Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanelboller... Nammm

Anonymous poster hash: e751b...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her forleden ble det hjemmebakt pizza. :)

Skrevet

Brownies :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Bananlangpannekake og pizzasnurrer

Skrevet

Kake med rabarbrakompott og kokosmarengs.

• Liker 1
Skrevet

Shortbread! Halvparten med tranebær, halvparten uten.

Skrevet

Kjæresten min bakte gulrotkake.

• 4 uker senere...
Skrevet

Forrige uke ble det M&M cookies, jordbær- og champagne-cupcakes, marengs og rullekake med sitronkrem/lemon curd og jordbærsyltetøy :)

Skrevet

Forrige uke ble det M&M cookies, jordbær- og champagne-cupcakes, marengs og rullekake med sitronkrem/lemon curd og jordbærsyltetøy :)

Hvordan er champagnemuffins egentlig? SMAKER det champagne? Jeg er over gjennomsnittet glad i sprudler, og dette høres interessant ut! :jepp:

På søndag lagde jeg min egen kakekombo som de fleste vil ha når jeg spør hvilken kake de vil ha. Heldigvis er den veldig grei og ikke kjedelig, så jeg blir ikke lei.

Oreobunn + firkløverkrem + suksesskakekrem + vispet kremfløte + frukt/bær = himmelsk. :sikle:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Laget 20 tortillalefser lavkarbostyle. Er så deilig å ha de i fryseren og bare ta opp en når man vil ha

Skrevet

Hvordan er champagnemuffins egentlig? SMAKER det champagne? Jeg er over gjennomsnittet glad i sprudler, og dette høres interessant ut! :jepp:

På søndag lagde jeg min egen kakekombo som de fleste vil ha når jeg spør hvilken kake de vil ha. Heldigvis er den veldig grei og ikke kjedelig, så jeg blir ikke lei.

Oreobunn + firkløverkrem + suksesskakekrem + vispet kremfløte + frukt/bær = himmelsk. :sikle:

Det ble faktisk ganske bra! Gubben mente han nesten merket boblene :jepp: Piskede eggehviter hjelper jo på luftigheten og :) Og smaken var der, mye som ettersmak :)
Skrevet

Laget 20 tortillalefser lavkarbostyle. Er så deilig å ha de i fryseren og bare ta opp en når man vil ha

Oppskrift? :)

Skrevet

50-60 nystekte sveler ligger nå på kjøkkenbenken til avkjøling. Mmmmm....

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Oppskrift? :)

80 g mandelmel (evt 30 g kokosmel)

4 - 5 ss fiberhusk

2 ts bakepulver

1 ts salt

2 egg (4 dersom du bruker kokosmel)

1 ½ dl kokende vann

Bland sammen alt det tørre.

Ha i eggene, og bland de godt inn med en håndmikser, eller bruk kjøkkenmaskin.

Ha i det kokende vannet, og fortsett å blande godt. I starten ser deigen ganske flytende ut, men etter et par minutter med kraftig blanding blir det en smidig og god deig.

Del deigen i 10 biter. Trykk ut deigen til lefser. Jeg la deigen mellom to bakepapir, og kjevlet den ut så tynn som mulig. For å få lefsene over på stekepannen rullet jeg de rundt en ”lefsepinne”, og la de i pannen. Deigen er seig og god å jobbe med, og holder fasongen godt. Revner lefsene er det enkelt å ”lappe” de sammen igjen.

Stek lefsene i stekepanne eller på en takke på middels til sterk varme.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...