Lyra Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Jeg har ei pusefrøken jeg er veldig glad i og ville ikke bytte henne ut for alt i verden. Men av og til går hun meg til de grader på nervene, og nå for tiden er nok også hormonene litt i ulage etter at jeg fikk baby i januar. Tidlig tidlig i morges vekket hun meg ved å stå ute og remje, måtte pent stå opp og slippe henne inn for å få sove... Men står hun ved døra? Neida, hun står på andre siden av huset så jeg må stå og rope etter henne, selv om hunn alltid går inn og ut hoveddøren.... Her en natt fikk hun være inne, så våknet jeg av at hun herjet i gangen. Hva herjet hun med? Jo,posen med sløret mitt i (opprinnelig verdt 2500 kr), Hun hadde åpnet døra til rommet brudekjolen henger i, kommet seg opp i hylla der sløret lå og dratt det med seg ut i gangen for å leke med det. Når hun gjør noe for første gang og får kjeft for det er det stor stas å gjenta det: ligger på stellebordet, går på bordene, går inn på soverommet osv. Hun har en tendens til å angripe meg: hun får da kjeft og straffer meg da ved å angripe meg enda mer. Er denne jeg er litt redd for etter hvert som vesla blir større... Vi holder stuedøra lukket på kalde dager, da skal hun ut i gangen, inn i stua, ut i gangen, inn i stua osv... Dette driver hun ikke med når døra er åpen. Hun er så himla skvetten. Hun kan sitte og kikke på meg, og set at jeg setter meg på huk kan være nok til at hun hopper himmelhøyt og spurter i motsatt retning. Hun ernok litt miljøskadet siden hun ble litt herjetmed og fikk mye kjeft for ingenting i første hjemmet sitt, og fikk en del bank av katten vi hadde fra før av da hun flyttet inn til oss. Men vi menneskene som bor her har aldri gitt henne noen grunn til å frykte oss på noen måte. Det var en liten utblåsning om kattefilla mi... Hun er umulig og sær, men kjempegod allikevel, kommer og skal kose og legger seg da pent ved siden av baby på fanget:) Noen flere som av og til blir irriterte på dyrene sine og vil blåse ut?
Capricorn Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Neida, du er ikke alene. Hun høres ut som min gutt som kan gå meg på nervene noen ganger. Jeg kan virkelig kjenne det koker, så provosert klarer han å få meg Alt han ikke får lov til, SKAL han selvfølgelig. I tillegg er han slem med meg og det virker som han syns det er veldig morsomt. Heldigvis har han masse sjarm og noen utrolig herlige sider som gjør at han er den beste pusen i verden Siden hun legger seg ved siden av babyen så virker det som hun godtar den. Selv om min kan være "voldelig", så er han alltid snill med barn.
Lyra Skrevet 14. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2011 Ja, det virker som om hun godtar babyen. Hun kikker alltid opp i vuggen for å se om hun ligger der når hun går forbi. Er den tom går hun videre, er baby oppi blir hun sittende å kikke 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Høres ut som om hun kjeder vettet av seg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 1. Dette er DYR, ikke mennesker med en agenda. 2. Alle dyr og spesielt unge dyr trenger stimuli, understimulerte dyr gjør mye rart og har mye energi. 1
Capricorn Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 (endret) 1. Dette er DYR, ikke mennesker med en agenda. 2. Alle dyr og spesielt unge dyr trenger stimuli, understimulerte dyr gjør mye rart og har mye energi. Tja... Hva foreslår du at man gjør med det? Min katt kan være ute så mye han vil. Har fine områder å jakte og leke i selv om han ikke kommer hjem med noe. Det er også masse katter som han holder seg sammen med. Inne har han allverdens leker og kloreting. Prøver stadig å leke med han, men det syns han er kjedelig. Stort mer enn dette kan jeg ikke gjøre for at han skal ha det bra. Endret 14. april 2011 av capricorn74 3
Lyra Skrevet 14. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2011 Så å ligge og sove på stellebordet er et tegn på at hun kjeder seg? At hun står ute og mjauer på feil side av huset er et tegn på understimuli? Rart.... 1
Schadenfreude Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Du har en katt som faktisk oppfører seg som en katt. Ingen av de hendelsene du forteller om høres for meg ut som noe utypisk kattete. Katter liker seg i høyden, der har de oversikt over hva som foregår. Det er derfor katten hopper opp på bordet, i hyller og lignende. Antagelig også stellebordet, som sikkert er mykt og deilig å ligge på i tillegg til å være i fin observasjonshøyde. Det høres heller ikke ut som katten din "angriper" deg i aggresjon, men at hun vil leke. Dette er rene pøbelstreker, som du enten kan ignorere eller distrahere dyret fra ved å finne frem et eller annet katten kan jakte litt på (leke, ball, sammenrullet godteripapir o.l) Lukkede dører er ikke så morsomt for puser. Det betyr at det er noe bak døra som ikke kan utforskes før menneskene åpner døra. Dette oppnås best ved å krafse febrilsk på døra, dette er nemlig oppførsel menneskene irriterer seg over og derfor åpner døra for å slippe å høre på mer krafsing. (Tilleggsinformasjon: skyvedørsgarderober og katter funker inmari dårlig - de krafser til de får dyttet dørene åpne nok til å klemme seg inn. Og hvis menneskene ikke har fått med seg at kreket har kreket seg inn i skapet og lukker det, følger desperat remjing fra innsiden til pusen slipper ut.) Jeg har også en rar pus som ikke er spesielt intelligent til tider. Og ja, den kan drive oss til vanvidd innimellom, men så er den ganske så nusselig andre ganger. Som for eksempel når den kommer løpende når vi kommer hjem. Eller at den sier i fra når den må spy opp en hårball (ja, kreket har et eget "jeg må spy"-mjau). 3
Lyra Skrevet 14. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2011 Jeg sa vel heller ikke at jeg trodde noe av det hun gjorde var unormalt for en katt, men jeg kan irritere meg over det allikevel. Samboeren min gjør også mange menneskelige ting som irriterer meg :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 Så å ligge og sove på stellebordet er et tegn på at hun kjeder seg? At hun står ute og mjauer på feil side av huset er et tegn på understimuli? Rart.... Tenkte mer på det at hun drar ting ned fra hyllene for å finne på noe. At hun er i andre siden av huset kan være fordi hun vil ha deg opp av sengen. Slik mine oppfører seg når de kjeder seg ihvertfall.
Gjest stillness Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Joda,jeg kan bli irriterte på dem.Har to katter og noen ganger gjør de ting som virkelig irriterer meg.Kloring på møbler og gardiner er nok på toppen av listen. Lillepusen min er jo voldsomt nysjerrig av seg + at hun elsker alle plasser som er litt høyt oppe.Noen ganger river hun jo ned ting mens hun driver med utforskingen sin og da blir jeg litt irritert,men er bare sånn hun er.Vi er begynt å bli litt mer forsiktige med hvor og hvordan vi setter ting Krafsing og kloring på dører kjenner jeg også igjen og er en dør lukket så må de bare klore på den helt til en av oss lukker den opp.. Men har lært meg å godta litt mer at pusen liker seg på steder høyt opp,men kjøkkenbenken er fortsatt fy Er ikke irritert lenge for de gjør ikke det for å irritere,de gjør det fordi de er katter.Dessuten er det jo umulig å være irritert når de er så kosete,søte og morsomme
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 hehe, har 4 katter som jeg blir hysterisk lei og sliten av innimellom Må innrømme at jeg må sitte på hendene innimellom for ikke å nagle tak i de Synes katten din høres ut som en helt normal katt
Katrinepus Skrevet 17. april 2011 #13 Skrevet 17. april 2011 Det går i det samme her Krafsing på dører (eller hoppe opp og henge i dørhåndtaket for å åpne døren, for vi låser nå nemlig soveromsdøra om natten), inn og ut og inn og ut uten mål og mening, kvessing av klør på min altfor dyre sofa (jada, min skyld ), biting på tær som stikker litt utafor dyna, konstant mas om kos eller lek eller dør som skal åpnes. Men så er hun så søt også! Alltid kommer og hilser på meg når jeg kommer hjem, alltid innom og koser med meg om morran før hun forsvinner ut, elsker å sitte vakt når jeg dusjer på badet, superstolt og flink jeger som stadig er hjemom med nytt bytte for å vise mor, og synes det egentlig er best på armen til mor, men ikke på fanget. Hun er jo lille babyen min!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #14 Skrevet 17. april 2011 Å lese denne tråden gjorde kattesavnet mitt enda større... Katter er selvhøytidelige, rare, sta, arrogante, sofistikerte men også dumme dyr. Og alt dette er med på å gjøre dem fantastiske (sier ikke at du ikke synes de er fantastiske TS, bare påpeker hvor fantastiske de faktisk er). De kan liksom irritere meg maksimalt, men så etter hvert må jeg bare le av det de gjorde som irriterte meg. De er så fulle av personlighet og det å bli kjent med en ny pus er så herlig. Savner så mine to frøkner som jeg bor så altfor langt unna for tiden.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2011 #15 Skrevet 17. april 2011 Jeg sa vel heller ikke at jeg trodde noe av det hun gjorde var unormalt for en katt, men jeg kan irritere meg over det allikevel. Samboeren min gjør også mange menneskelige ting som irriterer meg :gjeiper: Da synes jeg du kvitter deg med både katta og samboer 1
Trulte:-) Skrevet 18. april 2011 #16 Skrevet 18. april 2011 Hei! Nå har jeg lest hele denne tråden, og humret godt. Derfor har jeg veldig lyst til å dele denne linken med dere! Tegneserien "Simons Cat" på Youtube. Hysterisk morsomt, og VELDIG tatt på kornet! Anbefales til alle katteeiere. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #18 Skrevet 18. april 2011 Hehe, ja Simons Cat er morsom. Jeg synes denne er den morsomste, da katten skal vekke eieren.. Det er sa likt min lille pus!
Gjest Silvermist Skrevet 18. april 2011 #19 Skrevet 18. april 2011 Hei! Nå har jeg lest hele denne tråden, og humret godt. Derfor har jeg veldig lyst til å dele denne linken med dere! Tegneserien "Simons Cat" på Youtube. Hysterisk morsomt, og VELDIG tatt på kornet! Anbefales til alle katteeiere. Fantastisk!
Gjest BabyBlue Skrevet 19. april 2011 #20 Skrevet 19. april 2011 Høres ut som en understimulert og litt trist katt. Min var også sånn før han ble utekatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå