Gå til innhold

Sengetøy i tørketrommel...

Fremhevede innlegg

Gjest Abelone
Skrevet

Jeg mener bestemt at sømmene på sengetøyet mitt går lettere sund nå som jeg bruker tørketrommel... Noen andre som har erfart det? I dag har jeg sittet og sydd sammen sunde teppentrekk som dyna har ramlet ut av 10000 ganger. Endelig gjort det! "Det skjer ikke noe før du begynner...."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart! I tørketrommelen vert jo sengetøyet kasta rundt, medan dei på ei snor berre heng heilt i ro... Klart dei vert meir slitne! Det er liksom prisen å betale når ein brukar tørketrommel - same kva det er ein tørkar.

(Har ikkje trommel sjølv altså (sverger til ute-/stativtørk), men mamma har. Ho klagar på det same - handdukane òg vert fort slitne, seier ho - så no tørkar ho berre i trommel når det er uvèr ute...)

Gjest Abelone
Skrevet

Ups, må bare oppklare litt... Jeg mener ikke generell slitasje, men at sømmene rakner lett. Akkurat som om de blir morkne.. Det blir ikke hull i selve sengetøyet, altså, men sømmene rakner som .... fot i hose. eh, nei; som kniv i mykt smør.... :evil: ja, ja, iallefall rakner de lett!

Skrevet

...som knott i ost kanskje? :ler::ler:

Eg skjønar. Men det vert større slitasje over det heile, men tråden i saumane er vel tynnare og skjørare enn stoffet sengetøyet er laga av, då? Så lenge du ikkje brukar ein eller annan form for kjemikalier, er det vel ingen grunn til at saumen skal morkne på annan måte...?

Skrevet

Har ikke tenkt over det - men jeg bruker som regel bare trommel littegran for å få sengetøyet varmt. Da blir det mykere og tørker kjappere på snora...

Suz

Skrevet

Jeg hiver alltid sengetøyet i trommelen om vinteren. Det lukter himmelsk å tørke det ute om sommeren så det gjør jeg, men på vinteren blir det trommelbruk. Har ikke merket noe slitasje, men så har jeg baaaare eksklusivt sengetøy i Egyptisk bomull, da... :sjarmor:

Skrevet
baaaare eksklusivt sengetøy i Egyptisk bomull' date= da... :sjarmor:

:o Kakse! :sprettoy:

:ler:

Skrevet

Jeg elsker mitt sengetøy i silke, men det tørkes ikke i tørketrommel 8)

Skrevet

Vi tørker alt sengetøy i trommel og har ikke mer slitt sengetøy enn da vi ikke gjorde det.

Skrevet

Jeg tørker mitt i trommel også, syntes det tåler mye jeg - med tanke på hvor ofte det vaskes og tromles. Ikke har jeg egyptisk bomull heller :wink: holder meg til Høie og Turi form.

Gjest Anonymous
Skrevet

Med to barn og to voksne har jeg aldri hatt tørketrommel i hus og vil heller ikke ha det. Noen skjønner ikke at det går an. Har aldri hatt problemer med å få tørke tøyet. Alltid ute. Uansett vær så har heg hengt på stativ på terassen, men blir det for ille vind/regn har jeg tatt det inn om natten. det har sjelden skjedd.

Tror jeg hare spart klær/penger på dette. For ikke og snakke om strøm i disse tider.

Vi har på jobben og jeg ser hvor det sliter på tøy.Ser bare på gensere hvor ødelagte det blir. Ikke bruker jeg skyllemiddel heller. Mine håndklær er vel så myke som andre sine.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ikke bruker jeg skyllemiddel heller. Mine håndklær er vel så myke som andre sine.

Stryker du deg ihjel du da?? :o :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...