Gå til innhold

Seroquel/Quetiapin: Erfaringer?


Gjest Medisinskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Medisinskrekk

Jeg har fått utskrevet Seroquel (som er det samme som Quetiapin) av psykiater, men her ikke tatt de enda. Jeg er så redd for medisiner. Det står jo en drøss av bivirkninger og advarsler, selv om de fleste er svært sjeldne. Men blant annet står det at man ikke skal ta det hvis man har hjerteproblemer. Enn om jeg har hjerteproblemer som ikke er oppdaget??

Også er jeg redd for å bli verre av det. Jeg fikk fysiske reaksjoner bare av å høre om bivirkningene. Er veldig hypokonder og har også OCD.

Jeg fikk dette pga paranoia og store humørsvingninger (har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse), og det kan også hjelpe litt på depresjon sier de.

Noen som har erfaringer med disse medisinene? Til hva fikk dere det for, og hvor store doser?

Det siste hinderet for å ta de, er at jeg har en pinlig "sykdom" (hvis det er en sykdom), som gjør at jeg er ekstremt fascinert av å få oppleve å bli schizofren og psykotisk. Litt mer underliggende handler det nok om et behov for å bli sett på som et alvorlig og vanskelig psykisk tilfelle med behov for mye hjelp. Så hvis jeg tar denne medisinen, som jo er et anti-psykotikum, så vil det gjøre det vanskeligere å utvikle psykose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har samme diagnose som deg, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Ha gått på sereeoquel i et halvt år. Jeg blir merkbart trøtt av denne medisin og tar den derfor en time før leggetid. Ellers så hjelper den mot stemmer, er jo et antipsykotika. Så ja, da vil den hjelpe deg med å ikke bli psykotisk. Å tro meg, du vil ikke bli psykotisk! Eneste ekle bivirkning jeg har hatt var at jeg svettet på hendene i to uker, men dette gikk over av seg selv. Hvis legen har skrevet ut denne medisinen bør du ta den, og så ta en ny prat med legen om dine tanker om bivirkninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe særlig annet enn munntørrhet, så jeg sluttet med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...