Gå til innhold

Er det slik?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Så på tv her forleden; det ble sagt at elastiske klær ikke skulle brukes skyllemiddel på, for da forsvant elastikken fortere og plaggene ble uformelige og stygge. Dette har jeg ikke hørt før. Noen erfaringer om dette der ute? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt riktig - og derfor skal man ikke bruke skyllemiddel på strech-olabukser f.eks - da blir de nemlig fortere slaskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er sikker på at det finnes mye som ikke alle vet av råd og vink. Det burde finnes en "hvordan vaske tøyet" -bibel på markedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er sikker på at det finnes mye som ikke alle vet av råd og vink. Det burde finnes en "hvordan vaske tøyet" -bibel på markedet. :)

Helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med eddik? Jeg bruker av og til eddik som skyllemiddel. Blir det feil også?

Nei, det går helt fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir de ikke stive da? Jeg synes at når jeg ikke bruker skyllemiddel og ikke bruker tørketrommel, så blir alle klærne litt stive og ubehagelige. For tørketrommel ødelegger vell også elastiske klær, har jeg lært?

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir de ikke stive da? Jeg synes at når jeg ikke bruker skyllemiddel og ikke bruker tørketrommel, så blir alle klærne litt stive og ubehagelige. For tørketrommel ødelegger vell også elastiske klær, har jeg lært?

Jo, men det er en vanesak. Eventuelt kan du ha i en skvett hvit eddik i stedet for skyllemiddel. Jeg bruker bare eddik nå, ikke tøymykner eller skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nøyaktig femten minutter siden fortalte jeg min samboer at jeg syntes buksene mine var blitt så slaskete.

Takk for løsningen! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye eddik skal man ta i? Dette hørtes kjempelurt ut :husarbeid:

Samme mengde som du ville brukt av skyllemiddel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...