. jeg ville ikke brukt den, men nå er jeg også litt nøye på sånne ting. sikkert greit som kriseløsning, men ville ikke gjort en vane av det.

Skrevet

Å, jeg vet ikke om jeg ville brukt den med furunål, den inneholder tilsetningsstoffer som kan gi deg reaksjoner. jeg ville ikke brukt den, men nå er jeg også litt nøye på sånne ting. sikkert greit som kriseløsning, men ville ikke gjort en vane av det.

Men det er bare furunål jeg har. Og salmiakk som avogtil tar en dæsj av oppi til grønnsåpen for å få det ekstra effektivt. Eller så har jeg Domestos Fresh og Sunlight oppvaskemiddel. Og Omo.

Da sier det seg selv at det blir ikke Omo, Domestos eller salmiakk...

AnonymBruker
Skrevet

Njeah, vet ikke om jeg ville brukt grønnsåpe i håret. Det vil legge igjen en film, om det blir lett fettete av det vet jeg ikke men. Kanskje en kombinasjon av oppvasksåpe og grønnsåpe for å unngå den filmen.

AnonymBruker
Skrevet

Bare vask deg med grønsåpe du, det er ufarlig.

Grønsåpe kan brukes til å trekke ut bla infeksjoner.

Skrevet

Jeg hadde heller lånt meg en de få kronestykkene det er snakk om og kjøpt meg sjampo, hadde aldri vasket håret mitt i grønnsåpe med furunål over tid.

Skrevet

Se om det er dusj på jobb/skole, der har de ofte shampo/såpe i dusjen..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tilsetningsstoffer i furunål-grønnsåpe er det som er så farlige da, Tjoms?

Skrevet

Hvilke tilsetningsstoffer i furunål-grønnsåpe er det som er så farlige da, Tjoms?

Jeg sier ikke at de er farlige, jeg sier de kan gi allergiske reaksjoner. Jeg husker ikke hva disse stoffene heter, jeg bare vet de finnes. Den originale har ikke disse stoffene, og ville derfor vært bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at de er farlige, jeg sier de kan gi allergiske reaksjoner. Jeg husker ikke hva disse stoffene heter, jeg bare vet de finnes. Den originale har ikke disse stoffene, og ville derfor vært bedre.

Men alle såper og shampoer har tilsettningsstoffer av ett eller annet slag. Det er mange som reagerer på såpe og kremer.

Grønsåpe er helt klart ikke en av de farlige såpene.

Gjest Spinell
Skrevet

Hvor tom er kontoen din, og hvor lenge?

Jeg ville heller patnet tomflasker og kjøpt meg en First Price shampo til 10 kroner (og brukt den til både hårvask og full kroppsvask) enn å vaske meg med flytende grønnsåpe. Selv om grønnsåpe kanskje ikke er "farlig", er den temmelig hard til å tørke ut huden.

Skrevet

Oj... vær lit forsiktig med å bruke grønnsåpe på hele kroppen.

Veldig greit om en har småsår på føttene for å rense eller få bort hard hud på helene.

Men vil IKKE annbefale som hel kroppsvask.

Jeg fikk for mye grønnsåpe på kroppen. Dvs. det var et uhell.

Strikker og tovet ting. Da brukte jeg grønnsåpe som er annbefalt i klesmasknen.

Hadde det litt travelt og glemte kjøre noen tomme maskiner mellom før jeg satte på klesvask etterpå.

Resultatet ble at når jeg brukte klærne som hadde blidt vasket i maskin med grønnsåpe i.

UTSLETT over hele kroppen der jeg hadde plagg som kom fra den klesvasken, hovnet opp og fikk en intens kløe. Huden ble tørr og flassete etterpå.

Gikk en dag før jeg fant ut hva årsaken til plagene var.

Selv om jeg dusjet 2-3 ganger på rad tok det flere dager før utslett og kløen ble borte. Flasset av lenge etter det igjen.

Så lån heller en tier fra en skolevenninde, arbeidskollega eller familie så du får kjøpt en flaske billigsjamop i det minste. Grønnsåpe annbefaler ikke jeg. Heller ikke annen såpe som er beregnet til noe annet en huden.

Gjest idakaroline
Skrevet

Forsiktig med grønnsåpe i håret! Jeg gjorde dette en gang fordi at jeg hadde hørt at det skulle være så fint og bra for håret. Vel, håret mitt ble fett med en gang jeg kom ut av dusjen og etter at det ble tørt sto det til alle kanter. Følte meg som et lite lykketroll :fnise: Det ble så tjukt og fælt at jeg angret med en gang på at jeg hadde vasket håret med det. Sleit litt med å få det tilbake til normalen etterpå også. Så, forsiktig med grønnsåpe i håret!!

Skrevet

Men alle såper og shampoer har tilsettningsstoffer av ett eller annet slag. Det er mange som reagerer på såpe og kremer.

Det er forskjell på hva slags kjemikaler som brukes i sjampo/såper som er ment å bruke på menneskekroppen, og såpe ment å skure gulv!

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Oj... vær lit forsiktig med å bruke grønnsåpe på hele kroppen.

Veldig greit om en har småsår på føttene for å rense eller få bort hard hud på helene.

Bare en digresjon: den fotterapeuten jeg bruker sier at en for all del ikke skal bruke grønnsåpevann til fotbad, pga uttørking. Resultatet blir bare at en danner enda mere hard hud.

• 7 måneder senere...
Skrevet

For en tåpelig post. Alle Får tak i en tier. Kjøp deg en flaske sjampo du

Skrevet

har du bakke pulver så kan du blande det i lunget vann en dl

så ha de i våt hår skyll ut etter et minutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...