Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så oppgitt over meg selv.

Før dere slenger masse dritt til meg så vil jeg si at JA, jeg vet det er egoistisk, jeg vet det er dårlig gjort, jeg vet det er galt!

Jeg har et problem med at jeg for ofte faller for fristelser. (Ikke flere ganger i måneden liksom, men type en gang i året? Har IKKE vært utro så ofte, men fristelsene kommer.) Nå har det skjedd igjen. Ble kjent med en fyr, og veldig betatt, klarer ikke tenke på noe annet. Har ikke truffet ham "sånn", bare flørtet på chatt og telefon. Jeg er i et forhold som har vart i 9 år. Er i forholdet fordi jeg er glad i han, og fordi det føles trygt.

Denne andre fyren kommer med komplimenter og jeg faller fullstendig. Har så lyst til å treffe han, og hadde jeg gjort det, hadde jeg ikke klart å stå imot. Det vet jeg. Jeg har alltid vert sånn, helt siden jeg var 13 år. Når en kjekk, snill mann gir meg positiv oppmerksomhet faller jeg pladask og tenker ikke på noe annet. Da jeg var yngre byttet jeg kjæreste OFTE, alltid jeg som gjorde det slutt. Tenkte jeg ville stikke før jeg ble såret. Hva skal jeg gjøre? Denne nye "interessen" er snill og utrolig flott å se på. Jeg burde jo være fornøyd som har en snill mann og et greit liv, men sånn er det ikke.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo falt pladask for han!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du liker sikkert følelsen av å være forelsket. Var sånn selv når jeg var yngre, hadde mange kjærester og var forelsket støtt og stadig. Det var jo fantastisk deilig å føle at man svevde på en rosa sky.

Kanskje forholdet du er i ikke er tilfredsstillende nok for deg og du trenger noe mer eller annet å bryne deg på. Du blir nok voksen en gang du også.

Gjest Fikira
Skrevet

Kanskje du skulle slutte å søke bekreftelse fra alle menn som er villig til å gi deg det?

Du er ikke utro ofte...BARE en gang i året?

Herregud...skjerp deg, kvinnfolk.

• Liker 4
Gjest Heloise
Skrevet

Å forelske seg i forelskelsen er noe sikkert mange sliter med. Men du må begynne å ta deg selv i nakkeskinnet. Hadde du likt om mannen din drev med det samme bak ryggen din? Du har vel det du vil ha hos mannen din, er ikke det nok for deg?

• Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Å forelske seg i forelskelsen er noe sikkert mange sliter med. Men du må begynne å ta deg selv i nakkeskinnet. Hadde du likt om mannen din drev med det samme bak ryggen din? Du har vel det du vil ha hos mannen din, er ikke det nok for deg?

Du har ikke så mange andre valg enn å enten:

1. Fortsette forholdet med kjæresten din, og bryte kontakten med denne nye mannen for at "forelskelsen" for han skal forsvinne.

2. Gjøre det slutt med kjæresten din, og være fri og frank. Dvs. fløre rundt, og gjøre hva du vil.

3. Eller så kan du være ond! (anbefaler deg IKKE dette). Ha kjæresten din, og være utro med andre bak hans rygg. (pose og sekk).

Pick your choose!

Gjest Jentehumor
Skrevet

vet typen din om dette?

Ellers kan det jo være godt å prate med noen om dette, lære litt av andre osv :)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan en kan ønske sex med et annet menneske når en er i forhold, heller ikke sex. Har vært forelsket mange ganger, men jeg har aldri drømt om sex og elskov med den jeg har vært forelsket i. Når jeg tenker meg om må de som fristes av sex med en annen person når de er i forhold ha et rimelig rart syn på sex. Tror ts har hatt litt for mange tidligere sexpartnere.

Skrevet

Ble kjent med en fyr, og veldig betatt, klarer ikke tenke på noe annet. Har ikke truffet ham "sånn", bare flørtet på chatt og telefon.

Hvorfor oppsøker du sånne steder når du vet hvor lett du forelsker deg for andre enn samboeren din?

Når det er sagt; du må velge! For samboeren din fortjener i hvert fall ikke et sånt liv.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du enten har så store problemer med selvbildet at du må ha konstant bekreftelse (og da burde du søke hjelp) eller at du egentlig ikke bryr deg om kjæresten din, men bare er sammen med ham av gammel vane (og da burde du gjøre det slutt).

Er det første alternativ som er tilfellet, så søk hjelp.

Er det andre alternativ, så lurer jeg litt på hva du mener gir deg rett til å kaste bort flere år av livet til en hyggelig mann? Gjør det slutt og la ham finne noen som setter pris på ham.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du vil fortsette med kjæresten din, bør du tenke nøye gjennom hvordan du kan være proaktiv i fremtiden, og lag noen "kjøreregler" for deg selv.

Du har selv funnet ut av at dette er et mønster for deg. Viktig at du dreper betattheten/forelskelsen helt i starten. Eks er du på byen og en fremmed mann tar kontakt med deg, ikke snakk og bli kjent med ham. Er du ute med venninnene dine, hold deg til dem, og er du ute med kjæresten din, så gi all din oppmerksomhet til ham. Ikke gi ut tlfnr, mailadr, legge til på face osv, bare kutt kontakten helt fra starten. Det samme gjelder dersom noen gir deg et flørtende blikk også, det er bare å se vekk.

Dersom en mann gir deg komplementer, helt ærlig, tror du ikke kjæresten mener nøyaktig det samme? Dersom du er "avhengig" av komplementer/bekreftelse, så fisk heller litt komplementer hos kjæresten din. MYE bedre det enn å være utro! Nå har du jo bevist for deg selv at du er attraktiv for andre menn også, nå må du bestemme deg for at nok er nok. Nå må bør du virkelig kutte ut andre menn på den måten eller gjøre det slutt med kjæresten din.

Hadde kjæresten din funnet ut at du var utro og har flørtet med andre menn bak ryggen hans, så er det ikke sikkert at han vil være sammen med deg lengre. Dermed bruker du ham bare slik som du holder på nå.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faller ikke for fristelsene ved å tenke på at jeg aldri, aldri ville risikert å miste verdens beste mann som venter hjemme. Tanken på å skulle såre ham, og miste respekten for meg selv ved å gjøre noe slikt byr meg imot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg faller ikke for fristelsene ved å tenke på at jeg aldri, aldri ville risikert å miste verdens beste mann som venter hjemme. Tanken på å skulle såre ham, og miste respekten for meg selv ved å gjøre noe slikt byr meg imot.

:Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vil fortsette med kjæresten din, bør du tenke nøye gjennom hvordan du kan være proaktiv i fremtiden, og lag noen "kjøreregler" for deg selv.

Du har selv funnet ut av at dette er et mønster for deg. Viktig at du dreper betattheten/forelskelsen helt i starten. Eks er du på byen og en fremmed mann tar kontakt med deg, ikke snakk og bli kjent med ham. Er du ute med venninnene dine, hold deg til dem, og er du ute med kjæresten din, så gi all din oppmerksomhet til ham. Ikke gi ut tlfnr, mailadr, legge til på face osv, bare kutt kontakten helt fra starten. Det samme gjelder dersom noen gir deg et flørtende blikk også, det er bare å se vekk.

Dersom en mann gir deg komplementer, helt ærlig, tror du ikke kjæresten mener nøyaktig det samme? Dersom du er "avhengig" av komplementer/bekreftelse, så fisk heller litt komplementer hos kjæresten din. MYE bedre det enn å være utro! Nå har du jo bevist for deg selv at du er attraktiv for andre menn også, nå må du bestemme deg for at nok er nok. Nå må bør du virkelig kutte ut andre menn på den måten eller gjøre det slutt med kjæresten din.

Hadde kjæresten din funnet ut at du var utro og har flørtet med andre menn bak ryggen hans, så er det ikke sikkert at han vil være sammen med deg lengre. Dermed bruker du ham bare slik som du holder på nå.

Lykke til!

TS her. Takker for bra svar. Jeg burde virkelig drepe betattheten i begynnelsen slik du sier. Har sikkert dårlig selvtillit, for det føles jo SÅ godt å få komplimenter/bli flørtet med. Får en følelse som jeg kanskje er blitt litt avhengig av.

Når det gjelde mitt forhold til samboeren så er han en ganske "kald" person. Jeg er glad i ham, men det kjennes mer ut som en venn. Ikke noe "lidenskap", og det er vel den lidenskap-følelsen jeg føler jeg trenger. Vet jo at forelskelses-følelsen går over etter en tid, men det er bare så himla godt å ha den følelsen en periode...... Trenger vel hjelp, kanskje siden det alltid har vært sånn og siden jeg nå er godt over 30, men det er så flaut. Være forelska i forelskelsen liksom....

Skrevet

fristelser finnes overalt. men jeg tenker på hva jeg kan miste, at jeg ville såret han og hvor jævli dårlig samvittighet jeg ville fått. jeg ville ikke risikert forholdet mitt for en fling.

når det er sagt, da jeg var yngre og hadde samboer falt jeg for fristelsen selv. men forholdet mitt var dødt og jeg flyttet ut kort tid etter. den gang satte jeg meg i en fristelsesituasjon jeg trodde jeg kunne takle men som endte galt. det har jeg lært av.

selv om forholdet var dødt mellom oss så var samvittigheten helt forjævli. i tillegg se han ha det så vondt,, neihuff, aldri mer.

Skrevet

Jeg har den innstillingen at jeg ikke gjør noe, som jeg ikke hadde likt at kjæresten min hadde gjort!

Jeg hadde ikke likt at kjæresten min flørtet/ holdt på med noen bak min rygg, derfor gjør jeg det ikke heller! :nei:

Skrevet

Jeg faller ikke for fristelser rett og slett fordi det er ingen som kan måle seg opp mot min samboer. HAr funnet den perfekte mannen for meg som jeg fortsatt er head over hills forelska i <3 Jeg ville aldri satt på spill det vi har for en flørt. Han betyr verden for meg, og bare tanken på å såre han er forferdelig.

Skrevet

Det er ingen andre enn min kjære som frister. Enkelt og greit.

Skrevet

En setning som faller meg inn er; you got to stand for something or you'll fall for anything..

Du kan selvsagt selge deg selv billig for smiger å være litt løsaktig, spille et spill som dydig på den ene siden og tramp på den andre og alt det der, eller du kan gro litt integritet og på den måten stå for den du er - altså enten er du den trofaste typen som er glad i noen liksom, ferdig med det - eller du er den typen som IKKE evner være trofast og står for det åpent og oppriktig (og risikerer miste det du har selvsagt)

Men å falle for smiger og forvente at mannen din ikke skal finne det ut eller ha det vondt av den grunn fordi det "bare" skjer en sjelden gang syns jeg er en lite tiltrekkende egenskap og jeg regner med du ikke ville likt det noe særlig om det var den andre veien rundt heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...