Gå til innhold

Å veie seg på kvelden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjøpt meg ny vekt etter min forrige ble ødelagt for fire uker siden, da jeg var på middag hos moren min i dag, lånte eg hennes litt.

Jeg begynte å trene kondisjon for 6uker siden og la om kostholdet mitt så jeg holder 1500kcal, sist jeg veide meg viede jeg 64. (veide på morgenen)

I dag trente jeg 45min på tredemølle, før jeg tok middag hos moren min hvor det ble to tallerkner med Wok og to små naan brød.

Her hadde jeg på meg klær og var veldig mett, og det var kvelden... veide meg og vekten viste 67,8... :kjefte:

Kan klærne og maten utgjøre nesten 4kilo? :sjenert:

Jeg har jo trent 4-5ganger i uken på crosstrainer og tredemølle...

Har jeg eventuelt gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også mensen nå, på min første dag, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å veie seg om morgenen før frokost hver gang. Ukene før og under menstruasjon holder man gjerne litt ekstra vann, noe som gir utslag på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man f.eks drikker 0,5 l vann, så har man jo plutselig gått opp en halv kg. Jeg veier mye mer på kvelden enn morgenen, det ideele er å veie seg om morgen (før frokost, etter dobesøk). Mensen har også masse å si, jeg kan gjerne gå opp 1-3 kg de to første dagene. Så ingen grunn til bekymring =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk vekt som mål!

Om du skal bruke vekt, så må du alltid veie deg ved de samme tidspunktene og med de samme forholdene. Derfor anbefaler en å veie seg om morgenen etter man har vært på do.

Da er kroppen stortsett tømt for tom bagasje og man er ikke full av vann.

Så kommer neste punkt. Vektnedgang/økning fra en vekt til en annen blir dumt å veie. Du må alltid bruke den samme vekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det store ulikheter mellom nøyekatigheten på ulike vekter, så det kan være at din eller din mor sin vekt ikke er helt nøyaktig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som de andre her sier, morgenen er best å veie seg.

Regner med at du fikk i deg en del vann under treningen du gjorde før middagen, også fikk du i deg mat og kroppen din holder nok på vann pga mensen. Nesten litt grusomt å veie seg i en slik tilstand!

Skjønner jo godt at du reagerer, men tror nok ikke du skal tenke mye på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

for ikke å snakke om underlagets effekt på forskjellige vekter, selv hadde jeg en vekt som viste ett tall på ene gulvet og et annet tall på et annet gulv. Akkurat det testet jeg selv ut etter å ha lest om problemet.

Vektsvingninger er veldig normalt, og faktisk kan man se høyere tall på vekten mens man har tapt fett (slanket seg) og i motsatt fall kan vekten lyve og lede oss til å tro at vi har gått opp i vekt, mens virkeligheten er at man har mindre fett på kroppen. Så slår begge veier det der med at vekten kan lyve.

Kroppen binder til seg større eller mindre mengder vann (dette er uvesentlig for slankesuksessen) og man kan ha forskjellige mengder mat i tarmsystemet fra eller til for å nevne noe...

Så er ingenting du skal legge all verden i dette, se utviklingen over tid du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier så bør du ikke være så opptatt av vekta. Viktigere er figuren din. Du har sikkert fått litt mere muskler også og de er jo som kjent tyngre enn fett men tar seg jo bedre ut. Bare fortsett på samme vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 61-62 kg på badevekten hjemme og hos bestevenninna mi(sånne gammeldagse med pil). Hos min mors digitale vekt veier jeg 65!!! Det er nedtur det:p Velger å stole på min og venninna mi si vekt ;)

Mye forskjell på morgen og kveld ja.

Vet liksom ikke hva jeg veier jeg... Et sted mellom 61 og 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei deg om morgenen etter at du har tissa, og det ikke er 5 dager siden du gikk på bomme-lom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for bommelom :fnise: er det jo vanlig å gjøre daglig, jeg bommelommer :fnise: 2-3 ganger daglig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier så bør du ikke være så opptatt av vekta.

Vekta kan man bry seg om hvis man skal konkurrere i noe som har vektklasser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier forskjellig utifra de ulike vektene mine, vet ikke hvilken jeg skal stole på. 50 kg, 53 kg, 57 kg! Aner ikke, bryr meg ikke lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for bommelom :fnise: er det jo vanlig å gjøre daglig, jeg bommelommer :fnise: 2-3 ganger daglig :fnise:

forsiktig med at det er normalt daglig, mange har det annehver dag. Selv har jeg kun 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man f.eks drikker 0,5 l vann, så har man jo plutselig gått opp en halv kg. Jeg veier mye mer på kvelden enn morgenen, det ideele er å veie seg om morgen (før frokost, etter dobesøk). Mensen har også masse å si, jeg kan gjerne gå opp 1-3 kg de to første dagene. Så ingen grunn til bekymring =)

Nja, dette stemmer ikke. De testet ut dette på du blir hva du spiser, torr jeg det var, og de skulle spise en quarter pounder for så å veie seg igjen og se om de veide tilsvarene mer. Det gjorde de ikke. Noen gram, men ikke en hel quarter punder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trolltausa

For å svare på spørsmålet ditt først, de fleste veier minst om morgenen, og det kan skille 1-1,5 kg fra morgen til kveld.

Den mest nøyaktige målingen er som sagt om morgenen for de fleste, etter det "obligatoriske" toalettbesøket, men mange velger å veie seg til andre tider.

For meg er det slik at jeg har lavest vekt etter jobben, før middag, siden jeg har en tendens til å holde vann om morgenen.

Når det er sagt, det er i utgangspuntet ikke kiloene som er viktig, men vektens endringer over tid.

Derfor er det anbefalt at du veier deg til samme tid hver gang du veier deg, uavhengig om du veier deg om morgenen eller kvelden.

Endret av Trolltausa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, dette stemmer ikke. De testet ut dette på du blir hva du spiser, torr jeg det var, og de skulle spise en quarter pounder for så å veie seg igjen og se om de veide tilsvarene mer. Det gjorde de ikke. Noen gram, men ikke en hel quarter punder.

Det er jo bare helt feil. Putter du 250gram i deg, så veier du 250gram mer. Rett etterpå. Samme gjelder vann. Drikker du 1 liter vann så veier du 1 kg mer rett etterpå.

Etterhvert vil jo energien gå ut i form av forbruk og fordampning.

Det blir jo det samme som om du balanserer en 1kg bok på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Jeg veier iallefall 1-2 kilo mer på kvelden enn om morgenen...drikker jo gjerne en liter vann og bare middagen veier nok en god halvkilo, og den spises i 19-20 tiden...så ville nok veid meg på morgenen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne variere 3-4kg i forskjell fra morgen/kveld. Drikker mye vann, melk og spiser mye. Melkemannen har jeg blitt kalt, fordi jeg drikker 1l melk til lunch.. :-( drikker alltid 1l til kvelds også... Og kanskje 2l vann på trening, og 1-2 utenom. Point is: ikke rart vekten varierer litt;-) derfor veier jeg meg alltid om morgenen

Endret av Rights
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...