Gå til innhold

Her blir Anna (6) kroppsvisitert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes da det er helt greit. Ønsker foreldrene heller at det skal være risiko at terrorister bruker barn til å få ting gjennom kontrollen?

Nei, vi må være konsekvente. Vi må forhindre fremtidige angrep på slike måter. Hvem vet om de i fremtiden vil utstyre en "barnefamilie" med potensielle farlig utstyr. Man kan ikke være for forsiktig.

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at foreldrene kunne forklart jenta grunnen på en måte for jenta som gjorde at hun kunne forstå dette bedre...

Uansett må alle som er "mistenkelige" undersøkes og dessverre er det nok slik at endel foreldre og andre voksne bruker barn til å ta ting igjennom toll og sikkerhetskontroll som ikke skulle vært der...

Så om jeg tar med min 4 åring igjennom tollen og de undersøkes på samme måte som henne, så helt i orden. Forstår at unger kan bli redde, men de aller fleste vil kunne forstå med en enkel forklaring at dette ikke er farlig.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge kontrolløren har bernetekke og kan fortelle på et barns nivå at det er rutinesjekk som alle må igjennom, så ser jeg virkelig ikke problemet. De fleste barn forstår hvis noen forklarer ordentlig hva som skal skje og hvorfor.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes på en måte det er litt drøyt, men likevel ikke. Hvis ikke barn sjekkes er det jo fritt fram for terrorister og smuglere på flyplasser. Jeg synes damen som sjekket dette barnet var profesjonell, og hun forklarte hele tiden hva hun gjorde. Jeg skjønner at jenta kanskje ble litt redd og engstelig, derfor er det viktig at man forklarer hva som kan foregå på flyplasser og snakke om opplevelsen etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo bruke barn til å smugle ting med, så det er vel sånn det er blitt med dagens terrortrusler. Så lenge man bruker litt tid til å forklare barnet at det ikke er farlig osv tror jeg ikke de får noen varige men.

Skrevet

Hva var det å rase over? Jeg kan ikke se at hun som utførte jobben gjorde noe kritikkverdig. Jeg vil tro at den største årsaken til at jenta begynte å gråte var foreldrenes reaksjon på episoden.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt å bli tatt sånn på av fremmede nå, og kan ikke tenke meg til hvor ekkelt jeg ville ha syntes det var da jeg var 6.

Jeg synes det er trist at det har kommet til dette, men allikevel skjønner jeg at det kanskje må være sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene er pr-kåte nek. Er de så livredde for å gjennomgå sikkerhetskontroll kan de heller avstå fra å reise med fly.

• Liker 15
Skrevet

Herlighet, alt man skal reagere på :filer: Det der så da helt ryddig ut, og jeg kan virkelig ikke se for meg at jentungen fikk noen traumer av dette.

Skrevet

Herlighet, alt man skal reagere på :filer: Det der så da helt ryddig ut, og jeg kan virkelig ikke se for meg at jentungen fikk noen traumer av dette.

Nei, iallfall ikke _før_ foreldrene syntes det var verdens undergang. ;)

• Liker 7
Skrevet

Det ikke til å stikke under en stol at enkelte foreldre bruker barna sine til litt av vert. For eksempel å stjele.

Hvorfor skulle ikke barna bli kroppsvisitert?

4 åringen til min venninne holdt glad hendene sine til side. (var glad over at hun ble behandlet på samme måte som mamma)

Skjønner ikke hvorfor foreldrene raser? Det reagerer jeg på.

Innbiller meg at foreldrene er noen hypokondere som tror alle er pedofile.. Kommer ikke på noen annen grunn for foreldrene og oppføre seg slik?

Skrevet

Hvorfor kunne ikke foreldrene bare si rolig "dama må sjekke alle før de går om bor i flyet" eller lignende..

Dama var ryddig og ok.

Når det er sagt så er det ikke så mye poeng i sjekke om en vet at en gruppe får gå fri...

"- Unnskyld, mamma, jeg vet ikke hva jeg har gjort for noe galt, sa datteren "

jeg ville bare sagt "du har ikke gjort noe galt de sjekker at folk ikke tar med noe ulovlig på flyet, det var jobben til dama:)" (sakt det rolig da)

• Liker 2
Skrevet

Her lager foreldrene storm i vannglass!

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke dette var noe å reagere på i det hele tatt! Vi vil jo alle at det skal være trygt å fly.

For noen hysteriske foreldre. Jenta så jo ikke redd ut i det hele tatt i den videoen der hun blir undersøkt, så foreldrene må ha skremt henne opp etterpå. :roll:

Da jeg leste overskriften trodde jeg hun hadde blitt kroppsvisitert på ordentlig, type uten klær og alt.

:fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hysteriske foreldre. Så lenge foreldra forklarer kvifor dette er nødvendig, vil ungane tenkje at dette er heilt greit, sjølv om det sikkert ikkje er moro.

Viss ungar aldri skulle bli kroppsvisitert, hadde det jo åpna for misbruk av ungar til smugling og diverse anna ulovlegheitar.

• Liker 3
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Vel du vet mennesker gjørt alt for litt oppmerksomhet

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også det er foreldrenes reaksjon som gjorde jenta fortvilet. Og om det ikke var foreldrenes skyld så kan man uansett ikke argumentere med at barn må slippe unna kontroll. Det får bli foreldrenes ansvar å forklare barnet hvordan ting foregår i en sikkerhetskontroll. De kunne jo selv bedt om å få snakke med datteren før visiteringen for å forklare henne hva som skulle skje og at det var helt ok.

Det er litt typisk at man vil ha en syndebukk å skylde på når man føler seg utilstrekkelig selv. Foreldrene burde heller tatt dette som en lærepenge i forhold til det å forberede datteren på livet i verden utenfor hjemmets fire vegger.

• Liker 2
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Det jeg syns er drøyt, er at jenta på dette tidspunktet allerede har gått gjennom kroppscanner uten at det har dukket opp noe mistenkelig. Hadde det vært noe der som gjorde at visitering ble nødvendig er det en annen sak, men her hadde det ikke dukket opp noe mistenkelig. Da er hele denne prosedyren unødvendig, og noe de strengt talt burde unnlatt.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg er samd, dette var heilt greitt, og ho som kontrollerte ungen var jo utruleg grei, tok seg god tid, forklarte kva ho gjorde og var roleg og tydeleg. La også merke til at ho brukte baksida av handa og fortalde det til ungen då ho sjekka buksebaken. Eg var faktisk litt imponert over kor grei ho var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...