Gjest baben Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Lurer på om jeg kan ha pollenallergi. Klør en del i øynene og de renner litt når jeg er ute. Men har også fått litt dårligere syn de siste dagene, litt vanskeligere å se ting klart enn det er vanligvis. Lurer på om det kan være fordi jeg kanskje har pollenallergi? Er det vanlig å få litt rart syn når man har pollenallergi? Moren min og broren min har pollenallergi, så er ikke så rart om jeg har det og. Skal bestille en legetime men ville bare spørre om det med synet her
Gjest idakaroline Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 (endret) Har pollenallergi selv, men jeg kan ikke si at jeg har hatt trøbbel med synet. Øynene mine klør, blir røde, svir og renner som bare det. De føles kanskje litt slitne og hovne også. Har du prøvd å ta allergimedisin? Selv fungerer jeg ikke uten allergimedisin på denne tiden av året. Kutter jeg den ut, føles det som at jeg har fått en svært kraftig influensa. Tror nok du gjør lurt i å dra til legen, da får du bekreftet om det er allergi eller om det kan være noe annet! Endret 14. april 2011 av idakaroline
Antlers Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Ja, jeg ser knapt nok hvor jeg går i de verste periodene. Det er litt forskjell på hvordan man reagerer. Min far som er allergisk mot de samme tingene er mer plaget med konstant nysing og pusteproblemer. For meg er det rennende og hovne øyne som er mest plagsomt.
Pingting Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Er liksom veldig sliten i øynene. Akkurat den kjenner jeg igjen. Jeg klør mye i øynene når jeg reagerer, og hvis jeg klør tilbake (hehe) så blir det verre, og med svie og tørre øyne - og av og til litt grøtete syn. Om du har det tilgjengelig kan du prøve å dryppe med saltvannsdråper, det lindrer ofte litt synes jeg.
Gjest baben Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 (endret) Tror jeg har allergidråper, fra apoteket. Vet ikke om de er for Pollenallergi akkurat da, men. De funker kanskje på alle allergier? Edit: Er visst øyedråper mot pollenallergi jeg har Da bruker jeg dem hvis det blir ille. Og bestiller meg en legetime etter hvert.. Endret 14. april 2011 av baben
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Jeg har i år fått litt slik at det dugger på øyet nå i år og blir uklart på øynene innimellom. Dårlig forklart men først så trodde jeg at jeg var begynt å se dårligere. Er veldig plaget med allergi men hadde ikke hatt slik at det har dugget på øynene før.. Men det var pga allergien. Jeg verken klør eller svir på øynene. Er det allergi kan det variere hvilket øye en har det på, og om en har det.. Da plagene kan varier mye fra dag til dag om det regner eller om det er sol. Regner det så faller pollenet mer ned mot bakken og det blir ikke like mye pollen i lufta. Er det varmt slipper trærne ut mer pollen.. Med allergi så er det også slik at det varierer hvilke plager en får, en kan være lite allergisk og få øyner som hovner opp masse, og være veldig allergisk uten og ha noen plager på øyner men slite masse med og puste for eksempel. Jeg håper du ikke har allergi for jeg hadde normal allergi men har de siste årene blitt ekstremt plaget. Her kan du lese mer og vanlige allergi symptomer: http://www.lommelegen.no/321628/allergisymptomer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå