Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en kake som jeg vil trekke med marshmallow fondant og har et par spørsmål. Jeg vet det er smørkrem som er vanlig å ha under, men jeg tenkte å ha fudgekrem, så er det noen typer fyll som får mmf til å svette eller smelte? Kan mmf fryses, at jeg kan trekke kaken før jeg fryser den eller burde jeg vente med det til den skal brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skal lage en kake som jeg vil trekke med marshmallow fondant og har et par spørsmål. Jeg vet det er smørkrem som er vanlig å ha under, men jeg tenkte å ha fudgekrem, så er det noen typer fyll som får mmf til å svette eller smelte? Kan mmf fryses, at jeg kan trekke kaken før jeg fryser den eller burde jeg vente med det til den skal brukes?

Jeg har brukt mange forskjellige typer krem under MMF, pisket krem, jorbærkrem, sjokoladekrem, ostekrem og smørkrem. Den som smelter MMF kjappest er egentlig pisket krem.

Sørg bare for å ikke ha lokket for tynt så går det sikkert bra.

MMF er holdbart i mange uker i kjøleskap, så jeg ville heller pakket det inn i en pose ellerplastfolie som ikke slipper til luft og lagt i kjøleskap enn å legge i fryser.

Endret av Dark Star
Skrevet

Takk for svar. Da prøver jeg med fudgekremen min. Når det gjelder frysing så tenkte jeg på om det gikk å trekke kaken med mmf for så å fryse den. Men tenker kanskje jeg fryser kaken med krem og kjevlerferdig et lokk jeg kan legge på når jeg har tint den, det må vel funke?

Skrevet

Takk for svar. Da prøver jeg med fudgekremen min. Når det gjelder frysing så tenkte jeg på om det gikk å trekke kaken med mmf for så å fryse den. Men tenker kanskje jeg fryser kaken med krem og kjevlerferdig et lokk jeg kan legge på når jeg har tint den, det må vel funke?

Det funker sikkert. Jeg er redd for at en ferdigtrekt kake vil svette mer enn om du legger på lokket etter du har tatt opp kaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...